kalapresence.hr Monogram

8 načina gdje možete koristiti ChatGPT tijekom procesa SEO optimizacije

Vrijeme čitanja: 9 minuta
Slika mozga s riječima blog na gli msto kosztuj, koja pokazuje važnost marketinga sadržaja.

Sigurno ste već upoznati s terminom i alatom ChatGPT, koji je od prve pojave 30. studenog 2022. godine, oborio sve rekorde na tržištu. U samo 5 dana, prijavilo se više od milijun korisnika, čime je postao najbrže rastućom platformom. Nevjerojatno je da živimo u vremenu kada možemo svjedočiti iz prve ruke razvoju AI tehnologije koja nam može olakšati svakodnevne poslove ili potaknuti maštu za nove projekte. Iako vjerujemo da umjetna inteligencija neće u potpunosti zamijeniti čovjeka, sigurni smo da olakšava proces dolaženja do informacija ili čak do krajnjeg rješenja.

Ako ste isprobali ChatGPT, znate da ga možete zatražiti bilo koju informaciju koja vas zanima, a možete i tražiti od njega da vam napiše blog, strategije itd. Mogućnosti ove tehnologije uistinu su impresivne, a ako radite u digitalnom marketingu, ovaj alat vam definitivno može pomoći.

Iako je ChatGPT relativno nov i ima prostora za poboljšanje, već sada možete napisati dobar upit koji će vam generirati rezultate koje trebate i pomoći vam u procesu optimizacije web stranice.

Bilo da započinjete svoje SEO putovanje ili ste već SEO stručnjak koji radi u SEO agenciji, ovaj blog napisan je upravo za vas!

Stoga, zakoračite s nama u svijet ChatGPT-a i saznajte kako ga učinkovito koristiti za stvaranje dobre SEO strategije i optimizacije web stranica.

Što je ChatGPT?

ChatGPT je platforma zasnovana na umjetnoj inteligenciji koja se temelji na GPT (eng. Generative Pre-trained Transformer) arhitekturi. Razvila ga je tvrtka OpenAI, a ima izvrsnu sposobnost interakcije u obliku razgovornog dijaloga gdje generira odgovore za koje ponekad možete pomisliti da ih je pisao čovjek, a ne chatbot. Alat je besplatan te mu možete pristupiti putem linka: https://chat.openai.com/.

Korisničko sučelje vrlo je intuitivno i jednostavno, te od korisnika traži da se unese željeni upit. Može generirati odgovore na postavljena pitanja, pisati oglase, emailove, poeziju, ispravljati kodove, odgovarati na bilo kojem jeziku i još mnogo toga. Iako ChatGPT nudi širok raspon mogućnosti, postoje neka ograničenja koja moramo spomenuti. Naime, postoji mogućnost da odgovori netočnim ili besmislenim odgovorom. Jedan od razloga zašto je to tako je nedovoljna količina detalja u pisanom upitu ili se radi o upitu koji je relevantan nakon 2021. godine. To je ograničenje softvera koji trenutno može pristupiti informacijama sve do te iste godine.

Što je SEO?

SEO (eng. Search Engine Optimization) je proces prilagodbe sadržaja web stranice s ciljem ostvarenja više pozicije na web tražilicama kada se pretražuju ključne riječi. Primjerice, ako pretražujete “SEO agencija” na tražilici, prvi rezultati koji će vam se pojaviti su oni koji imaju najkvalitetniju SEO optimizaciju.

Prema vrsti, SEO se dijeli na:

  • On-page – Obuhvaća optimizaciju sadržaja web stranica prema ključnim riječima s ciljem poboljšanja semantike, a uključuje planiranje i korištenje odabranih ključnih riječi u tekstualnom sadržaju (meta, heading, H1, H2, itd.) i URL adrese stranica. Osim toga, utječe na vrijeme učitavanja web stranice, iskoristivost (eng. Usability) i pristupačnost (engl. Accessibility) informacija.
  • Off-page – Služi za izgradnju poveznica s drugim kontekstualno relevantnim web stranicama (eng. Link building), a odnosi se na aktivnosti koje se odvijaju izvan web stranice kako bi se podigao rang stranice u tražilicama.

