kalapresence.hr Monogram

Oglašavanje na Facebooku za početnike – Detaljan vodič u 10 jednostavnih koraka

Vrijeme čitanja: 9 minuta
Zaslon računala koji prikazuje riječi "ogsavana na facebook" - bitan element u strategiji digitalnog marketinga i Facebook oglasa. Dodatno, istaknuti su pojmovi "poetniki korka".

U današnjem digitalnom dobu, oglašavanje na društvenim mrežama je neizostavan dio marketinških strategija za mnoge tvrtke i poduzetnike. Dok neki smatraju da je Facebook zastario u svijetu društvenih medija, istina je da je ova platforma i dalje vodeća kada je u pitanju oglašavanje. Naime, od siječnja 2025. godine Facebook ima 3,07 milijardi aktivnih korisnika mjesečno! To znači da je oglašavanje na Facebooku i dalje ključna vještina koju svaki marketinški stručnjak mora posjedovati. Gotovo svatko je prisutan na ovoj platformi, provodi vrijeme na njoj, a neki su čak aktivni korisnici Facebooka još od samih početaka ove društvene mreže.

 

Želite li iskoristiti oglašavanje na Facebooku na pravi način, otkriti tajne koje će vam pomoći da dosegnete ciljanu publiku te izgraditi prepoznatljiv brend i dominirati digitalnim svijetom – nastavite čitati.

 

Bez obzira jeste li početnik ili iskusni oglašivač, u ovom blogu ćete pronaći korisne savjete koji će vas inspirirati da podignete svoju kampanju na višu razinu. Stoga, pripremite se za uzbudljivo putovanje i otkrijte tajne uspješnog oglašavanja na Facebooku!

 

Što su Facebook oglasi?

 

Najjednostavnije rečeno, Facebook oglasi su plaćeni oglasi koje tvrtke koriste za promicanje svojih proizvoda ili usluga. Facebook oglasi nalik su organskim objavama, međutim uvijek uključuju oznaku “sponzorirano” po kojoj su prepoznatljivi. Uključuju više značajki od uobičajenih objava – poziv na akciju, poveznicu i proizvod ili pak uslugu.

Da bismo uopće mogli započeti detaljan vodič, kao i kod svakog područja, potrebno je znati osnove.  

Obično ciljaju korisnike na temelju njihove:

  • Demografije
  • Mjesta
  • Interesa
  • Ostalih informacija na profilu

Zašto se oglašavati na Facebooku?

 

Oglašavanje na Facebooku može biti izuzetno korisno za vaš posao jer možete doseći širok spektar publike.

 

U slučaju da niste sigurni trebate li se oglašavati na Facebooku, niže donosimo nekoliko razloga zašto je ova platforma odličan odabir za oglašavanje.

 

Izgrađujete svijest o brendu

 

Ako uspoređujemo Facebook i Google oglase, Facebook se ističe kao društvena mreža koja omogućava dijeljenje sadržaja, jednostavno upoznavanje s novim proizvodima ili uslugama, izgradnju zajednice pratitelja i, naravno, izgradnju brenda.

 

Isplativo se oglašavate

 

Budući da Facebook oglasi nude specifično ciljanje publike, možete maksimalno iskoristiti budžet koji ste namijenili za oglase.

 

Stječete uvid i “širu sliku”

 

Ljudi provode puno vremena na Facebooku, a koriste ga iz više razloga u svakodnevnom životu. To će vam pomoći da prikupite podatke koji će vam pružiti neprocjenjive informacije koje možete iskoristiti u svoju korist.

 

Precizno ciljanje publike i retargeting

 

Facebook algoritam omogućuje iznimno precizno ciljanje na temelju ponašanja korisnika. Pomoću retargetinga možete ponovno ciljati korisnike koji su već pokazali interes za vaše proizvode ili usluge.

 

Facebook Pixel i analitika

 

Uz Facebook Pixel, možete pratiti ponašanje korisnika na vašoj web stranici i optimizirati kampanje na temelju konverzija. Također, Facebook Analytics pruža detaljne uvide u uspješnost vaših oglasa.

 

Oglašavanje na Facebooku za početnike – Detaljan vodič u 10 jednostavnih koraka

Sada kada smo objasnili što su Facebook oglasi i zašto se oglašavati na toj platformi, krenimo na detaljan vodič od 10 koraka koji će objasniti kako se oglašavati na Facebooku.

