+385958158171 info@kalapresence.hr

Što je to Google Update?

 

Google update-i ili ažuriranja bitni su događaji za sve, a pogotovo su pogođeni webmasteri i SEO stručnjaci. Ovi update-i su uglavnom krivi za većinu pada rankova neke web stranice ili preglednosti same stranice.

Glavni cilj svakog ažuriranja uvijek je poboljšati kvalitetu i samu relevantnost rezultata pretraživanja, pri čemu se promjene usredotočuju na jednu ili više posebnih značajki, kao što je borba protiv dupliciranog sadržaja tj. contenta i borba protiv spama tražilice.

Google izbacuje ažuriranja ručno te ih može izbaciti na globalnoj razini ili čak i na nacionalnoj. Ako je neki update toliko dobro implementiran kao što je Penguin update, on postaje jedan od osnovnih dijelova Google-ova algoritma te ga nije više potrebno ručno ažurirati.

Tijekom cijele godine Google u prosjeku izbaci preko 600 ažuriranja te se većina tih promjena implementira a da ni ne znamo za njih, dok se nekoliko velikih ažuriranja lako primijete jer utječu na osnovni Google algoritam.

Ako se želite uvesti u osnove SEO ili glavne razloge zašto neka tvrtka treba SEO optimizaciju, svakako pročitajte naše druge postove. Nabrojat ćemo i objasniti sva najveća Google ažuriranja u zadnjih nekoliko godina.

 

Google Panda

 

Navedena svrha ažuriranja algoritma Google Pande bila je nagraditi web stranice visoke kvalitete i smanjiti prisutnost web stranica  niske kvalitete u Google-ovim rezultatima organskih tražilica. Panda algoritam je također u početku bio poznat i kao “farmer” prema riječima Google-a.

Stvari koje su potaknule Pandu bile su:

  1. Malo sadržaja – slabe stranice s vrlo malo relevantnih ili sadržajnih tekstova i resursa, kao što je skup stranica koje opisuju različite medicinske uvjete, primjerice, sa samo nekoliko rečenica na svakoj pojedinačnoj stranici.
  2. Duplicirani tj. kopirani sadržaj – kopirani sadržaj koji se pojavljuje na Internetu na više mjesta. Problemi s dupliciranim sadržajem mogu se dogoditi i na vašoj web lokaciji kada imate više stranica s istim tekstom, s malo ili nimalo varijacije. Na primjer, tvrtka za krovove može izraditi 10 stranica, jednu za svaki grad u kojem ima poslovnicu, sa sadržajem koji je skoro identičan na svakoj stranici samo s izmijenjenim poretkom riječi  ili drugim imenom grada (primjer: Popravljamo krovove u Zagrebu i popravljamo krovove u Velikoj Gorici).
  3. Sadržaj niske kvalitete – stranice koje imaju sadržaj ali on je jako nekvalitetan. Čitateljima ne pruža dovoljno informacija o glavnoj temi članka navedenoj u naslovu.

 

Google Penguin

 

Google penguin ažuriranje prvenstveno nastoji spriječiti razne web stranice u spamanju tražilica s ciljem višeg rangiranja (također je poznat i kao spamdexing ili Black Hat SEO). Google je u travnju 2012. pokrenuo Penguin Update s ciljem prepoznavanja takvih stranica. Spam rezultata pretrage u tražilicama može uključivati aktivnosti poput “pretrpavanja” stranice ključnim riječima ili linkovima, upotrebe nevidljivog teksta na web stranicama, dupliciranja sadržaja zaštićenih autorskim pravima s visokih web stranica i još mnogo toga.

Ovo ažuriranje imalo je 4 nova update-a kroz sljedećih godinu dana. Prvi je “doveo u red” sve web stranice koje su izgubile malo autoriteta nakon prvobitnog update-a. Drugi penguin update je osvježio sva pretraživanja na engleskom jeziku.

Treći update bio je više tehničke prirode te je promijenio kako algoritam gleda rezultate pretrage. Utjecao je na otprilike 2,3 posto svih engleskih pretraživanja te nekoliko drugih jezika. Ovo je isto tako bilo prvo Penguin ažuriranje koje je dublje “zagrebalo” po web stranici, ne fokusirajući se samo na homepage da bi našao spam linkova.

Sljedeći update isto tako je išao dublje u pretragu spama na web stranici te je prošao otprilike 2,1 posto svih stranica te je pregledao sadrže li stranice nepovoljne linkove.

Penguin update 3.0 izašao je 23. rujna 2016. te je to bio posljednji update koji je uvrstio Penguin u samu bazu algoritma Google-a, poput Pande. Sada kada je Penguin dio baze algoritma Google-a, njegov posao je da procjenjuje stranice i linkove u stvarnom vremenu (real time). To bi značilo da gotovo odmah možete vidjeti pomaže li neki link ili odmaže vašoj stranici.

 

Google Pigeon

 

Glavni cilj ovog ažuriranja algoritma Google pretraživanja bili su bolji rezultati lokalnih pretraživanja tako da se nagrađuju lokalne tvrtke koje imaju jaku organsku prisutnost s boljom vidljivosti u tradicionalnom pretraživanju, slično vidljivosti koju je tvrtka možda imala na Google kartama.

 

Što se točno promijenilo s Pigeon ažuriranjem?

 

S ciljem poboljšanja mogućnosti lokalnog pretraživanja, Google je unaprijedio stotine signala za rangiranje za Google pretraživanje i Google karte. To je također značilo da su Google-ovi parametri položaja i rangiranja prema udaljenosti također poboljšani kako bi korisnicima pružili lokalne, relevantne rezultate na temelju blizine. To bi značilo da što ste bliže nekoj tvrtki ili obrtu ta tvrtka će biti na višem položaju u Google Maps-ima.

Ovo je je bila jako velika promjena za cijeli SEO i iz tog razloga Pigeon update se smatra najvećim update-om još od Venice update-a koji se dogodio 2012. Godine.

Jedna od najočitijih razlika u rezultatima za korisnike koji pretražuju Google za lokalne tvrtke bila je promjena u lokalnom paketu.

Prije Pigeon-a, lokalni paket je uključivao čak 7-10 tvrtki istaknutih u rezultatima pretrage, nudeći više mogućnosti da se posao dobro rangira i prikaže na prvoj stranici SERP-a (stranice rezultata Google pretraživanja). U roku od godinu dana od pokretanja Pigeon-a, broj lokalnog paketa smanjio se na 3, koliko i sada u 2018. iznosi.

Ne samo da je Google promijenio način na koji su mnoge tvrtke rangirane i koliko su bile vidljive, već je mu je cilj bio i pružiti korisnicima informacije koje žele u samo nekoliko koraka. Glavna namjera jest ponuditi korisnicima rezultate koji su najrelevantniji za njihovu pretragu i za područje u kojem se nalaze..

 

Zaključak

 

Tijekom godina provedeni su još mnogi Google update-i, neki manji neki veći, no ova tri navedena update-a bila su neka od najvećih, te su iznimno bitna za sve web stranice, kao i za korisnike. Google neprestano izbacuje nove update za svoj algoritam, stalno pokušava smanjiti negativan učinak linkova, te se trudi što više poboljšati iskustvo pretraživanja kako bi korisnik mogao što lakše i jednostavnije doći do željenih informacija ili potrebne web stranice.

Nazovite nas!
Pošaljite upit
Share This