Digitalne kampanje znatno su učinkovitije od tradicionalnog offline marketinga jer pogađaju relevantne ciljne skupine, omogućavaju mjerenje uspješnosti, a brendovi više zarađuju uz manje troškove za oglašavanje.
Možete sami napisati oglas, odabrati publiku, odrediti vrijeme trajanja i budžet kampanje, no ako niste kvalitetno napisali tekst ili ste zaboravili poziv na akciju, promašili ciljnu skupinu ili pogriješili u strategiji, stopa konverzije bit će mala. Imat ćete slab doseg kampanje, a angažman korisnika neće biti zadovoljavajući. Možda nećete dobiti nijedan klik na oglas.
Želite li povećati društveni angažman na svojim oglasima, vođenje kampanje prepustite stručnjacima.
Mjerenje uspjeha digitalnih kampanja
Jedna od najvećih prednosti digitalne kampanje jest mogućnost mjerenja uspješnosti svakog pojedinog oglasa. Nakon što odredite budžet i cilj kampanje, odaberete ciljnu skupinu i platforme na kojima se namjeravate oglašavati, potrebno je definirati ključne pokazatelje uspjeha.
KPI ‒ ključni pokazatelji uspjeha digitalne kampanje
Možete uzeti u obzir više ključnih pokazatelja uspješnosti. Nije preporučljivo pratiti samo jedan i na temelju njega donositi zaključke o uspješnosti pojedine digitalne kampanje. Detaljna analitika i izvještavanje o ključnim KPI-jevima daje oglašivačima precizan uvid u učinkovitost digitalne kampanje.
Najčešći KPI-jevi (Key Performance Indicators) su: stopa konverzije, ROI, CTR, CPC, CPA, dohvat kampanje i angažman korisnika.
Stopa konverzije
Stopa konverzije jest postotak korisnika koji su posjetili web-stranicu i ispunili zadani cilj. Izračunava se ovako: ukupan broj posjetitelja koji su poduzeli ciljanu radnju podijeli se s brojem korisnika koji su bili izloženi pozivu na akciju.
ROI digitalne kampanje
ROI (Return of Investment) podrazumijeva povrat investicije. Izračunava se tako da se oduzme iznos potrošen na oglašavanje od ukupnog prihoda kampanje, a potom se dobiveni rezultat podijeli s iznosom potrošenim na oglašavanje.
CTR digitalne kampanje
CTR (Click Through Rate) je stopa klikanja na oglas, odnosno postotak koji pokazuje koliko je puta oglas dobio klik u odnosu na ukupan broj prikaza oglasa tijekom kampanje. Izračunava se po formuli klikovi/prikazi x 100.
CPC digitalne kampanje
CPC (Cost Per Click) je, kao što i samo ime govori, pokazatelj cijene po kliku na oglas.
CPA digitalne kampanje
CPA (Cost Per Acquisition) podrazumijeva cijenu po akviziciji ili konverziji, odnosno metriku za mjerenje ukupnog troška pridobivanja korisnika. Izračunava se dijeljenjem ukupnog troška kampanje s brojem konverzija.
Akvizicija, odnosno konverzija, može biti: kupnja, ispunjavanje kontakt-obrasca, prijava na newsletter, preuzimanje e-booka i slično.
Doseg kampanje
Doseg digitalne kampanje podrazumijeva ukupan broj osoba koje je kampanja dosegnula. Postotak dosega unutar ciljane publike izračunava se dijeljenjem dosega unutar demografske ciljane publike s ciljanom demografskom populacijom.
Angažman korisnika
Angažiranost (engagement) pokazuje koliko je puta netko poduzeo određenu radnju na oglas, a to podrazumijeva: klik na link u oglasu, dijeljenje oglasa, lajkanje, komentiranje…
Vrijeme provedeno na web-stranici
Ovo je vrlo važna metrika jer daje uvid koliko se dugo korisnici zadržavaju na web-stranici na koju su došli s oglasa. Što se duže zadržavaju, to bolje. To znači da ste uspjeli zainteresirati potencijalnog korisnika za svoj proizvod, odnosno uslugu.
Stopa napuštanja košarice na webshopu
Ova metrika može biti dobar korektivni čimbenik. Naime, ako se pokaže da je stopa napuštanja visoka, vrijeme je da promijenite nešto na webshopu: fotografije, opis proizvoda, olakšate korisnicima prodaju sa što manjim brojem klikova.
Zašto odabrati Kalu Presence za vođenje digitalne kampanje?
Plaćenim kampanjama ne može se postići organski doseg. Strategija na koju se zato oslanjaju svi vodeći brendovi kombinira SEO optimizaciju i plaćene kampanje. Ako prilagodite web-stranicu za tražilice (SEO) počet ćete se uspinjati na SERP-u (Search Engine Results Page) prema vodećim pozicijama ispod oglasa. Plaćene kampanje, kao što smo već spomenuli, donijeti će vam konverzije i povećati vidljivost. Na taj način dobivate balansiranu marketinšku strategiju.
Dvoumite li se tko je bolji izbor za vođenje vaših Google Ads search i display kampanja ‒ Google predstavnici ili marketinška agencija?
Odgovor je jednostavan – bolja opcija je gotovo uvijek marketinška agencija. Kala Presence rado će vam pokazati primjere svojeg dosadašnjeg rada te će vam jasno objasniti kako će pristupiti zadatku kojeg ste joj povjerili. Strategiju će prilagoditi vašem budžetu, a sve troškove i feedback će transparentno iskomunicirati. S druge strane, cilj Google predstavnika je jedan – povećanje vašeg proračuna za reklamiranje.
Kala Presence radi s različitim tipovima klijenata na domaćem i američkom tržištu pa će sukladno tome imati duboko razumijevanje za vaše specifične potrebe i ciljeve. U usporedbi s Google predstavnicima, ona upotrebljava napredne alate za analitiku, praćenje performansi i optimizaciju kampanja. Na raspolaganju ima i cijeli tim stručnjaka iz područja PPC marketinga i SEO optimizacije koji će zajednički raditi na vašem rastu.
Naposljetku, lakše je vjerovati nekome tko je izdvojio svoje vrijeme za sastanak uživo, prethodno ste ga vidjeli oči u oči i stisli mu ruku pri upoznavanju, zar ne?
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.