kalapresence.hr Monogram

SEO optimizacija: Pozicionirajte svoju tvrtku visoko na Googleu

Vrijeme čitanja: 10 minuta
Stranica Google pretraživanja sa zgradom u pozadini, s Google oglasima i sadržajnim marketingom.

Optimizacija web stranice za internet tražilice, ili kraće SEO, od engleskog termina Search Engine Optimization, skup je strategija i tehnika kojima se web stranica pozicionira na visoka mjesta internetskih tražilica među kojima je najpoznatiji Google.

A kako danas svaka pretraga za informacijama, proizvodima i uslugama započinje guglanjem, tako su već i mnogi vlasnici tvrtki shvatili da moraju biti vidljivi i dobro pozicionirani na tražilici, odnosno na stranicama rezultata pretraga, idealno na prvoj stranici. Ovo naročito dolazi do izražaja ako pogledamo statistiku da čak 75 % korisnika pregledava samo prvu stranicu Google rezultata.

SEO optimizacija jedan je od najboljih i najisplativijih načina za pozicionirati web stranicu tvrtke visoko u rezultatima pretrage Googlea, postići veliku konkurentnost na nacionalnom i globalnom tržištu bez obzira na veličinu tvrtke te ostvariti kontinuirani rast prometa i prodaje. U nastavku teksta saznajte koje benefite vaša tvrtka može ostvariti implementacijom tog procesa te što zapravo SEO proces obuhvaća.

Uz SEO do željenih dugoročnih rezultata

SEO optimizacija izrazito je kompleksan i dinamičan proces koji donosi dugoročne rezultate, a prva poboljšanja u pozicijama možete očekivati kroz period od tri do šest mjeseci. Upravo je toliko vremena potrebno da bi tražilice obradile sve stavke koje su obuhvaćene SEO optimizacijom. No kada dostignete te visoke pozicije, napokon ćete doći pred oči svojih kupaca u trenutku kada pretražuju usluge i proizvode slične vašima te postati njihov prvi odabir.

Osim toga, velika prednost SEO optimizacije je i da male tvrtke mogu konkurirati onim većim jer u tom procesu veličina tvrtke nije odlučujući faktor za uspjeh. Za ostvarivanje dugoročnih rezultata bitno je znanje i iskustvo SEO stručnjaka koji se kombiniraju s marketinškim strategijama prilagođenim vašim željama i potrebama.

Statistike pokazuju da organsko, prirodno ili neplaćeno pretraživanje čini čak 53 % prometa te je najčešće primarni izvor prometa web stranica. Stoga je za ostvarivanje zavidnih dugoročnih rezultata izrazito bitno kvalitetno odraditi SEO optimizaciju. A koji su neki od ključnih dijelova tog procesa? Otkrivamo u nastavku.

Postavljanje temelja SEO procesa

Kako biste bolje razumjeli na koji to način Google odlučuje koja će stranica biti bolje ili lošije rangirana, objasnit ćemo vam dva ključna dijela SEO procesa i elemente koje oni uključuju: on-page i off-page SEO optimizacija.

Svi procesi koji se tiču stvaranja sadržaja koji se postavlja na web stranicu pripadaju tzv. on-page SEO optimizaciji. To se, između ostalog, odnosi na ključne riječi koje se moraju uključiti u sadržaj i ostale elemente web stranice, redovito pisanje i objavljivanje sadržaja te kvalitetno raspisane meta oznake (naslovi i opisi web stranice i podstranica).

Procesi koji se događaju izvan web stranice dio su tzv. off-page SEO optimizacije. Ovdje govorimo na prvom mjestu o poveznicama, odnosno izgradnji odnosa s drugim web stranicama putem povratnih veza (link building, backlinking) i dijeljenja sadržaja.

Pogledajmo sada kako točno pojedini elementi on i off-page optimizacije vode do uspješne optimizacije, odnosno do visokih pozicija i povećanog prometa na vaš web.

Sadržaj je kralj…

…izjavio je Bill Gates za internetski svijet davne 1996. godine, te do dana današnjeg sadržaj nije svrgnut sa svoga prijestolja. Naime, sadržaj je ključan dio (digitalnog) marketinga i marketinških kanala te najvažniji dio on-page SEO optimizacije.

