Vaš brand je priča koja povezuje kupce s proizvodima i uslugama. Ta će se priča reflektirati kroz web stranicu i način na koji se predstavljate. Brandirana web stranica ostavlja dojam autentičnosti i profesionalnosti te povećava vašu prepoznatljivost na tržištu i gradi povjerenje između vas i vaših korisnika.
Kao temeljni dio digitalne strategije, web stranica sadrži informacije o vama, vašoj tvrtki i onome što nudite, ali i gradi vezu s vašom ciljnom publikom. Tu vezu možete osnažiti kvalitetnom i spretnom kombinacijom vizuala, boja i teksta, odnosno izgledom, funkcionalnošću i interaktivnošću svoje web stranice. Jednom riječju – brandiranjem!
Što točno podrazumijeva uspješno brandiranje, kako ga postići i zašto je uopće važno, saznajte u nastavku.
Zašto je brandiranje važno za tvrtke?
Vaš brand je identitet vaše tvrtke. Naročito je bitan u digitalnom svijetu gdje se korisnici svakodnevno susreću s novim brandovima. Konkurencija je, dakle, za tvrtke velika, stoga je potrebno uložiti vrijeme i trud u stvaranje snažnog branda koji će privući pažnju, pomoći vam da se istaknete, te vam u određenoj mjeri dati kontrolu nad time kako vas korisnici doživljavaju.
Tvrtka koja ima jedinstven i dosljedan branding duže će ostati u mislima korisnika, pa čak i ako se radi o jednoj sekundi provedenoj na web stranici. Brandiranjem pokazujete svoju vjerodostojnost, utvrđujete poslovne ciljeve, stvarate osjećaj jedinstva unutar tvrtke i održavate konzistentnost u oglašavanju.
No povrh svega, brandiranjem gradite i jačate povjerenje između vas i vaših korisnika. Vaša tvrtka tako dobiva osobnost i prepoznatljivost na tržištu pa je moguće lakše se povezati s korisnicima i prenijeti im vrijednosti i ciljeve koji su temelj vašeg poslovanja. Upravo će kroz povjerenje i prepoznatljivost korisnici lakše odlučiti za vaše proizvode i usluge što u konačnici dovodi do povećanja prodaje.
Brandiranje web stranice proces je kojim ćete uspostaviti značajnu prisutnost na tržištu u svrhu privlačenja i zadržavanja kupaca, a prvi korak je odrediti tko ste vi kao brand i što njime želite poručiti.
Definiranje osobnosti vašeg branda
Web stranica može izgledati dobro, ali ako ne odražava osobnost vaše tvrtke, neće se istaknuti u moru konkurenata. Učinkovitim tehnoloških i grafičkim rješenjima možete izgraditi ili unaprijediti osobnost svog branda te ga prezentirati web stranicom koja će korisnicima dati osjećaj autentičnosti, stručnosti, prisnosti i povjerenja.
No prije nego što krenete u predstavljanje svog branda i osobnosti kroz web, potrebno je tu osobnost definirati počevši od ciljeva svoje tvrtke te svoje ciljne publike. Razmislite što vaša tvrtka želi postići, što vaš brand predstavlja, koje vrijednosti želite istaknuti i što će najbolje rezonirati s vašim kupcima s obzirom na proizvod ili uslugu, odnosno rješenja koja nudite kupcima.
Dakle, kako bi brandiranje bilo djelotvorno, potrebno je znati profil svog idealnog kupca (buyer persona), odnosno kome se predstavljate i na temelju toga izgraditi i osobnost svog branda.
U svom članku Dimensions of Brand Personality, marketinška stručnjakinja Jennifer Aaker prva je definirala pet glavnih dimenzija osobnosti branda te se one i dan danas uzimaju kao glavno polazište svakog branda. Drugim riječima, kao okosnicu svog branda potrebno je odabrati jednu od sljedećih pet dimenzija/karakteristika:
- Iskrenost – brand koji je realističan, pošten, prizeman i veseo
- Uzbudljivost – brand koji je odvažan, maštovit i energičan
- Kompetentnost – brand koji je odgovoran, pouzdan i od riječi
- Sofisticiranost – brand koji je luksuzan, glamurozan i šarmantan
- Otpornost – brand koji je snažan, prirodan, autentičan i visoke kvalitete
Za koju god dimenziju da se odlučite, jasno prikažite i predstavite svoje osobine na web stranici. U tome će vam pomoći razna sredstva brandiranja o kojima ćete saznati nešto više u nastavku.
Vizualna sredstva brandiranja
Nakon što ste definirali osobnost svog branda, potrebno ju je na pravi način predstaviti na web stranici. To ćete postići različitim sredstvima brandiranja (brand assets) koji će vam pomoći ostvariti povezanost između vas i vaših korisnika, a u isto vrijeme izgraditi jedinstven brand kako biste ostali zapamćeni.
Logo
Vaš logo je lice vašeg branda i upravo zbog toga ima glavnu ulogu u određivanju stila vaše cjelokupne web stranice. Kvalitetan logo predstavlja proizvode, usluge, ciljeve i vrijednosti vaše tvrtke, stoga mu je potrebno pridati dovoljno vremena i pažnje. Pažljivo odaberite tipografiju, boju i simbol koji će vas predstavljati na tržištu, ali i istaknuti vas.
