+385958158171 info@kalapresence.hr
Vrijeme Čitanja: 6 min

Digitalni marketing jedan je od onih pojmova za kojeg svi mislimo da znamo što znači, no kada dođe trenutak kada ga trebamo razdijeliti i objasniti elemente ovog tipa marketinga, svi zapnemo, zar ne?

Quote: Digitalni marketing su sve one marketinške aktivnosti koje koriste digitalne uređaje

 

Suprotno ustaljenom mišljenju, digitalni marketing može biti i online i offline. Ako nam ne vjerujete, pročitajte do kraja i sigurni smo da ćemo vas uvjeriti u našu tvrdnju.

Kao što i samo ime kaže, online digitalni marketing se odvija preko Interneta, dok se offline digitalni marketing odvija bez pristupa internetu.

Kako se danas preko 36% svjetske populacije koristi mobilnim uređajima s pristupom Internetu (smartphones) i kako taj broj svakodnevno raste, fokusirat ćemo se na online digitalni marketing.

Kako bi vam detaljnije objasnili što sve digitalni marketing uključuje, pokazat ćemo vam 8 najvažnijih oblika digitalnog marketinga, kako biste i sami mogli odlučiti koji oblik marketinga najbolje odgovara vašem poslovanju.

 

1. Marketing društvenih mreža

 

Kako su društvene mreže postale svakodnevica, tako ćemo i krenuti od ovog tipa marketinga. Ovaj oblik marketinga je svojom važnošću sigurno zaradio ovako visoko mjesto.

Marketing društvenih mreža je korištenje društvenih platformi i web stranica kako bi se promovirali proizvodi ili usluge

Wikipedia

 

To znači da sve aktivnosti dijeljenja informacija i odnosa s pratiteljima, obožavateljima, partnerima ili konkurencijom na različitim društvenim mrežama, a s ciljem promoviranja vlastitog proizvoda ili usluge, predstavljaju dio digitalnog marketinga.

U konačnici, marketing društvenih mreža predstavlja ciljano korištenje konverzacije na društvenim mrežama  kako bi se podigla svijest o proizvodu ili usluzi.

No morate biti jako oprezni, jer da biste bili uspješni u ovom obliku digitalnog marketinga potrebno je u potpunosti razumjeti društvenu mrežu koju želite koristiti, upravo zato što svaka mreža ima svoje značajke, načine komunikacije te sadržaj koji će ostaviti najbolji dojam na ciljanu publiku.

Social media marketing Kala Presence

 

2. Content marketing

 

Sadržajni marketing (odnosno content marketing) je umjetnost pričanja priče i izlaganja korisnih informacija kako bi se povećala svijest o nekom brendu, s ciljem poticanja ciljane skupine na akciju koja će biti korisna i profitabilna za vas.

Content marketing se snažno oslanja na distribuciju sadržaja. Treba napomenuti da se ovaj oblik marketinga veoma rijetko može vidjeti kao zasebna cjelina, odnosno odvojen od ostalih sastavnica digitalnog marketinga, a upravo ta spoznaja je najbolji dokaz kako je za uspješnu strategiju digitalnog marketinga potrebna čvrsta povezanost svih njegovih dijelova.

Kvalitetan, upotrebljiv i istinit sadržaj je ključan za uspjeh u digitalnom marketingu. Svi smo bezbroj puta naišli na netočne, nepotpune ili zastarjele podatke o nečemu što smo pretraživali, no s kvalitetnim, poučnim i up-to-date sadržajem možete napraviti veliku razliku i privući potencijalne klijente.

Ako se želite upustiti u detaljnu analizu content marketinga slobodno pročitajte “Begginer’s Guide To Content Marketing!

 

3. Search Engine Optimization (SEO)

 

SEO je proces optimizacije sadržaja na web stranici kako bi se ona pokazivala pri vrhu svih rezultata pretrage na nekoj određenoj tražilici (npr. Google).

