kalapresence.hr Monogram

Dan u životu Google Ads stručnjaka: Što radi i što ga muči?

Vrijeme čitanja: 9 minuta
Dan u zivotu Google ads google ads structureka.

Ivan Rade, zvani Rade, naš je glavni odgovorni za Google Adse. Iako ga uglavnom puštamo na miru to do his thing, odučila sam ga ipak malo zagnjaviti i ući u njegov um.

Jer ruku na srce, prije ovog mini intervjua, ni ja nisam znala kako točno izgleda njegov radni dan. Jede li dobro i koliko kave popije? Kakve to oglašivačke podvige radi i što to tamo klika na računalu da su klijenti toliko zadovoljni? Jer vjerujte mi, kad Rade radi, nema zezancije.

Pa hajdemo onda vidjeti kako jedan njegov dan izgleda i kakvi problemi more – ako uopće more – našeg Google Ads stručnjaka.

Rade, reci mi u par crtica kako ti započinje dan. Koja su ti glavna zaduženja?

Dva glavna zaduženja, bog i batina Google Adsa, su skuhati kavu i upaliti komp, bez toga ništa. 😁 A kad to napraviš, onda idu one manje važne stvari – provjeriš klijente, kampanje i tako dalje i tako bliže.

Da se ipak malo uozbiljimo, jedan tipičan dan započinje pregledom događanja proteklog dana, odnosno, najčešće noći. Odlična stvar kod nas je što radimo s puno stranih klijenata, posebice s Amerikancima. Dok mi spavamo, oni su u punom pogonu.

Kad njima završi dan, tebi počinje, pa imaš lijepo pregled što se događalo. Smatram da je to čak bolje nego pratiti kampanje live, budući da neki podaci u Google Adsima često kasne.

Onda prođeš klijenta po klijenta, vidiš kako stoje i ima li ikakvih promjena u accountima. Usredotočiš se na one kod kojih je bilo najvećih promjena, a za one koji rasturaju potapšaš se po leđima i kažeš si good job. 😄

S koliko klijenata „barataš“ u jednom danu? Je li naporno?

Sa svima, koliko god ih ima, a mojih trenutačno ima dvadesetak. Jednostavno ih moraš sve proći svaki dan. Jer kad radiš dovoljno dugo, već znaš apsolutno sve detalje – CPC-jeve, CPA-jeve, koliki je kome impression share – i zanima te što se promijenilo, tj. moraš znati ako se nešto promijenilo.

A je li naporno? Pa i nije, uvijek se nekako sve rasporedi. Ne budu kod svih neke velike i nagle promjene, tako da se sve fino stigne optimizirati.

Kada dobiješ novog klijenta, kako mu pristupaš? Što prvo napraviš?

Najsretniji sam kad dobijem klijenta koji je već vrtio neke kampanje pa mogu vidjeti što se tu događalo, dobiti neku ideju. Ako nije vrtio kampanje, onda krećem ispočetka, naravno.

Ako je u pitanju industrija koju već otprije poznajem, isto je puno lakše jer puno toga često već imam spremno.

U svakom slučaju, kod novih klijenata prvi i glavni korak je uvijek napraviti keyword research, marketing research i competitor research. Research, research, reasearch. Nema zalijetanja k’o guske u maglu.

Koje alate najviše koristiš u svom poslu?

Google Analytics, Google Optimize, Google Tag Manager i sve ostalo Googleovo. Tko bi rekao, ha? 😄

Što se tiče ostalih popratnih i pomoćnih alata za svakodnevni rad, ima ih stvarno jako puno. Koristiš ih ovisno o tome što točno radiš i koji problem trebaš riješiti. Srećom, živimo u vremenu kada je netko prije nas skoro uvijek već našao rješenje za neki problem – a ti možda nisi ni znao da ti je to problem – tako da uvijek možeš naći potreban alat.

Multitaskanje – koliko ga ima svaki dan i kako se nosiš s time?

Inače nisam baš fan multitaskanja, mislim da to nije dobar način rada. Ili da upotrijebim jednu pravu hrvatsku riječ, mislim da je to bulls**t.

Naravno, ima dijelova dana kad radim više manjih stvari odjednom, ali svaki dan si odvojim nekoliko sati kada multitaskanje ne dolazi u obzir i to mi je jako bitno. To su oni high-focus dijelovi dana.

Moraš li ikada izravno komunicirati s klijentima? Kako se u tome snalaziš?

Da, često pripremam izvješća i to je jako važan dio mog posla. Prva bitna stvar je da klijentima dolaze konverzije, a druga, nekad čak i bitnija, je da klijenti znaju da radiš na njihovim kampanjama, da nisu zapostavljeni, da ih paziš.

Mislim da mi i taj dio ide ok. Pokušavam klijentima prenijeti informacije na razumljiv način i pričati iz perspektive koja njih zapravo zanima, a to su rezultati i napredak.

Imaš li omiljeno područje, odnosno industriju u kojoj ti je najdraže raditi oglašavanje?

A gle, najbolja područja su mi ona gdje ima najviše konverzija, gdje sve ide glatko, a CPC-jevi nisu veliki. Jer onda je obično manje stresno. A ti si sad misli koja su to područja jer ti ih neću odati. Poslovna tajna! 😝

Kako su izgledali tvoji počeci u Google Ads i PPC svijetu? Jesi li znao u što se upuštaš i jesi li baš ovo htio raditi?

Išlo je polako, ništa se ne događa preko noći. Nije bilo ono: „Google, evo mene, ajmo na posao“. Bilo je tu prvo malo PR-a, onda kreneš proučavati Facebook Adse pa skužiš da je tu i Google. Više-manje sam znao što me čeka i kako se cijela ta priča razvija – a to je account po account, klijent po klijent, uspjeh po uspjeh i greška po greška. I onda dođeš ovdje gdje si danas.