Primjerice, tvrtka koja prodaje ribičku opremu, simbolom ribe odmah će privući pozornost ribiča, dok se odvjetnički ured može odlučiti za simbol vage. Simbol ili ikona pomoći će vam da vas primijeti ciljna skupina potrošača. Uz to, također se možete odlučiti i za kombinaciju početnih slova u svom logu (kao što smo to mi učinili) ili pak cijelog naziva tvrtke.
Jednom kad ste se odlučili za izgled loga, potrebno ga je dobro istaknuti na web stranici kako bi uvijek bio vidljiv, a najbolje i najčešće mjesto za logo jest gornji lijevi kut weba.
Shema boja
Boje vaše web stranice trebaju biti u skladu s kombinacijom boja loga i nadopunjavati ga, ali ga ne smiju sakriti. Razmislite koje ćete boje koristiti za pozadinu, koje za navigacijsku traku, a koje za ístaknuti tekst i pozive na akciju (call to action).
Bitno je znati da s bojama morate biti oprezni i umjereni. Kombinacija crne i bijele boje siguran je izbor za postizanje profesionalnog, čistog i sofisticiranog izgleda web stranice, a previše boja može dati dojam kaotičnosti.
Proučite psihologiju boja jer vam ona može detaljnije reći kako koja boja utječe na percepciju kupaca. Zelena boja, na primjer, pripada u hladne boje, djeluje opuštajuće i povezuje se s prirodom i okolišem, dok je crvena energična, pobuđuje strast i koristi se za privlačenje pozornosti.
Fotografije i vizuali
Vizualni sadržaj treba nadopunjavati shemu boja vašeg branda. Vlastite fotografije tima, ureda i proizvoda pridonijet će vašoj autentičnosti i razvoju povjerenja kod korisnika, dok će generične (stock) fotografije ostaviti upravo takav dojam – generičan – što želite izbjeći.
Vizuali, ilustracije i infografike koje stvorite neka budu ujednačenog stila, jednostavni za čitanje i u skladu s dizajnom i bojama web stranice. Na taj ćete način održati stil svog branda i pridonijeti korisničkom iskustvu.
Tekstualna sredstva brandiranja
Osim vizualnih rješenja, vaša web stranica treba imati i tekstualni sadržaj koji također odražava vaš brand, osobnost, viziju, ciljeve i vrijednosti. Stoga je i na njega potrebno obratiti veliku pozornost, odnosno pažljivo i ciljano ga kreirati. Odabir riječi, struktura rečenica, stil, ton i dužina teksta dio su glasa vašeg branda (brand voice) kojim komunicirate i povezujete se sa svojom publikom.
Slogan
Vaš će glas najviše doći do izražaja sloganom. Slogan ističe vašu tvrtku iz mase i daje vrijednost vašem brandu. Jedna ili više pamtljivih riječi osigurat će da ostanete u mislima vaših korisnika ili kupaca i nakon što su posjetili vašu web stranicu ili surađivali s vama. Razmislite samo koliko vam je uobičajeno čuti „Croatia Full of Life“ ili „Kupujmo hrvatsko“.
Slogan treba odmah biti vidljiv prilikom učitavanja web stranice kako bi ga korisnici odmah vidjeli i upamtili. Također, pretvaranjem slogana u pretražnicu (hashtag) povećat ćete svoju prepoznatljivost.
Na ovaj jednostavan, ali melodičan i inspirativan način ostajete upečatljivi, povezujete potrošače sa svojim brandom i ističete se među konkurencijom na tržištu.
Blog
Objave ili postovi na blogu često su prvi kontakt kupaca s vašim brandom jer su izravno vezani za pitanja koje korisnici upisuju u internetske tražilice. Blog je jedan od najučinkovitijih alata organskog marketinga, odnosno privlačenje postojećih i novih korisnika, ali i odlična prilika za pokrivanje različitih tema poslovne sfere kojom se bavite.
Pokažite stručnost i autoritet u industriji u kojoj djelujete pisanjem članaka s provjerenim i kvalitetnim informacija.
Vaša priča
Jednostavna i sažeta priča o vašem brandu objasnit će korisnicima koji su vam ciljevi, koje ideje želite plasirati u svijet, koje probleme namjeravate riješiti i koja je vaša vizija budućnosti. Opisujući se dajete na vrijednosti svog branda.
Na web stranici priča će najčešće stajati pod naslovom „o nama“, ali ne ustručavajte se dotaknuti svojih osnovnih načela i na drugim mjestima web stranice – od opisa usluga, proizvoda i projekata, preko objava na blogu, sve do društvenih mreža.
Istaknite se na tržištu s Kalom Presence!
Sada kada ste saznali što je sve potrebno za izgraditi web stranicu, i vi možete imati jednu takvu. Privucite korisnike na svoju web stranicu, stvorite emocionalnu povezanost i povjerenje te potaknite rast svoje tvrtke uz web dizajn u Kali Presence.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.