U današnjem digitalnom dobu stvaranje tekstualnog sadržaja (contenta) za vašu web stranicu je primarni zadatak koji treba biti u vrhu vaše poslovne strategije. Kvalitetan sadržaj na vašoj web stranici može znatno utjecati na uspjeh vaše tvrtke, unapređujući korisničko iskustvo posjetitelja web stranice te povećavajući vidljivost vaše tvrtke na internetskim tražilicama. Zahvaljujući tome, vaša web stranica može ostvariti veći broj konverzija (prodaja, veći broj klijenata, prijava za vaše usluge, itd.), što može rezultirati poboljšanjem poslovanja vaše tvrtke.
U ovom sveobuhvatnom vodiču provest ćemo vas kroz osnovne korake za izradu zanimljivog sadržaja koji će privlačiti vašu publiku i postići zacrtane ciljeve vaše web stranice. Stoga, krenimo, korak po korak do idealnog contenta.
Kome se obraćate?
Temelj stvaranja idealnog sadržaja počinje razumijevanjem vaše ciljane publike. Dakle, prije nego ste uopće sjeli za tipkovnicu i napisali prvu rečenicu, provedite temeljito istraživanje vaše ciljane publike. Saznajte što vole, što ih tišti, s kojim problemima se susreću i kako im vaš proizvod ili usluga mogu pomoći kako bi te probleme uspješno riješili. Isto tako, stvaranje buyer persone može biti od nevjerojatne pomoći u vizualizaciji vaše publike i prilagođavanju sadržaja za rješavanje njihovih specifičnih potreba. Razlog zašto istražiti kome se obraćate je krajnje jednostavan. Naime, poznavanje vaše ciljane publike omogućuje vam da izravno razgovarate s njima, izgrađujući dublju vezu i povećavajući vjerojatnost da ćete ih privući svojim sadržajem.
Definirajte cilj svoje web stranice
Različite web stranice služe različitim svrhama, a vaša strategija sadržaja trebala bi biti usklađena s ciljevima vaše web stranice. Bilo da je cilj vaše web stranice pružanje informativnih članaka, prodaja proizvoda i usluga ili dijeljenje postova na blogu koji potiču na razmišljanje, ključno je da ste taj cilj definirali prije nego ste krenuli u kreiranje sadržaja. Naime, ovaj cilj će voditi vaš proces stvaranja sadržaja i osigurati da svaki dio sadržaja pridonosi cjelokupnoj misiji vaše web stranice.
Planiranje content strategije
Znate kome se obraćate, znate što vam je cilj, no što sada? E, sada je na redu kreiranje content strategije. Što to zapravo znači? To znači da ćete kreirati plan objavljivanja i držati se tog plana ‘ko pijan plota’. Razlog? Dosljednost!
Zapamtite, dosljednost je ključna kada je u pitanju stvaranje sadržaja. Dakle, razvijte plan sadržaja i strategiju koja opisuje teme koje ćete pokrivati, učestalost objavljivanja i platforme koje ćete koristiti za distribuciju svog sadržaja.
Ovako organiziran kalendar sadržaja držat će vas na pravom putu, pomoći će vam da prepoznate prilike za proširenje sadržaja te će vam pomoći da uskladite svoj sadržaj s marketinškim kampanjama koje pokrećete.
Mikro koraci za bolji sadržaj
Sad kad smo definirali osnovu, vrijeme je da se pozabavimo sitnijim detaljima koji su, naravno, i te kako važni u procesu kreiranja sadržaja za vašu web stranicu. Pa krenimo.
Naučite pisati zanimljive naslove
Naslov je prvi doticaj vašeg teksta s vašom potencijalnom publikom. Možemo slobodno usporediti naslov teksta s ulaznim vratima. Dakle, što su vrata zanimljivija, to nam više privlače pozornost. Kako bi vaši naslovi privukli pozornost, iskoristite neke od provjerenih tehnika, kao, primjerice, How to naslovi, Why naslovi, naslovi koji stvaraju osjećaj hitnosti, itd.
Dodatak: Dobro osmišljen naslov ne samo da poboljšava postotak klikanja na tekst, već također pomaže kod optimizacije za tražilice (SEO) uključivanjem relevantnih ključnih riječi.
Uvod koji privlači za daljnje čitanje
Ako smo naslov usporedili s ulaznim vratima, uvod vašeg teksta bi bio vaš ulazni hodnik. Uvod je vaša prilika da privučete čitatelje i zadržite ih zainteresiranima za vaš sadržaj. Uvod možete započeti s uvjerljivom pričom, šokantnom statistikom ili pitanjem koje potiče na razmišljanje, a sve u cilju poticanja čitatelja da nastavi čitati vaš tekst. Naravno, kako ste započeli s naslovom i uvodom, tako trebate nastaviti i kroz cijeli vaš tekst, što znači da, prije nego krenete s pisanjem, morate dobro istražiti temu i izvući sve benefite koje ćete predstaviti u tekstu.
Zapamtite: Ne ostavljajte najjači benefit za kraj već kreirajte vaš tekst tako da uvijek krenete od onog najjačeg benefita kojeg pruža vaš proizvod ili usluga, a onda nastavite s onim drugim najbitnijim i tako dalje.
Pišite zanimljiv sadržaj
Uz benefite koje ćete spomenuti u vašem tekstu, nemojte zaboraviti dati vrijednost za čitatelja. Vrijednost je jedan od najvažnijih aspekata idealnog sadržaja. Kako biste kreirali vrijedan sadržaj, ponudite informativan i relevantan sadržaj koji odgovara potrebama i interesima vaših čitatelja. Vrijednost donosi jedan iznimno važan benefit za vas, a taj je – autoritet!