Tražilice odlučuju koje će se web stranice prikazivati kao rezultati pretraga za određene pojmove. Odlučuju to na temelju ključnih riječi (keywords) koje se spominju unutar sadržaja koji je objavljen na toj web stranici te na temelju backlinkova koji upućuju na tu stranicu.

To znači da SEO ima za cilj pronaći točan omjer ključnih riječi ili fraza u sadržaju web stranice te poveznica koje će s drugih web stranica voditi prema željenoj web stranici.

Search Engine Optimization (SEO) je proces optimiziranja vašeg online sadržaja kako bi vas tražilice pokazale kao relevantne pri vrhu rezultata pretraga za određenu ključnu riječ.

Postoje mnogobrojne strategije za optimiziranje vaše web stranice za tražilice, a upravo ta razlika među strategijama je i razlika između “legalnih” i “ilegalnih” (po Google-ovim standardima) načina optimizacije stranice.

Poznavati pravi omjer onoga što se smije i onoga što se ne smije je prednost dugogodišnjeg iskustva i upravo zbog toga se ovaj posao najčešće prepušta stručnjacima.

Postoji čvrsta veza između content marketinga, marketinga društvenih mreža te SEO-a, a najčvršća veza je to da su društvene mreže i SEO savršene platforme za distribuciju kvalitetnog sadržaja.

SEO trendovi u 2018 Kala Presence

 

 

4. Search Engine Marketing (SEM)

 

Dok se SEO opisuje kao proces prikupljanja neplaćenog prometa preko tražilica, SEM se fokusira na plaćeni dio prometa s tražilica. Najčešći primjer oglašavanja putem Internet tražilica su Google oglasi (nekada Google AdWords, a sada Google Ads), upravo zbog toga što je Google najkorištenija Internet tražilica u svijetu.

U SEM-u se najčešće plaća određeni iznos novčanih sredstava kako bi se marketinške poruke pokazivale na različitim mjestima za specifične ključne riječi ili fraze.

Takvi plaćeni oglasi vam omogućavaju da kreirate svoje osobne oglase, odredite budžet koji želite uložiti te svakodnevno pratite sve podatke koji vas zanimaju.

Oglašavanje putem Internet tražilica je oblik Pay-Per-Click oglašavanja (PPC).

SEM strategije Kala Presence

 

 

5. Pay-Per-Click oglašavanje (PPC)

 

Slično SEM-u, postoje i druge forme PPC oglašavanja koje se opisuju kao marketinške metode gdje oglašivač plaća svaki klik na oglas koji vodi na njegovu web stranicu.

Uz sve tražilice, gotovo sve društvene mreže pružaju mogućnost Pay-Per-Click oglašavanja.

Treba napomenuti da su granice između pojedinih sastavnica digitalnog marketinga ponekad toliko tanke da se ne može sa sigurnošću reći kojem tipu marketinga neka aktivnost pripada, a upravo to je ona draž i ljepota svakog pojedinog projekta i svake pojedinačne web stranice.

Unutar PPC oglašavanja postoje dvije vrste oglasa, a to su:

  • Pretraživački oglasi – Search Ads
  • Prikazni oglasi – Display Ads

 

Search Ads se prikazuju kada korisnik utipka ključnu riječ u tražilicu. Ovaj tip oglasa je veoma snažan upravo zato što se prikazuju kada potencijalni kupac/korisnik pretražuje baš tu ključnu riječ.

Osobe koje će naići na vaš oglas već traže vaš proizvod ili uslugu, ili nešto slično tome, što znači da ne morate vi tražiti njih, nego oni traže vas.

 

Display Ads su oglasi koji se pojavljuju na drugim web stranicama. Potencijalni klijenti koji naiđu na vaš oglas targetiraju se tako što već pretražuju neki sličan proizvod ili uslugu, ili se informiraju o tom proizvodu ili usluzi na nekoj drugoj web stranici.