Nisam nikad pomislio „u što sam se ja ovo upustio“ niti je bilo nekih šokova tijekom godina. Znao sam što želim i u tom smjeru sam radio. I radim i dalje.

Imaš li iza sebe neki neslavan podvig, neku grešku ili smiješnu anegdotu?

Bome imam. Prije nekoliko godina, kod drugog poslodavca sam na LinkedIn oglašavanju potrošio tjedni budžet u roku od svega nekoliko sati jer sam krivo postavio dnevni limit. Umro sam kad sam to vidio!

Na kraju sam se čak i izvukao. Javio sam se LinkedInu i rekao da sam pogrešno unio iznos. Uslijedio je šok i nevjerica – vratili su mi lovu!

Uvijek najbolje učiš na vlastitim greškama pa sam tako i ja naučio na ovoj. Usput su mi i malo prisjeli LinkedIn oglasi pa sam se počeo više fokusirati na Google.

 

Što najviše voliš u svom poslu?

Autonomiju, mjerljivost, to što nema pretjeranog pogađanja, već uvijek znaš u kojem smjeru ići da nešto popraviš, i generalno našu firmu. I ne, ovo nije uvlačenje šefu nego mi se stvarno sviđa pristup i način rada. Firma kao cjelina „kuži spiku“, duboko je u svijetu digitalnog marketinga i uvijek radi na unaprjeđivanju.

Super mi je i to što radimo s klijentima iz različitih industrija pa ne dolazi do zasićenja kao kad radiš samo s jednim klijentom ili jednom industrijom. Na primjer, da u nekoj firmi radim in-house marketing, možda bi mi bilo malo dosadno, ali ovdje nikad nije. Ovakva raznolikost mi baš odgovara.

Što najmanje voliš raditi?

Pa i nema nekog aspekta ovog posla koji ne volim ili mi ga je teško raditi. Jedino što bih eventualno izdvojio su izvješća jer su realno najdosadniji dio posla. Ali istovremeno su jako važna i moraš ih stvarno odlično pripremiti.

Kad ih napišeš na tisuće, cijeli proces postaje puno lakši. Uhodaš se, naučiš kako biti kreativniji i kako nešto bolje objasniti.

Rad od kuće – dobrodošla sloboda ili jedva čekaš vratiti se na staro?

Za sada mi je bolje raditi od kuće. There’s no place like home. Doma imaš slobodu, možeš si bolje organizirati i dan i rad. Bolje jedem, bolje spavam – vjerojatno zato što ne moram tako rano ustajati. Nema slaloma kroz jutarnje prometne gužve, a s time ni kašnjenja u ured.

S druge strane, zabavno je sjediti u uredu s još pet kolega koji razumiju tvoje jadikovke i interne fore i s kojima u pauzi možeš otići na kavu. Tako da mislim da bi mi u budućnosti bio okej mix ureda i rada od kuće.

A sada pitanje svih pitanja – je li šef zadovoljan rezultatima?

Valjda je, pitaj njega. 😅

[Op.a. Pitala sam ga i kaže da je. Doduše, htio je prvo vidjeti čime se mi to bavimo pa je bacio oko na prvi draft napisanog intervjua. I ne želim reći da mu je za oko zapeo onaj dio gdje Rade hvali firmu pa je zato rekao da Rade rastura… tako da neću.]

Za kraj, što bi savjetovao kolegama početnicima?

Prođi 15 tečajeva, pročitaj sve knjige, prati blogove svaki dan. A kada to sve napraviš, za šest mjeseci ćeš shvatiti da ništa ne znaš.

Onog trenutka kad dobiješ svog prvog klijenta kojem trebaš napraviti account i krenuti s kampanjom, postat ćeš svjestan da imaš na tisuće pitanja koja nitko nije spomenuo u svim tečajevima koje si prošao. Možda i jest, ali tebi se tada još nije sve povezalo u glavi.

E onda moraš početi samostalno istraživati i guglati kako bi došao do odgovora, a ne se samo slijepo držati neke strukture koju si negdje vidio.

Najvažnije od svega je da uvijek budeš znatiželjan i proaktivan, jer to je temelj ovog posla. Ako te osobine izgubiš ili ih nikada ne razviješ – onda, nažalost, vjerojatno nisi za ovaj posao.

***

S ovim mudrim riječima našeg Google Ads stručnjaka ćemo stati jer bolji zaključak ili savjet ni sama ne bih mogla smisliti.

Rade & Ivona out!

O autorima

Copywriter

Kad god nešto treba napisati, naša copywriterica Ivona spašava dan! Bilo da je u pitanju sadržaj za web stranice, objava za blog ili oglas za marketinške kampanje, iz njene će kreativne radionice uvijek izaći zanimljiv i relevantan sadržaj. Ivona ima izbrušene spisateljske vještine i istančano oko za detalje, a pomalo je i perfekcionist. Pobrinut će se da je svaki tekst koji piše ili uređuje stilski i gramatički po PSu te da se čita u jednom dahu.

Google Ads Specialist

Kako imamo dva Ivana u Kali, jedan je osuđen da ga se zove drugim imenom, a srećom ovaj Ivan ga službeno i ima – Rade. Google Ads je njegova specijalnost pa tako našim klijentima upravlja plaćenim oglasima i povećava im prodaju. Ako odjednom počnete viđati oglase za web stranicu koju ste nedavno posjetili ili neku novu za koju mislimo da ju tek trebate pogledati, znajte da Rade radi na (re)targetiranju.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.