Naime, pružajući istinsku vrijednost za čitatelja, pozicionirate se kao autoritet u svojoj niši (području djelovanja) te gradite povjerenje sa svojim čitateljima, tj. korisnicima vaših usluga ili kupcima vaših proizvoda.
Poziv na akciju za kraj
Poziv na akciju (ili CTA – Call to Action) je tajni sastojak vašeg teksta. Naime, vaš bi sadržaj trebao potaknuti čitatelje na poduzimanje određenih radnji, kao što je pretplata na vaš newsletter, dijeljenje vašeg sadržaja na društvenim medijima, kupnja vaših proizvoda, itd.
Pozivi na akciju su izuzetno bitni za tekst budući da oni usmjeravaju vaše čitatelje prema određenim radnjama te razjašnjavaju iduće korake koje očekujete da čitatelji vašeg sadržaja poduzmu.
Dodatni savjeti za idealan content na vašoj web stranici
Iako su gore navedeni savjeti više nego dovoljni kako biste se već sutra pozabavili s kreiranjem sadržaja za vašu web stranicu, odlučili smo s vama podijeliti još nekoliko savjeta koji će vam pomoći u procesu.
Stoga, nastavite čitati!
Struktura sadržaja i vizuali
Jeste li spremni za jednu neugodnu istinu? Posjetitelji vaše web stranice ne čitaju sadržaj već ga prvo skeniraju! Zapamtite to!
Kako biste im olakšali skeniranje sadržaja i tako poboljšali čitljivost, podijelite svoj sadržaj u manje odjeljke s opisnim podnaslovima. Zatim, upotrijebite nabrajanja kroz bullet pointe, numerirane popise i kratke odlomke kako bi sadržaj bio ugodan za gledanje, tj. skeniranje.
Isto tako, potrudite se oko vizualnih elemenata unutar svog sadržaja. Vizualni elementi kao što su slike, videozapisi i infografike igraju značajnu ulogu u angažmanu sadržaja budući da razbijaju dugačak tekst i čine složene informacije razumljivijima.
Stvaranjem privlačno strukturiranog izgleda sadržaja koji se može skenirati te ubacivanjem vizualnih elemenata unutar teksta, zaokupit ćete svoje čitatelje i potaknuti ih da pročitaju cjelokupan sadržaj koji ste pripremili.
Iskoristite SEO u svojim tekstovima
SEO optimizacija ključna je za povećanje vidljivosti vaše web stranice u rezultatima internetskih tražilica. Kako biste kreirali SEO friendly tekst, uključite relevantne ključne riječi u svoj sadržaj, obraćajući pozornost na naslov, podnaslove i glavni tekst.
Bitna napomena: Ključne riječi ne ubacivati u već postojeći tekst, već osmisliti tekst u skladu s ključnim riječima koje ste prethodno istražili.
Dodatno, optimizirajte meta oznake, kao što su meta opisi i meta naslovi, kako biste pokušali utjecati na rangiranje na tražilicama. Kažemo pokušali jer kvalitetno ispunjene meta oznake nisu preduvjet rangiranju na internetskim tražilicama, ali isto tako, od kreatora sadržaja se očekuje da iste zna kvalitetno ispuniti.
Prije konačne objave, provjera i uređivanje sadržaja
Nitko vas neće pohvaliti ako je vaš tekst gramatički i stilski ispravno napisan, ali će vas zato svatko upozoriti da istom nedostaje gramatičke provjere. Isto tako, gramatički i stilski neuredan tekst odaje jednu sasvim drugu sliku o vama te se može negativno odraziti na cjelokupan imidž vaše tvrtke (na kraju krajeva, ne želite da ste u javnosti poznati kao tvrtka koja u svojim tekstovima i objavama gramatički griješi i da vam se zbog toga smiju, zar ne?).
Stoga, prije objavljivanja bilo kojeg sadržaja neophodna je temeljita lektura i korektura. Stilski i gramatički ispravan tekst ne samo da osigurava da je vaša poruka jasna, već se također pozitivno odražava na vaš profesionalizam.
Nakon objave, praćenje uspješnosti
Stvaranje idealnog sadržaja ongoing je proces u kojem ne postoji kraj. Objaviti tekst i zaboraviti na njega nije nešto što bi vam trebala biti praksa. Zbog toga, redovito pratite izvedbu svog sadržaja pomoću analitičkih alata. Analizirajte podatke kako biste utvrdili koji dijelovi sadržaja imaju dobru izvedbu, a koje treba poboljšati. Ovo ćete sve uraditi kako biste iskoristili uvide koje dobijete kako biste poboljšali svoju strategiju sadržaja i nastavili isporučivati vrijedan sadržaj svojoj publici.
Zaključak
Kao što ste mogli pročitati u ovom opsežnom vodiču, pisanje idealnog sadržaja je sve samo nije jednostavno. Zbog toga i postoje specijalizirane agencije za digitalni marketing koje u svojim timovima imaju i content marketing odjele u kojima rade kreativne osobe sa smislom za pisanje i prijeko potrebnim znanjem.
Stoga, ako vam je ovaj vodič otvorio oči te ste uvidjeli da biste pisanje sadržaja za vašu web stranicu trebali prepustiti profesionalcima, javite nam se kako bismo popričali o vašoj budućoj content strategiji.
Ako pak smatrate da je vodič više nego dovoljan kako biste se okušali u pisanju sadržaja za vašu web stranicu, samo naprijed!
Zapamtite: Dosljednost i monitoring ključni su za održavanje uspješne strategije sadržaja. Sretno pisanje!
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.