Prvo pogledajte kroz sumarizian tablični pregled sve korake i zašto su važni, a nakon toga korak po korak pročitajte kako se oglašavati na Facebooku.

TABLICA 1: tablični pregled za korake u Facebook oglašavanju i zašto su važni

Korak Što radite? Zašto je važno?
1. Otvorite Business Suite račun Kreirajte Meta Business Suite račun. Osigurava pristup alatima za upravljanje oglasima.
2. Povežite ili kreirajte svoju Facebook stranicu Dodajte postojeću ili izradite novu stranicu. Omogućava vam da oglašavate kao poslovni profil.
3. Izradite Facebook oglasni račun Postavite oglasni račun s valutom i vremenskom zonom. Pravilna postavka računa omogućava lakše praćenje budžeta.
4. Instalirajte Meta Pixel Dodajte kod za praćenje na web stranicu. Prati konverzije i poboljšava retargeting.
5. Kreirajte Facebook oglasnu kampanju Odaberite cilj kampanje. Definirate strategiju za doseg i konverzije.
6. Napišite oglas Kreirajte tekst oglasa s jasnim CTA-om. Kvalitetan tekst povećava klikove i angažman.
7. Kreirajte vizual Dizajnirajte privlačne slike ili video oglase. Vizualni sadržaj povećava stopu konverzije.
8. Objavite kampanju Pokrenite oglas i pričekajte odobrenje. Algoritam prikuplja podatke za optimizaciju.
9. Pratite metriku i testirajte Analizirajte metrike putem Facebook Analyticsa. Mjerenje uspjeha omogućuje poboljšanja.
10. Optimizirajte Facebook kampanje A/B testiranje, podešavanje budžeta i retargeting. Kontinuirana optimizacija donosi bolje rezultate.

Korak 1. Otvorite Business Suite račun

Meta Business Suite dio je Facebooka u kojem se nalazi vaš oglasni račun, poslovne stranice i drugi alati koji će vam trebati za prikazivanje oglasa. Da biste kreirali svoj Meta Business Suite račun, idite na https://business.facebook.com/ i kliknite “Izradi račun”.

Korak 2. Povežite ili kreirajte svoju Facebook stranicu

 

Na korisničkom sučelju, dolje u lijevom kutu, trebate pronaći “Postavke” i kliknuti na njih.

U lijevom prozoru odaberite “Stranice”, a zatim kliknite “Dodaj”. Ovdje možete dodati postojeću stranicu, izraditi novu stranicu ili zatražiti pristup stranici ako prikazujete oglase za tvrtku koja nije vaša.

Korak 3. Izradite Facebook oglasni račun

Na istom korisničkom sučelju, trebali biste vidjeti opciju “Računi za oglašavanje”.

Navedite naziv svog oglasnog računa, vremensku zonu i valutu, a zatim kliknite “Dalje”. Facebook će vas tada pitati hoće li se oglasni račun koristiti za upravljanje oglasima za poslovni račun putem kojeg ste kreirali ovaj oglasni račun ili za drugu tvrtku/klijenta. Osim toga, tražit će od vas još neke dodatne korake pa se pobrinite da ih ispunite.

Korak 4. Instalirajte Meta Pixel

Meta pixel je poveznica između vaših Facebook oglasa i vaše web stranice jer pokazuje što gledatelji vaših oglasa rade nakon što dođu na vašu web stranicu. Ukratko, to je kod za praćenje koji trebate dodati unutar Meta Business Suite računa i na svoju web stranicu prije nego što počnete plaćati oglase. Uvidi će vam pomoći dodatno optimizirati oglase i stvoriti publiku za ponovno ciljanje koja obično ima dobre rezultate.

Korak 5. Kreirajte prvu Facebook oglasnu kampanju

Kliknite izbornik u gornjem lijevom kutu (svi alati) i odaberite Ads Manager.

Nakon što ste ušli u alat, kliknite gumb “Kreiraj”.

Kada vam se otvori novi prozor, pitat će vas kakvu vrstu kampanje želite pa predlažemo da ih pažljivo proučite i zatim odaberete. Što se tiče cilja koji ćete odabrati, to će ovisiti o tome koja vam je ciljana skupina, koje ciljeve želite postići, budžet i tako dalje.

