You don’t need every SEO tool under the sun. You just need enough of them to cover your use cases, rekao je Si Quan Ong – mladi SEO i content marketing stručnjak, a mi jednostavno ne možemo, a da se ne složimo s njime!
Svatko tko je barem malo zagrebao u ovu temu te se razumije u SEO zna koliko je teško izdvojiti 10 najboljih alata. Trenutno postoji cijela hrpa onih koji pokrivaju sva područja SEO-a i content marketinga. Zato smo se prilikom pisanja ovog blog posta vodili time da istaknemo isključivo one koji će vam najviše koristiti, točnije one alate koje i mi najčešće koristimo u svom radu.
Bilo da ste potpuni laik ili tek SEO početnik sa željom da saznate nešto više, ovo je svakako pravo mjesto za vas. Nećemo se nabacivati teško razumljivim pojmovima, već nam je cilj uistinu približiti temu i učiniti je jasnom. Nadamo se da ćete nakon čitanja našeg blog posta imati prošireno znanje o dostupnim SEO alatima i njihovim osnovnim funkcijama te da će vam tekst poslužiti kao dobar temelj za nadograđivanje i poboljšanje vašeg trenutnog ili budućeg poslovanja.
Kako to obično ide s ciklusom učenja, valja krenuti ispočetka tj. od dobrih starih osnova pa ćemo u idućem poglavlju objasniti što je točno SEO. Početnike će, sigurni smo, ovo itekako zanimati, ali ako spadate u skupinu onih koji već imaju osnove u malom prstu, predlažemo vam da preskočite dio koji slijedi te se odmah prebacite na alate!
Što je SEO?
SEO optimizacija skraćenica je za Search Engine Optimization, odnosno optimizaciju web stranica za pretraživače. Što to znači? SEO najjednostavnije možemo objasniti putem njegove funkcije koja za cilj ima povećati količinu i kvalitetu prometa na vašoj web stranici putem organskih tj. neplaćenih rezultata.
Količina prometa na vašoj web stranici, prije svega, ovisi o kvaliteti sadržaja kojeg stvarate, ali i o ostalim faktorima. Kada kažemo “ostalim faktorima” mislimo na više od 200 faktora koji utječu na pozicioniranje na web stranci. Uz to, Google neprestano mijenja i nadopunjuje svoje SEO smjernice, a jedna od važnijih jest zadovoljiti korisnikovu namjeru koja se krije iza ključnih riječi!
Kako Google preferira kratak, točan i koncizan sadržaj, stoga nije neobično da će se članak od 300 – tinjak riječi vrlo vjerojatno bolje pozicionirati na tražilici od nekog duljeg teksta? Pitate se zašto? Odgovor je jednostavan. Zato što je takav tekst vaše korisnike učinio sretnima te su u kratkom vremenu dobili sve tražene informacije.
1. SEMRush
SEMRush je trenutno jedan od najpopularnijih dostupnih alata za SEO analizu, a ono što ga čini posebno privlačnim korisnicima jest činjenica što predstavlja kompletan paket funkcija. Točnije, ovaj alat sadrži više od 40 alata koji vam mogu pomoći kod pronalaženja pravih ključnih riječi, kao i kod određivanja najboljih rješenja za sve vrste digitalnih izazova.
Pokrenut je 2008. godine, a danas broji čak šest milijuna korisnika. Osim za optimizaciju web stranice može se koristiti i u sljedećim područjima: Content Marketingu, istraživanju tržišta, oglašavanju i upravljanju društvenim mrežama.
Nažalost, SEMRush se plaća, a cijenom je najpristupačnija PRO verzija. Iznosi 99,95$ mjesečno. Ako trenutno ne možete izdvojiti ovu svotu novca, ne brinite jer u nastavku donosimo popis potpuno besplatnih SEO alata.
2. Google Search Console
Već je iz samog naziva jasno da se ovdje radi o Google alatu. Njegovu je funkciju možda malo kompleksnije za objasniti pa ćemo pokušati pomoću dviju definicija.
Google spomenuti alat upotrebljava za obradu i indeksiranje sadržaja web stranica na način da posjećuje web lokaciju s ciljem utvrđivanja sadržaja i omogućavanja prikaza relevantnih oglasa. Ako vam ovaj opis nije u potpunosti jasan, poslužit ćemo se jednostavnijim rječnikom kako biste dobili bolji dojam.
Google Search Console daje nam razne uvide u način na koji Google Crawler vidi našu web stranicu, uočava eventualne greške na stranici te predlaže što možemo učiniti kako bismo poboljšali njezine performanse.