Proces stvaranja sadržaja uključuje sve od pisanja teksta do strukturiranja tog sadržaja na web stranici. Kroz cijeli taj proces važno je uključiti sve relevantne informacije, uključujući već spomenute ključne riječi, kako bi Google prepoznao vrijednost tog sadržaja i prikazao ga korisnicima prilikom pretraživanja.

Korisnik će biti sretan kada u najkraćem mogućem roku pronađe informaciju koja mu je potrebna, a sretan korisnik znači uspjeh za vaše poslovanje. Kao i korisnici, i Google će biti sretan kada iščita sadržaj koji savršeno odgovara njegovim algoritmima te potom visoko pozicionirati vašu web stranicu.

Ključ vašeg uspjeha su ključne riječi

Da bi korisnicima bila prikazana vaša web stranica, Google ju mora smatrati relevantnom. U SEO procesu to se najčešće postiže ključnim riječima (keywords) koje su jedan od elemenata on-page SEO optimizacije. Pomoću njih saznajemo što korisnici pretražuju i žele, nakon čega se relevantne informacije zajedno s ključnim riječima uključuju u sadržaj.

Prema tome, što je vaša web stranica bolje optimizirana za određenu ključnu riječ – a to se postiže dobro osmišljenim digitalnim strategijama – to će bolje biti pozicionirana na Google tražilici te će korisnici lakše pronaći vašu web stranicu.

Neka vas Google lako „pročita“

Još je nekoliko važnih on-page elemenata kojima je potrebno pridati pažnju prilikom SEO optimizacije, a oni su URL, meta oznake, alt oznake te naslovi i podnaslovi na stranici.

  • URL označava adresu web stranice te bi trebao biti kratak i sadržavati ključne riječi onoga što se nalazi na njoj.
  • Meta oznake (meta tags) su dijelovi HTML koda koji sadrže informacije o web stranici, ali nisu vidljivi na njoj, već ih Google koristi za prikazivanje rezultata.
  • Alt oznake (alt tags) također su dijelovi HTML koda i služe kao tekstualni opis slika.
  • Naslovi i podnaslovi na samoj web stranici (H1, H2, H3) pomažu korisnicima i tražilicama u čitanju i razumijevanju teksta tako što definiraju koji su dijelovi sadržaja važni te kako su povezani.

Svi navedeni elementi trebali bi biti optimizirani ključnim riječima jer oni pomažu Googleu „pročitati“ vašu web stranicu, odnosno razumjeti kakav se sadržaj nalazi na njoj, kako bi vas pozicionirao na tražilici za one upite koji vas se tiču.

Povežite se!

Jedna od tehnika off-page SEO optimizacije je link building, tj. dobivanje ili „zarađivanje“ poveznica na relevantnim i autoritativnim vanjskim web stranicama koje vode na vašu web stranicu. Takve poveznice šalju signal Googleu da je vaša web stranica također kvalitetna i relevantna, te da ima sadržaj koji korisnici smatraju korisnim i koji žele dijeliti.

Prema tome, Google će taj signal i kvalitetu backlinkova koristiti prilikom rangiranja rezultata pretraživanja (SERP) te vas bolje pozicionirati što su kvalitetnije i brojnije poveznice. A putem tih poveznica, osim što ćete biti vidljiviji online, također ćete privući i nove potencijalne kupce, te generirati veći promet na webu.

Što SEO tvrtka može učiniti za vas?

Digitalna marketinška agencija svojim će vam SEO uslugama pomoći stvoriti kvalitetan sadržaj za postizanje najboljih rezultata, pozicionirati vašu web stranicu visoko na tražilicama te tako povećati promet i prodaju. Donosimo vam glavne korake SEO optimizacije kojima se postižu željeni rezultati na tražilicama.

Kompletna analiza web stranice

Prije samog implementiranja SEO procesa, potrebno je analizirati vašu postojeću web stranicu. Analizom se utvrđuje je li ikada prije rađena SEO optimizacija te se pregledava sav sadržaj i svi on-page elementi kako bi se utvrdilo gdje se mogu napraviti poboljšanja. Prikupljeni podaci postavljaju temelje za proces SEO optimizacije kako bi se mogao izraditi optimalan plan optimizacije za dugoročne rezultate.

