Facebook oglašavanje jedan je od najisplativijih načina reklamiranja jer se može mjeriti i zahtijeva manji budžet od oglašavanja u tradicionalnim medijima. Oglasi se mogu prikazivati na svim kanalima Mete: Facebooku, Instagramu, Messengeru, Audience Networku.
Ne znate koje strategije sadržaja za Facebook primijeniti?
Kombinirajte content marketing i plaćene oglase kroz engagement kampanje kako biste postigli najveći doseg.
Ciljanje na Facebooku
Na samom početku treba odrediti cilj. Bez jasne vizije i dobro odabranog cilja Facebook oglasi neće polučiti željeni rezultat. Kod pokretanja reklamne kampanje, Facebook Ads Manager traži da kao prvi korak odaberete jedan od 6 ponuđenih ciljeva:
- Awareness
- Traffic
- Engagement
- Leads
- App promotion
- Sales.
Awareness ili osvještavanje javnosti
Kad želite osvijestiti javnost o postojanju brenda, popularizirati ga, izlazite na novo tržište, imate novi proizvod, novu ambalažu za postojeći proizvod ili želite proširiti glas o rebrendingu tvrke, preporučujemo awareness.
Traffic ili povećanje prometa
Želite li povećati broj korisnika na web-stranici ili povećati broj pratitelja na Facebooku, odaberite traffic. Privucite korisnike koji će postati pratitelji i konzumenti vašeg sadržaja, a zahvaljujući njemu i konzumenti vaših proizvoda ili usluga.
Engagement ili angažman korisnika
Želite li više reakcija na oglas u vidu komentara, lajkova ili pak započeti razgovor s korisnicima putem Messengera, birajte engagement. Angažirani korisnici rado dijele oglas, čime mu organski povećavaju doseg na publiku koja inače nije zahvaćena plaćenim targetiranjem.
Leads ili prikupljanje podataka o korisnicima
Leads oglasi optimalan su izbor kad želite prikupiti kontakt podatke potencijalnih korisnika. Prikupljaju se podaci koje će poslije djelatnici call-centra koristiti za slanje poruka, e-mailova ili za zvanje korisnika.
App promotion ili promidžba aplikacije
Oglasi koji se kreiraju na osnovi cilja app promotion prikazuju se isključivo na smartphoneima i to unutar aplikacija kako bi potaknuli ljude na preuzimanje nove aplikacije ili noviteta na preuzetoj aplikaciji.
Sales ili prodaja
Ako je vaš cilj povećanje prodaje u webshopu, onda je prodajna kampanja jedini pravi izbor. Uz sales kampanje online prodaja dobiva krila.
Proračun za Facebook oglašavanje
Budžetiranje je vrlo važna faza kampanje. Ako nemate veliki budžet, na samom početku birajte jeftinije vrste oglasa koji vode na web-stranicu.
Ne znate kako se kreću cijene oglasa na tržištima? Ne guglajte facebook marketing cijena jer nećete dobiti konkretne odgovore! Cijene su različite za različita tržišta i ovise o više čimbenika.
Obratite se agenciji koja je specijalizirana za oglašavanje na Facebooku na domaćem i inozemnom tržištu. Stručnjaci za digitalni marketing reći će vam koliki bi bio optimalan budžet za Facebook oglašavanje s obzirom na vaše želje, mogućnosti i ciljeve.
Segmentacija tržišta za Facebook oglašavanje
Ciljne skupine segmentiraju se prema sljedećim odrednicama: geografskim, demografskim, psihografskim i bihevioralnim.
Kad geografski određujete ciljnu skupinu, birate regije i gradove te veličinu populacije. Demografski odabir publike podrazumijeva odabir: spola, životne dobi, obrazovanja, zanimanja, rase.
Psihografski izbor obuhvaća: društveni sloj, način života, osobne karakteristike, što ciljna skupina preferira, a što ne voli.
Bihevioralna segmentacija podrazumijeva potrošačko ponašanje ciljne skupine: okolnosti potrošnje, status potrošača, tražene koristi, privrženost brendu, fazu spremnosti, stav prema proizvodu…
Buyer persona
Dobro razmislite kome želite prodati svoje usluge/proizvode. Stvorite svoju idealnu buyer personu koja najbolje predstavlja ciljnu skupinu.
Meta kroz Facebook oglašavanje nudi:
- Custom Audience,
- Looklike Audience.
Custom Audience za Facebook oglašavanje
Facebook Custom Audience omogućuje uvoz e-mailova korisnika za retargeting i remarketing, odnosno ponovno ciljanje istih ljudi novim oglasima. Tako se uspostavlja vrlo učinkovita interakcija brendova s relevantnim korisnicima putem više raznih kanala.
Lookalike Audience za Facebook oglašavanje
Vaša postojeća ciljana publika treba imati najmanje 100 korisnika iz neke zemlje da biste mogli stvoriti Facebook Lookalike Audience kako biste doprli do ljudi sličnih karakteristika kakve imaju vaši postojeći korisnici. Možete kreirati do 500 sličnih ciljnih skupina iz postojeće te istovremeno odabrati više sličnih ciljnih skupina za jedan skup oglasa.
Lokalni marketing odlična je strategija za Facebook oglašavanje
Imate li lokalni biznis, brže ćete doći do relevantnih korisnika ako targetirate uže područje oko sjedišta tvrtke. Odabirom preširoke publike budžet će se brzo istopiti bez rezultata. U tom slučaju neka vam strategija bude lokalni marketing.
Optimizacija kampanje za Facebook oglašavanje
Na osnovi statističkih pokazatelja, kad je to potrebno, provodi se optimizacija kampanje. Da biste znali koji će oglas biti uspješniji, primjenjujte ab testiranje. Nekad to mogu biti različiti copyji i isti vizual, a nekada isti copy i različiti vizuali za Facebook oglase.
Imajte na umu da umjesto statičnih oglasa bolje prolaze video oglasi. Pratite koji od njih ima najbolji učinak. Ugasite neuspješan oglas i nastavite promociju onog koji daje rezultate kako biste postigli dobar ROI u Facebook oglašavanju. A/B testiranje oglasa najsigurniji je način da ćete odabrati onaj najuspješniji.
Analitika Facebook oglasa
Analitika Facebook oglasa osnova je za razvijanje strategije optimiziranja kampanje. Uvidom u konverzije na Facebooku moći ćete prilagoditi narativ koji bi privlačio više korisnika. U slučaju da su korisnici otišli na vašu web-stranicu, ali nisu završili kupnju, kreirajte kampanje za retargeting na Facebooku.
Facebook insights daje vam uvid u važne podatke: kad je najaktivnija vaša publika, tko vas više lajka (žene ili muškarci) i slično. Facebook analytics neka vam bude obavezno odredište kad želite usporediti uspješnost pojedinih kampanja. Uz mjerenje uspjeha oglasa na Facebooku, moći ćete pripremiti bolju strategiju za kreiranje nove kampanje i optimizirati postojeću.
Treba vam Facebook oglašavanje koje donosi rezultate?
Zadali ste cilj kampanje i odredili budžet, oglasi se vrte već neko vrijeme, ali rezultati izostaju ili su jako slabi. U čemu griješite? Možda ste pogrešno targetirali publiku, odabrali pogrešan cilj ili copy i vizuali nisu dovoljno privlačni.
A možda je vrijeme da Facebook oglašavanje prepustite u iskusne ruke. Kala Presence specijalizirana je agencija za digitalni marketing, koja već godinama nudi usluge Facebook oglašavanja i postiže izvrsne prodajne rezultate.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.