kalapresence.hr Monogram

Umjetna inteligencija: Idući korak u automatizaciji marketinga

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Vrijeme čitanja: 6 minuta

U dinamičnoj industriji digitalnog marketinga, vrijeme je od presudne važnosti. Odraditi više posla u manjem vremenskom periodu daje nam brojne prednosti, ne samo u smislu konkurentnosti, već i klijentova zadovoljstva. No brže i više ne znači nužno i bolje, a kontrola kvalitete je neizmjerno bitna.

Kako zadržati kvalitetu i uštedjeti vrijeme?

Odgovor je: automatizacija. Aplikacije za automatizaciju u marketingu omogućuju nam plansko pripremanje sadržaja i obavljanje repetitivnih zadataka te tako definitivno štede vrijeme – i živce – jer uklanjaju potrebu za manualnom pripremom i obavljanjem svakog zadatka.

Osim toga, daju detaljan uvid u bitne informacije poput razine angažiranosti publike na društvenim mrežama, stope konverzije na web stranici i reakcija ciljne publike na pozive na akciju u e-mailovima.

Zahvaljujući takvim opsežnim analizama, lakše je detektirati što u kampanjama funkcionira najbolje, koje su slabosti i što se točno može usavršiti. Cilj je pritom jasan, povećati ROI, i to dugoročno.

Alati za automatizaciju u digitalnom marketingu su brojni, i već su dobro uhodani na tržištu. Specijalizirani su pa vrlo lako možemo odabrati alat za točno određenu svrhu. Jednako su korisni marketinškim agencijama, kao i njihovim klijentima.

Odaberite pravi alat za specifičan proces

Trebate pomoć s kampanjama na društvenim medijima? Buffer, Hootsuite, i Sprout Social su među najpopularnijim rješenjima. Pomažu u planiranju i implementaciji objava, praćenju angažiranosti publike i mjerenju rezultata kampanja.

Email marketing postoji otkako je i interneta, a automatizacija čitav proces čini lakšim. Na raspolaganju su vam Mailchimp – možda najpopularniji od svih email marketing alata, ActiveCampaign, Aweber i Constant Contact.

“Content is King” popularna je marketinška poslovica jer sadržaj doista ima najveću vrijednost. Uz Adobe Creative Suite i Canvu koja rapidno napreduje i postaje sve jači alat, možete olakšano producirati raznolik sadržaj, od blog postova do e-knjiga za vašu odredišnu stranicu – koja je glavna (i prva) točka komunikacije između vas i klijenata.

Naravno, e-commerce je također neizostavan segment digitalnog marketinga. Alati za automatizaciju u online kupnji su brojni i često uključuju segmente poput produkcije sadržaja za društvene medije i odredišne stranice, kao i email marketing. Constant Contact smo već spomenuli, a tu su i Marketo, HubSpot i Eloqua.

Umjetna inteligencija je iduća razina inovativnosti

Digitalni marketing vjerno prati tehnološke inovacije, stoga je idući logičan korak u automatizaciji korištenje sustava umjetne inteligencije. Ovaj segment intenzivno napreduje u posljednjih nekoliko godina, a do kraja desetljeća zasigurno će postati norma. Zapravo, tempo razvoja je toliko rapidan da to možemo očekivati već kroz iduće dvije godine.

Artificial Intelligence ili skraćeno AI rješenja dokazano optimiziraju strategije, i to ne samo u marketingu, već se naširoko koriste u IT industriji i robotici kao najprecizniji alati. Nude sigurnost, uklanjaju mogućnost ljudskih pogrešaka, te štede vrijeme i novac.

Obaviti više, za manje vremena, uz gotovu nikakvu mogućnost pogreške? Zvuči savršeno. Ovo je savršena formula za svaku vrstu korisnika – kako za digitalne marketinške agencije i njihove klijente, tako i za tvrtke koje imaju vlastiti marktinški odjel.

Zbog čega trebate AI rješenja u marketingu?

Kao što smo već spomenuli, štede vrijeme i novac. Sustavi umjetne inteligencije rade na principu analize prikupljenih podataka za definiranje budućih radnji, a za procesiranje podataka potrebno im je neusporedivo manje vremena nego nama, običnim ljudima. Dok umjetna inteligencija procesira informacije i priprema prijedloge egzaktnih rješenja, vaš tim može brainstormati o novim projektima i uslugama. Kreativa dobiva novu potisnu snagu.

Umjetna inteligencija također omogućuje automatizirani proces odlučivanja jer donosi odluke na osnovu prikupljenih i obrađenih podataka. Primjerice, može precizno predvidjeti kakve će biti reakcije vaše ciljne publike na određenu objavu na Facebooku ili kako će reagirati na poziv na akciju u promotivnoj e-mail poruci.

Upravo je mogućnost predviđanja reakcija publike najjači adut AI rješenja u marketingu. Vaši ciljni korisnici očekuju da ih poznajete, odnosno, da znate njihove zahtjeve – trenutne i buduće. Umjetna inteligencija na osnovu profiliranja publike može definirati koje usluge su im najpotrebnije i kakvim tonom žele da s njima komunicirate. Umjesto općenite, generične e-mail poruke, sada svakom tipu korisnika možete poslati poruku točno skrojenu prema njihovom profilu.

Dugoročno gledano, korištenje AI rješenja na nekoliko komunikacijskih kanala garantira vam povećani ROI. Znate što kupci žele i možete pokrenuti specijalizirane kampanje. Pomoći će vam da definirate cijene usluga i proizvoda, kao i trajanje i intenzitet kampanja. Zbog osobnog pristupa, lojalnost brandu se povećava i generira se više leadova koji se konvertiraju u zadovoljne klijente.

Odaberite prave alate i krenite naprijed

Ovo je lako za reći, ali potrebno je uložiti trud – i to bez korištenja umjetne inteligencije – kako biste pronašli idealne automatizirane marketinške AI alate za sebe. Prije nego odaberete alate koje ćete koristiti, postavite sebi bitna pitanja.

Koliki je budžet s kojim raspolažete? Zaboravite na besplatni probni period, ako želite maksimum od alata, potrebno ga je kupiti. Vaš budžet određuje na koliko alata se možete pretplatiti, i na koje vrijeme.

Koje prednosti nudi određeni alat? Najbolje je da zapišete razloge za i protiv odabira određenog alata, i to tako da definirate svoje poslovne ciljeve. Jednako kao i kod budžeta, ovdje je bitno imati u vidu vlastiti profil – jeste li marketinška agencija, tvrtka koja ima marketinški odjel ili birate alate za agenciju čiji ste klijent.

Koliko je prilagođen korisnicima? Idealno je odabrati rješenje koje zahtjeva najkraći proces prilagodbe i ima sučelje slično onome na koje su članovi marketinškog tima naviknuti.

Mogućnosti su praktički beskonačne

Automatizacija u marketingu otvara brojna vrata, dok primjena sustava umjetne inteligencije nudi gotovo beskonačne mogućnosti – bez obzira na to jeste li agencija za digitalni marketing ili njezin klijent, marketinški odjel tvrtke ili freelancer marketingaš.

Ovo nije budućnost, već aktualno stanje tržišta, i baš zato je sada najbolji trenutak da odaberete najbolje alate za automatizaciju marketinga uz pomoć AI rješenja i osigurate svojoj tvrtki prednost na doista kompetitivnom tržištu.

O autorima

Kala Presence

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.