Voljeli ih ili ne, danas svaki brend koji drži do sebe prisutan je na barem jednoj od društvenih mreža. Društvene su mreže trenutno neizostavan dio svakog uspješnog poslovanja. Omogućuju vašem brendu izgradnju online prisutnosti, kvalitetno povezivanje i dvostruku komunikaciju s publikom te ciljano oglašavanje. A unazad nekoliko godina donose i ozbiljan profit onima koji imaju kvalitetno razrađenu strategiju.
Ako sami ne primjećujete prednosti, a već godinama ste prisutni na društvenim mrežama, provjerite naš popis zašto trebate strategiju za društvene mreže te možda pronađete potencijalne probleme u vašem pristupu.
1. Zašto biti prisutan na društvenim mrežama?
Da biste u bilo čemu što radite bili uspješni i motivirani, trebate znati zašto to radite. Unutar razrađene strategije odgovorit ćete sami sebi na ključno pitanje zašto ste/ ili trebate biti na društvenim mrežama.
Kada ste posljednji put provjerili statistiku aktivnih korisnika na jednoj od popularnijih mreža? Možda ćete se iznenaditi, ali Facebook još uvijek ima nevjerojatne 2 milijarde dnevno aktivnih korisnika, a ni Instagram ne zaostaje puno. To i dalje ne znači da je jedna od ove dvije društvene mreže za vas. Ali kad sami unutar strategije definirate razloge zašto trebate biti online, shvatit ćete na koje se mreže trebate fokusirati. Osim razloga, unutar same strategije definirat ćete i tko vam je ciljana publika. Nakon toga provjerite gdje se ona najviše okuplja te se fokusirate upravo na te kanale.
2. Kad i što objavljivati?
Ako već imate svoje profile na društvenim mrežama, vjerojatno vam se dogodilo da ne znate što biste više objavili. Ako pak nemate strateški pristup, problem koji format i kakav sadržaj objaviti vjerojatno vas prati većinu vremena.
Zato je važno da u strategiji definirate koliko često te kakav sadržaj ima smisla objavljivati. Po povijesnim podacima možete provjeriti što najbolje rezonira s vašom publikom. Ako ste tek krenuli, testirajte sve. Od formata, sadržaja do vremena objava.
Vođenje poslovnih profila na društvenim mrežama nije isto kao objaviti fotografiju s ljetovanja na privatnom Instagram profilu. Za kvalitetnu i profitabilnu prisutnost trebate razrađenu strategiju za poslovanje tijekom narednih 6 mjeseci do godine dana.
Uzmite u obzir vrijeme i resurse koji će vam za to biti potrebni i probajte biti objektivni. Ako nemate jedno od toga, najbolje je prepustiti upravljanje društvenim mrežama stručnjacima kao što je Kala Presence.
Danas će većina korisnika prije kupnje bilo kakvog proizvoda ili usluge, online provjeriti brend. Konkretno ih neće zanimati koliko često objavljujete interaktivni sadržaj na društvenim mrežama, ali ako vam je na profilu posljednja objava iz 2019. očito je da vam se na toj platformi ne mogu javiti za eventualna pitanja. Ako ste pak manji brend, zapitat će se i radite li još uvijek. Tako da zanemarivanje društvenih mreža, posebice ako već imate kreirane profile, može vas koštati potencijalnog novog kupca.
3. Društvene mreže kao tražilice
Jedna od novosti u 2024. godini je da društvene mreže postaju sve popularnije u ulozi tražilica. To je posebice vidljivo među mlađim generacijama koje trenutno preferiraju platforme poput TikToka umjesto najpoznatijeg pretraživača Googlea.
Vama to govori kako je sve veća potreba za jačanjem SEO strategije po pitanju društvenih mreža. Što znači da kada pišete objave ili oglase, trebate na umu imati i ključne riječi po kojima bi vas potencijalni korisnici mogli pronaći.
Kako ćete znati koje su ključne riječi na koje trebate obratiti pažnju? Tako što ćete napraviti istraživanje u alatu kao što je Semrush te ćete popis od nekoliko desetaka najvažnijih ključnih riječi popisati u samoj strategiji.
4. Što s oglašavanjem?
Ne možemo govoriti o strategiji i nastupu na društvenim mrežama, a da ne spomenemo oglašavanje. Na početku bloga smo spomenuli broj aktivnih korisnika na Facebooku. Godinama je pak takva situacija da su organski dosezi i engagement sramotno mali. Meta je postala platforma po principu pay to play, ali nije sve tako crno. Oglašavanje na društvenim mrežama najjeftinije je u odnosu na bilo koji drugi oblik plaćene promocije. Osim toga, kod oglašavanja na društvenim mrežama nema nepotrebnog razbacivanja novca na hladnu publiku. Kroz plaćene oglase moguće je precizno ciljati korisnike koji su svojim interesima ili ponašanjem pokazali potencijalni interes za vaš brend.
Dakako, da bi samo oglašavanje bilo uspješno, morate definirati ciljeve te metrike koje ćete pratiti. Uz to budžet, ciljanu publiku, frekvenciju oglasa, itd. A sve to pronaći ćete u kvalitetno raspisanoj strategiji. Ako trebate marketinšku agenciju za oglašavanje na društvenim mrežama u Hrvatskoj slobodno nam se javite!
5. Kako komunicirati s publikom
Društvene mreže jedan su od rijetkih marketinških kanala koji vam omogućuje izravnu komunikaciju vašeg brenda s krajnjim korisnikom. Kako biste u potpunosti iskoristili taj potencijal, uključite vašu publiku, redovno odgovarajte na upite i komentare, pokažite im humanu stranu vašeg brenda. Kvalitetna interakcija s pratiteljima rezultirat će pozitivnim i čvrstim odnosom, a sve će to utjecati na kupovne navike vaših potencijalnih korisnika. Jer ljudi kupuju proizvode i brendove kojima vjeruju.
Strategija za društvene mreže dat će vam odgovore na pitanja oko brend voicea. Kako i koliko brzo trebate reagirati na komentar ili poruku? Trebate li persirati vašu publiku ili je bolje da ih oslovljavate na “ti”? Sve to definirat ćete u dobro raspisanoj strategiji za društvene mreže.
Trebate pomoć oko definiranja strategije za vaše poslovanje? Kala Presence nudi odgovore!
Dobro razrađena strategija za društvene mreže danas je nužna kada je svijet 0-24 online. Bez obzira na industriju u kojoj se nalazite ili veličinu vašeg brenda, razvoj kvalitetne strategije pomoći će vam u postizanju vaših poslovnih ciljeva te povećanju profita.
Društvene mreže služe za izgradnju povjerenja s vašim kupcima i kvalitetnije pozicioniranje na tržištu. Omogućavaju vam da se istaknete u masi, razvijete iskren i kvalitetan odnos s publikom te u konačnici prodate svoj proizvod i/li uslugu. Ali morate znati zašto i kako biti prisutan na društvenim mrežama.
Ako trebate pomoć oko razvoja strategije ili pak bilo kojeg područja digitalnog marketinga, slobodno nas kontaktirajte za neobavezan razgovor i dogovor oko potencijalne suradnje.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.