Istraživanje tržišta

Znate li tko su vaši kupci i konkurenti? Prikupljanje i obrađivanje podataka o tržištu omogućuje utvrditi tko su korisnici koji vas pretražuju i koje želite privući na svoju web stranicu, a tko konkurenti iznad kojih se trebate pozicionirati.

Istraživanje ključnih riječi

Od velike je važnosti za SEO optimizaciju odrediti ključne riječi, odnosno istražiti što to korisnici upisuju u tražilicu da bi pronašli uslugu ili proizvod. Alati za analizu ključnih riječi omogućuju uvid u pretraživanja i teme povezane s vašim osnovnim ključnim riječima (npr. trosjed) i složenim ključnim riječima (npr. trosjed na razvlačenje), a kombinacija popularnih i manje popularnih ključnih riječi ključ je za uspješno rangiranje.

Izrada plana i SEO strategije

Nakon odrađenih detaljnih analiza i istraživanja tržišta, može se izraditi ciljana SEO strategija uz koju će vaša web stranica postati vidljivija i privući veći organski promet. To podrazumijeva definiranje jasnih i specifičnih ciljeva (npr. povećanje prodaje u zadnjem kvartalu) te definiranje aspekata SEO optimizacije i procesa koji će donijeti željene rezultate s obzirom na vaše ciljeve.

On-page optimizacija

Optimizacija on-page elemenata glavni je i najvažniji dio cjelokupne SEO optimizacije. Zajedno s visokokvalitetnim sadržajem, optimiziranim naslovima (meta title) i opisima (meta description), unutarnjim poveznicama (internal linking) i ostalim elementima koje smo već naveli ranije, omogućuje bolje pozicioniranje na tražilicama.

Off-page optimizacija

Kako je vaša web stranica dio internetskog sustava u kojemu vas Google neprestano ocjenjuje, za najbolje rezultate u proces SEO optimizacije treba uvesti i off-page elemente od kojih je ključno kreiranje vanjskih poveznica (external linking). Izrada profila i marketing na društvenim mrežama, upisivanje u relevantne hrvatske i svjetske poslovne direktorije i gostujuće pisanje blogova poboljšat će poziciju vaše web stranice na tražilicama.

Geografska optimizacija

Geotargetiranje označava optimiziranje sadržaja za točno određenu lokaciju i fokusira se na lokalna pretraživanja korisnika. Vaša će tvrtka biti prikazana na Google kartama te ćete tako privući najviše prometa kada korisnik, primjerice, pretražuje pojam „restorani u Zagrebu“.

Izrada sadržaja za web stranicu, blog i društvene mreže

Samo će originalan sadržaj te sadržaj relevantan za korisnikov unos pretraživanja Google smatrati dobrim rangirati vaš web, odnosno za prikazati ga u korisnikovim rezultatima pretrage. Kombinacijom audiovizualnog i tekstualnog sadržaja ponudit ćete korisnicima stručno znanje u svom području, ojačat ćete i afirmirati svoj brand te dosegnuti ciljanu publiku.

Kontinuirana optimizacija SEO strategije

Jednom pokrenut proces SEO optimizacije zahtjeva neprestano praćenje i prilagođavanje promjenama na tržištu, kao i Googleovim ažuriranjima i promjenama u algoritmima, kako bi vaša web stranica u svakom trenutku bila najbolje pozicionirana. S obzirom na to da je SEO optimizacija mjerljiv proces, statističkim je alatima moguće pratiti uspješnost web stranice te ponašanje i odluke korisnika, dok izvještaji daju na opipljivosti i podnose se na mjesečnoj ili kvartalnoj razini.

Budite broj jedan s Kalom Presence!

SEO optimizacija ključna je za uspjeh svake tvrtke. Sada kada shvaćate njezin opseg i mogućnosti koje nudi za povećanje vidljivosti web stranice, obratite nam se kako biste poboljšali i učvrstili svoju poziciju na tražilicama te povećali promet i prodaju svojih proizvoda i usluga. Dominirajmo zajedno!

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.