Pri ovakvim oglasima se cilja na osobe koje još nisu svjesne postojanja vašeg brenda te im ovako dajete dodatnu opciju pri odabiru, a ako je oglas dobro osmišljen i postavljen, vjerojatno i zadnju opciju prije kupnje.

PPC oglašavanje Kala Presence

 

Gore navedeni oblici marketinga su sastavni dijelovi digitalnog marketinga, no ako bi stali samo na njima, to bi značilo da smo objasnili samo sastavnice online marketinga, a upravo zbog toga moramo navesti i druge odrednice digitalnog marketinga kako bi ga odvojili od online marketinga.

 

6. Radio oglašavanje

 

Sigurno znate o čemu govorimo – to su one pauze između vaših omiljenih pjesama, gdje vam netko govori što trebate kupiti, što je najbolje za vas te gdje pronaći najbolje popuste.

Neki od tih oglasa mogu biti jako iritirajući, poneki korisni, a neki čak i zabavni (naravno, samo kada ih prvi puta čujete).

Iako većinom smatramo da je radio oglašavanje zastarjela metoda iz nekog drugog vremena, samo zastanite na sekundu i razmislite kada ste zadnji put čuli neki radi oglas. Odgovor će sigurno biti zadnji put kada ste bili u automobilu.

Ovaj oblik oglašavanja i dalje ima svoju svrhu. No, iako sve više gubi na važnosti zbog svog jednokanalnog oglašavanja (sluh), on i dalje svakodnevno okreće ogromne svote novca.

 

7 . Televizijsko oglašavanje

 

TV oglasni nisu mrtvi. Iako postoje mnogobrojni načini kako preskočiti reklamne pauze tijekom filmova, sportskih događaja ili bilo kojeg drugog televizijskog sadržaja, još uvijek postoji ogroman uspjeh u televizijskom oglašavanju.

Nedostatak ovakvog načina oglašavanja je u tome što mu je sužena mogućnost ciljanog targetiranja potencijalnih klijenata, pa se događa da se stvara neželjeni efekt. No, kao što smo rekli, u svijetu se svakodnevno okreću ogromne svote novca putem televizijskog oglašavanja.

 

8. Oglašavanje putem mobilnih uređaja

 

Svjesni smo toga da se većina gore navedenih vrsta oglašavanja može provoditi, i u konačnici provodi, na mobilnim uređajima.Tu konkretno mislimo na društvene mreže, sve Internet tražilice, gledanje televizijskog sadržaja, i slušanje radija, no tu su i dalje neke vrste marketinga na mobilnim aparatima koji se ne mogu svrstati u gore navedene vrste.

Navest ćemo SMS oglašavanje koje unatoč svemu još uvijek živi, možda ne u klasičnoj formi tekstualnih poruka, no tu su oglasi koje dobivamo u porukama na platformama kao što su Viber, WhatsApp i slično.

Tu su također i Bluetooth oglasi, oglašavanje putem QR kodova, a da ne govorimo o tome kako se na temelju vaše geografske lokacije (koja se određuje vašim mobilnim uređajem) sve gore navedene stavke mogu promatrati iz potpuno drugog kuta.

 

Slažemo se da se svaka gore navedena stavka digitalnog marketinga može promatrati iz mnogih kuteva, te  se može raspravljati što od toga ulazi, a što ne ulazi u definiciju digitalnog ili online marketinga. No što god odlučili, u kojem god smjeru želite ići s oglašavanjem i prezentacijom vaših proizvoda i usluga, treba imati na umu da vam svaka od gornjih stavki može pomoći zasebno, a da je za potpuni uspjeh potrebna kvalitetna sprega i izbalansirani omjer svega gore navedenog.

 

Kratki pregled vrsta digitalnog marketinga vam donosi Kala Presence, najbolja agencija za digitalni marketing.

Pin It on Pinterest