Prema etičnosti, SEO se dijeli na:

  • White hat – Dozvoljene, legitimate i podržane strategije od strane tražilica.
  • Black hat – Nedozvoljene metode koje su efektivne u kratkom roku kako bi se ostvario cilj, međutim, dugoročno čine više štete nego koristi samoj web stranici budući da ove metode podliježu Google penalima.

Ako želite da se vaša web stranica rangira na dobroj poziciji, ali ne znate kako vam ChatGPT može pomoći u tome, nastavite čitati jer ćemo vam otkriti neke trikove koji će vam olakšati posao!

8 načina gdje možete koristiti ChatGPT tijekom procesa SEO optimizacije

ChatGPT možete koristiti u raznim područjima pa tako i kod SEO optimizacije – od implementacije na stranici, do tehničkih poboljšanja, pa čak i do stvaranja učinkovitog sadržaja koji će biti zanimljiv za čitatelje.

Ovisno o prompt-u, tj. informacijama koje mu dajete, možete postići poprilično kvalitetne rezultate koje ćete iskoristiti u svoju korist. Naravno, imajte na umu ako unesete više informacija, dobit ćete kvalitetniji odgovor.

Druga stvar na koju morate obratiti pažnju je točnost informacija. Naime, ChatGPT može dati odgovore koji nisu relevantni i ponekad informacije znaju biti netočne. Stoga, najbolji savjet bi bio da svakako dva puta provjerite točnost informacija.

Krenimo sada na zanimljiv dio – kako koristiti ChatGPT tijekom procesa SEO optimizacije?

1. Generiranje ključnih riječi

Istraživanje ključnih riječi je izuzetno važan korak u procesu SEO-a. Ključne riječi su fraze koje ljudi upisuju u Google tražilicu te ih možemo smatrati putokazima u našem nastojanju da povećamo organski promet web stranice za koju poduzimamo SEO akcije.

Kako vam ChatGPT može pomoći u definiranju ključnih riječi?

Za početak, možete ga tražiti da vam generira popis ključnih riječi koje su slične onima koje ciljate za svoju tvrtku ili klijenta. Primjerice, ako zatražimo da nam izlista ključne riječi za “SEO optimizaciju”, dati će nam neke rezultate koje možete vidjeti u primjeru.

Naravno, vi morate pronaći riječi koje imaju najviše smisla za ukupnu strategiju i morate biti svjesni da ChatGPT ne može obaviti sav posao umjesto vas, ali može vam dati ideje koje možete iskoristiti u SEO strategiji.

2. Generiranje meta naslova i opisa

Kod pisanja sadržaja za web, bitno je odrediti meta naslove i opise. Ako ne znate što je to, objasnit ćemo što su i čemu služe.

Najjednostavnije rečeno, meta naslovi i opisi su dijelovi HTML koda koji pomažu tražilicama da razumiju kakav sadržaj se nalazi na stranici, a prikazuju se kada se web stranica pojavi u rezultatima tražilice. U primjeru smo zamolili ChatGPT da nam generira dva primjera, pa pogledajmo što je napisao.

Naravno, nemojte samo kopirati rezultate generirane pomoću ChatGPT-a već ih prilagodite tonu branda i dodajte ključne riječi za koje znate da su provjerene.

3. Pisanje jednostavnog sadržaja

ChatGPT piše srednje do kvalitetne tekstualne odgovore koji ovise o razini detalja u zadanom upitu. Od njega možete tražiti da vam napiše bilo koji odgovor koji vam može biti početna točka prema vašem kreativnom rješenju. Na primjeru možete vidjeti upit kojeg smo postavili ChatGPT-u i što nam je predložio:

Također, nije pametno samo kopirati tekst već je potrebno detaljno pročitati generirani tekst, provjeriti točnost informacija i uvijek težiti tome da se poboljša.

