Izradili ste web stranicu i pustili je u pogon, ali primjećujete da je posjetitelji vrlo brzo napuštaju? Promet vam je slab i stranica ne polučuje očekivane rezultate? Mnogo je čimbenika koji mogu dovesti do toga.
Web stranicu, naime, nije dovoljno samo napraviti i imati, ubaciti nešto sadržaja, nešto fotografija, kontakt podatke i očekivati da će korisnici pohrliti na web.
Web stranica se sastoji od mnogo različitih elemenata, a koji zajedno moraju stvoriti idealno korisničko iskustvo i privući korisnike, tj. olakšati im navigaciju, pronalazak informacija i naposljetku cjelokupni proces kupnje.
A ako vašu web stranicu korisnici često i brzo napuštaju, tada je vjerojatno niste dovoljno (ili uopće) prilagodili optimalnom korisničkom iskustvu. Vjerojatno niste prilagodili one ključne elemente svoje web stranice te ona sadrži neke od problema koje opisujemo u nastavku.
Pročitajte koji su to kako biste ih mogli adekvatno riješiti te u budućnosti izbjegavati.
1. Komplicirana i/ili nejasna navigacija
Korisnik je posjetio vaš web i želi naći informaciju koja mu je potrebna, ali mu to ne uspijeva jer se ne može snaći na web stranici. Vjerojatno ste se i vi ponekad našli u toj situaciji te brzo odlučili napustiti takvu stranicu. Upravo se to događa i korisnicima na vašoj web stranici ako nemate jednostavnu, smislenu i intuitivnu navigaciju.
Komplicirana navigacija stvara loše korisničko iskustvo, što pak rezultira smanjenim online prometom, a time i smanjenom prodajom. Vrlo je važno izraditi web stranicu ili web trgovnu na kojoj će korisnik na najbrži mogući način doći do onoga što mu je potrebno – idealno u najviše tri klika. Ovo se osobito odnosi na stranice s velikim brojem kategorija i potkategorija
U suprotnom, ako ne može doći do željenih informacija ili proizvoda, korisnik će izgubiti strpljenje i svoju potragu nastaviti na drugim web stranicama.
2. Zastarjeli web dizajn
„Ne sudi knjigu po koricama“ izreka je koja vrijedi i kojom bismo se trebali voditi u mnogim aspektima života. No, u kontekstu web stranice, upravo su „korice“ ono prema čemu ćemo je na prvom mjestu suditi. Izgled web stranice izrazito je bitan element prilikom njene izrade, a nikako si ne biste trebali dopustiti da vašu web stranicu pregazi vrijeme. Trendovi u web dizajnu brzo se mijenjaju, stoga je potrebno biti u toku kako biste korisnicima uvijek ponudili oku ugodno iskustvo.
Korisnici žele moderan, privlačan i ponajviše funkcionalan dizajn koji će ih navesti da što duže ostanu na vašoj web stranici. Prema tome, ako ste primijetili da vam posjetitelji odlaze s web stranice, a znate da je niste osvježili niti jednom otkad je izrađena, onda je vrijeme da razmislite o njenom redizajnu.
3. Previše oglasa na webu
I to toliko da se korisniku odvraća pažnja od onoga što zapravo traži. Oglasi ne bi trebali biti prva stvar koju korisnik vidi kada otvori vašu web stranicu i svakako ne bi trebali zauzimati više prostora na njoj od originalnog sadržaja. Postoji vrijeme i mjesto za oglase, a to zasigurno nije vaša web stranica.
Korisnici na nju dolaze kako bi se informirali, saznali nešto dodatno o vama i vašim uslugama ili proizvodima, te kako bi lakše mogli donijeti odluku o kupnji vaših proizvoda ili usluga. Web stranica je mjesto gdje korisnici stječu povjerenju u vas i vaš brand, a limitiranjem količine oglasa, odnosno izbjegavanjem oglasa na webu pomoći ćete im u tom procesu.
4. Mali broj ili potpuni izostanak poziva na akciju
Čak i ako zadržite posjetitelja neko vrijeme na svojoj web stranici, njegovo vrijeme može se smatrati uzaludno potrošenim ako ga niste konvertirali, odnosno potaknuli i zatražili da napravi određenu željenu akciju, bila to prijava na newsletter, kupnja ili poziv da vas kontaktiraju.
Vrlo je vjerojatno da vas posjetitelji neće kontaktirati ako im to ne kažete, kao što vjerojatno neće kupiti vaš proizvod ako im ne kažete gdje i kako. Svakoj vašoj podstranici potreban je primamljiv, jasan i dobro istaknut poziv na akciju (call to action, CTA) kako biste korisnike potaknuli na onaj najvažniji klik kojim će nešto kupiti ili vam se javiti. A ako na web stranici već imate pozive na akciju, pregledajte ih, analizirajte i po potrebi učinite još vidljivijim i jasnijim.
5. Zastarjele vijesti i ponude
Možda ste jednom imali odličnu ljetnu akciju koju ste stavili na web stranicu. No jeste li je maknuli na vrijeme? Ako vam ta akcija i dalje stoji na webu i tijekom zime, to nikako nije dobar znak vašim korisnicima. Kada ste zadnji put objavili novi blog? Prije godinu dana? Zastarjeli sadržaj vašim posjetiteljima najčešće ne nudi nekakvu vrijednost niti je relevantan, te je kao takav jedan od velikih razloga zašto ne uspijevate zadržati korisnike na svojoj web stranici.