Korak 6. Napišite oglas

Sljedeći korak je pisanje oglasa koji bi trebao biti kvalitetan, privlačan, jasan i usmjeren ciljanoj publici. Trebao bi imati privlačan naslov koji plijeni pozornost, vizualno privlačnu fotografiju ili video, te koncizan tekst koji naglašava prednosti proizvoda ili usluge. Također, oglas bi trebao biti prilagođen mobilnim uređajima i sadržavati jasan poziv na akciju koji će potaknuti korisnike na interakciju ili kupnju.

Korak 7. Kreirajte vizual

Kreiranje vizuala je ključno jer dobar vizual privlači pažnju korisnika, gradi prepoznatljivost branda, brže komunicira poruku, potiče emocije kod publike te povećava angažman i interakciju s oglasom.

Ako se pitate gdje možete pronaći kvalitetne fotografije i materijale, izvori kao što su Pixabay, Freepik, Pexels, Unsplash i Canva imaju veliku galeriju materijala koje možete koristiti za izradu visokokvalitetnih vizuala.

Video oglasi su sve popularniji jer mogu ispričati priču bolje od statičnih vizuala. Facebook algoritam često preferira video sadržaj, što znači da će vaši video oglasi imati veći organski doseg i bolji angažman korisnika.

Ako želite optimizirati svoj budžet za oglase, razmislite o korištenju Facebook kampanja s dinamičnim oglasima, koji automatski prikazuju relevantan sadržaj korisnicima na temelju njihovog ponašanja.

Korak 8. Objavite kampanju

Nakon što pritisnete “Objavi”, algoritam će pregledati oglase što ponekad može trajati 24 sata prije nego što oglas bude objavljen. Jednom kad bude objavljen, vaš će oglas proći kroz razdoblje tijekom kojeg će Facebook prikupljati podatke o izvedbi koji su mu potrebni za optimizaciju kome i kada isporučuje oglas.

Korak 9. Pratite metriku i testirajte

Facebook vam pruža širok spektar metrika poput angažmana, dosega, klikova, konverzija ili povrata ulaganja. Analizirajući ove metrike, možete procijeniti performanse vaših oglasa i usporediti ih s vašim ciljevima kampanje.

Testiranje različitih oglasa također je ključno za optimizaciju kampanje. A/B testiranje vam omogućuje isprobavanje različitih verzija oglasa kako biste identificirali najučinkovitije kombinacije fotografija, teksta i ciljane publike. Možete testirati različite naslove, opise, pozive na akciju i vizualne elemente te pratiti kakve rezultate ostvaruje svaka verzija kako biste saznali što najbolje djeluje.

Testiranje različitih verzija oglasa pomoću A/B testiranja pomaže vam identificirati koje verzije oglasa najbolje funkcioniraju kod vaše publike. Možete testirati različite naslove, slike, opise i CTA gumbe kako biste maksimizirali performanse oglasa.

Korak 10. Optimizirajte Facebook kampanje

Optimizacija Facebook oglasa je proces poboljšanja performansi oglasa kako bi postigli željene rezultate. Cilj je povećati doseg, angažman publike i konverzije, te ostvariti maksimalnu vrijednost oglašavanja na Facebooku.

Ne dozvolite da vas panika i neizvjesnost savladaju te da krenete mijenjati postavke ili, čak isključivati oglas jer je osnovna “tajna” Facebook oglašavanja strpljivost. Naime, Facebook oglasima treba vremena za optimizaciju kako bi algoritam mogao naučiti tko je najviše zainteresiran za ono što prodajete.

Dominirajte Facebook oglasima uz Kalu Presence

Facebook platforma osmišljena je da bude jednostavna za korištenje onima s malo ili nimalo iskustva u digitalnom marketingu. Ako uložite vrijeme u učenje osnova Facebook oglašavanja, ispravno postavite svoj račun i pokrenete kampanju, Facebook oglasi mogu kontinuirano poticati rast vašeg poslovanja.

S druge strane, ako smatrate da nemate vremena, niste sigurni kako i što i radije bi ove korake prepustili iskusnim stručnjacima, dakle, agenciji za digitalni marketing s iskustvom u vođenju Facebook oglasa, Kala Presence vam stoji na raspolaganju. Javite se i popričajmo o vašoj budućoj strategiji za oglašavanje na društvenim mrežama.

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.