4. Generiranje potencijalnih tema

Ako pišete blog i nemate ideju za teme koje bi mogli iskoristiti, ChatGPT vam definitivno može predložiti primjere koji vam mogu olakšati i uštedjeti vrijeme.

Kao što smo već spomenuli, cilj je da rezultate generirane pomoću ChatGPT-a podignete na višu razinu. To znači da morate razmišljati o temama koje zanimaju vašu ciljanu publiku te koje će im dati potrebne informacije kao i rješenje određenog problema koji imaju, a koji vaš proizvod ili usluga mogu riješiti.

5. Ideje za naslove i podnaslove

Možete pitati ChatGPT da vam generira naslove i podnaslove koji sadrže ključne riječi koje ćete koristiti kako biste uštedjeli vrijeme. Naravno, ako unesete upit koji će biti jasan i razumljiv, dobit ćete i konkretniji rezultat.

6. Kreiranje često postavljenih pitanja (eng. FAQ)

Ako želite znati koja pitanja ljudi najviše postavljaju o proizvodu ili usluzi koju nudite, ChatGPT vam može i u tome pomoći.

Nakon što dobijete rezultate, proučite ih i istražite pitanja koja možete iskoristiti u svojem sadržaju.

7. Email predlošci

Napišete li dobar upit za generiranje email predložaka, stvarno je impresivno što ChatGPT može generirati.

Imajte na umu kada pišete email, želite što više uključiti personalizirani pristup, ali ovo svakako može biti dobra polazna točka.

8. Kreiranje strategije sadržaja

Još jedna stvar koju možete zamoliti ChatGPT da vam generira je strategija sadržaja koju možete koristiti, a da je povezana s određenim poljem.

Mana ovog upita je ako koristite strategiju koju vam je predložio ChatGPT, postoji mogućnost da su vaši konkurenti zatražili istu stvar. Stoga, imajte na umu da uvijek težite biti bolji od umjetne inteligencije kako ne biste bili slični konkurenciji. Iako je ChatGPT odličan alat, uvijek budite svjesni da su odgovori koje daje ovaj AI alat dostupni i ostalima, a najmanje što želite jest da vas klijenti okarakteriziraju kao agenciju koja nema svoju strategiju. ChatGPT može pomoći, no čisto kao neki putokaz za daljnje istraživanje i stvaranje originalnog sadržaja koji je proizvod detaljne i stručne analize.

Zaključak

ChatGPT je inovacija u komunikaciji između umjetne inteligencije i čovjeka jer s naprednom tehnologijom i mogućnostima odgovara na pitanja u stvarnom vremenu. Osim toga, može se koristiti kao alat za poboljšanje produktivnosti, učinkovitosti i efikasnosti u raznim industrijama. Umjesto da trošite sate na istraživanje o temi koja vam nije bliska, ChatGPT vaš posao može značajno ubrzati i olakšati. Na taj način ćete poboljšati efikasnost jer ćete do informacija doći na jednostavan i brz način, što će na kraju krajeva, pomoći tvrtki uštedjeti vrijeme i novac. Iako je njegova sposobnost generiranja teksta otvorila mnoga vrata, bitno je napomenuti da se treba provjeravati kvaliteta generiranog teksta. Također, razgovor s ovim chatbotom može ponekad biti toliko “prirodan”, da je pomalo zastrašujuće.

ChatGPT uistinu može služiti kao alat za inspiraciju tijekom procesa SEO optimizacije, ali je bitno da ostanemo dosljedni svom stilu i načinu komunikacije te se oslanjamo na svoje znanje, iskustvo i kreativnost.

Na kraju dana, čovjek može proizvesti puno kvalitetniji sadržaj nego ChatGPT. Sadržaj koji će ujedno biti i jedinstven te takav sadržaj Google (ili neka druga tražilica) nikada neće ocijeniti kao da ga je stvorio AI te samim time ga neće ni “kazniti”.

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.