Korisnici traže sadržaj koji im je od koristi u trenutku pretraživanja pa kada vide sadržaj koji nije ažuran i uvjerljiv, velika je vjerojatnost da će napustiti web stranicu. Rješenje je jednostavno – budite redoviti, ažurni i svježi sa svojim sadržajem! Redovitim objavama i prilagođavanjem sadržaja svom aktualnom poslovnom planu, kao i trendovima u industriji, odličan je način za zadržati korisnike što duže na webu.
6. Sporo učitavanje web stranice
Brzo učitavanje stranice jedan je od ključnih faktora privlačenja i zadržavanja korisnika na vašoj web stranici. Oko 50 % korisnika očekuje da se web stranica učita u dvije sekunde i manje, a 40 % korisnika napustit će web stranicu ako se ona učitava tri sekunde i više. Svaka dodatna sekunda učitavanja rezultirat će sa sve manje i manje posjetitelja.
Ovo je jedan od najčešćih razloga zašto se korisnici ne zadržavaju na webu, stoga je ključno pobrinuti se da se vaša web stranica ne učitava dulje od 2 sekunde.
7. Neprilagođenost mobilnim uređajima
Google je 2015. godine svojim ažuriranjem simboličnog naziva Mobilegeddon odlučio davati prednost u pozicioniranju na tražilici onim web stranicama koje su optimizirane za mobilne uređaje. No osim toga, biti „mobile‑friendly“ danas je neophodno jer većina korisnika pretražuje internet i pristupa web stranicama preko mobilnih uređaja.
Prema jednom istraživanju, čak 30 % mobilnih korisnika odustat će od kupnje proizvoda ako stranica nije prilagođena mobilnom ekranu. Nepregledan i sitan sadržaj na manjim zaslonima nešto je što želite izbjeći, a responzivan dizajn web stranice potaknut će korisnike da ostanu na vašoj web stranici duže i naprave željenu akciju.
8. Loše organiziran ili teško čitljiv sadržaj
Dizajn web stranice ne uključuje samo boje i vizuale, već se prije samog dizajniranja radi i strukturalni plan prilikom kojega se određuje što će gdje stajati. Na taj način maksimalno se iskorištava bijeli prostor (dio web stranice na kojemu nema sadržaja) kako bi se istaknuli oni najvažniji dijelovi weba i sadržaja. Prednosti vaših usluga i proizvoda moraju biti jasno vidljivi kako bi ih korisnici bez problema uočili.
Uz to, ako ste odabrali font koji se loše vidi i teško čita na ekranu – naročito na mobilnim uređajima – korisnici će jednostavno odustati od čitanja. Ponudite im sadržaj koji ima font ugodan oku i koji se lako čita, odvojite odlomke, istaknite ključne dijelove i koristite podnaslove. Tako ćete olakšati čitanje, ali i „skeniranje“ weba.
Mnoga istraživanja su pokazala korisnici u prosjeku čitaju tek 20 % sadržaja na webu, te da gotovo 80 % korisnika samo „preleti“ sadržaj i obraća pozornost na istaknute, odvojene dijelove, podnaslove, popise i slično. Web, stoga, treba biti prilagođen takvom načinu čitanja.
9. Video koji se automatski pokreće otvaranjem web stranice
Internetski korisnici žele imati kontrolu nad onim što pretražuju te nad sadržajem kojeg čitaju ili gledaju. Gotovo nitko ne želi doći na web stranicu gdje će im se automatski pokrenuti video, osobito ako taj video ima i zvuk.
Iako se automatsko pokretanje videa može nekad učiniti privlačnim, rijetki su primjerci web stranica kojima doista uspijeva zadržati korisnike tim elementom. Ako vam je potreban video da biste prikazali svoje usluge i proizvode, onda ga je potrebno smjestiti na web stranicu tako da ne smeta u pretraživanju. A ako korisnik to želi, sam će kliknuti „play“, stogu mu dajte tu mogućnost.
10. Nejasni kontakt podaci
Ovo se možda čini kao neobičan razlog, ali začudili biste se koliko web stranica postoji s nejasno navedenim ili nepostojećim kontaktnim podacima. A to je poprilično velik kamen spoticanja. Jer ako vam se korisnik odluči javiti, ima dodatnih pitanja ili nešto slično, neće to moći napraviti, a vi ćete izgubiti potencijalnog klijenta.
Pobrinite se da su svi vaši kontakt podaci točni, jasni i vidljivi te da korisnik nema nikakvih prepreka da vam se javi. Najvažniji podaci koje trebate istaknuti su naziv vaše tvrtke, email adresa, telefonski broj, uredska adresa te kontaktna forma.
Zadržite svoje korisnike, povećajte promet
Ako ste uočili da vaša web stranica ima jedan (ili više) od gore navedenih problema, svakako nam se javite! Kala Presence nudi vam stručna web dizajn rješenja po vašem ukusu i mjeri kojima ćete privući i zadržati korisnike na svojoj web stranici te tako povećati vidljivost i promet svoje tvrtke.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.