3. Google Trends
Google Trends je vrlo koristan poslovni alat, a što je još važnije u potpunosti je besplatan. Ipak, mnogi i dalje nisu sigurni čemu služi.
Svi koji se bave digitalnim marketingom, a posebno područjem copywritinga dobro znaju da se tajna kvalitetnog teksta krije u istraživanju. Upravo vam u tome, između ostalog, može pomoći Google Trends. Naime, pomoću ovog alata na jednostavan način možete saznati što ljudi pretražuju na internetu u određenom trenutku,a to je odlična podloga da otkrijete prave ključne riječi ili dobijete ideju za novi blog post.
4. Google Analytics
Riječ je o još jednoj usluzi koju nudi Google, a njezina se funkcija odnosi na praćenje i analiziranje prometa vaše web stranice.
Drugim riječima, Google analitika omogućuje vam da saznate sve o vašim posjetiocima i to do najsitnijih detalja. Tako ćete dobiti informacije o njihovoj dobi i spolu te o lokaciju na kojoj žive/borave. Također saznat ćete što konkretno traže na vašoj web stranici, kako su vas pronašli te koliko često vam se vraćaju. Google Analytics zna sve!
5. Google Keyword Planner
Popis Googleovih alata završit ćemo Google Keyword Plannerom. Ovaj vam alat daje informacije o svakodnevnim pretraživanjima korisnika. Pomoću njega možete doći do ideja za ključne riječi, a već smo spomenuli kako one imaju veliku važnost u stvaranju marketinških, content i SEO kampanja.
Budući da je alat sastavni dio Google Ads-a, za njegovo korištenje morat ćete (besplatno) izraditi Google Ads račun.
6. Keywords Everywhere
Kada već govorimo o SEO alatima za pronalazak ključnih riječi, ne možemo, a da ne spomenemo i ovaj alat.
Ono što Keyword Everywhere razlikuje od ostalih alata s istom funkcijom jest što se ovdje radi o dodatku pretraživača koji nam daje uvid u mjesečni opseg pretraživanja, konkurentnost i broj stranica na kojima se određena ključna riječ pojavljuje.
7. Ahrefs Webmaster Tool
Prilikom istraživanja teme za ovaj post naišli smo na jako zanimljiv opis ovog alata, a on je glasio otprilike ovako: …prije nego što unajmite dizajnera interijera da uljepša vašu kuću, temelj vaše kuće mora biti čvrst kao kamen. Isto pravilo vrijedi i za vašu web stranicu. Prije nego što započnete s optimiziranjem web stranice, bitno je da se uvjerite da je njezino tehničko stanje dobro.
Upravo vam u ovome može pomoći Ahrefs Webmaster Tool (iako postoji puno “inačica” ovog alata, npr. Ahrefs Keyword Generator). Ahrefs indeksiranjem vaše web stranice može detektirati više od sto uobičajenih SEO problema. Također daje vam i mogućnost da vidite tko se povezuje na vašu web stranicu te po kojim ste ključnim riječima trenutno rangirani.
8. Sitebulb
Sitebulb je iznimno moćan SEO Crawler koji, osim što analizira web stranicu, daje i sugestije za njezino unapređenje. Posebno je vrijedan agencijama s velikim brojem klijenata, jer istovremeno indeksira stranicu i iznosi važne analitičke podatke iz perspektive SEO-a.
Koliko su zapravo velike njegove mogućnosti otkrit će vam sljedeća rečenica. Sitebulb navodi interne stranice, meta informacije, probleme s dupliciranim sadržajem, interne i vanjske veze, pruža informacije o samom tekstu, čitljivosti sadržaja i stranicama na vrhu poveznica, a sve to predstavlja u jednostavnom i lako čitljivom vizualnom formatu.
9. Ubersuggest
Ovo je još jedan u nizu alata koji će vam koristiti u otkrivanju ideja za ključne riječi kako biste poboljšali i proširili svoju marketinšku strategiju. Namijenjen je, prije svega, pojedincima te manjim tvrtkama i agencijama koje žele ostvariti veći organski promet na web stranici.
Kao i svi alati, i ovaj ima svoje prednosti i nedostatke. Kao nedostatak možemo navesti činjenicu što nije toliko detaljan, ali je zato pristupačan cijenom. Naravno, i u ovom slučaju postoji mogućnost besplatnog korištenja alata, a on će i kao takav obavljati odličan posao.
Plaćena verzija iznosi 12 $ mjesečno, a uz nju je uključeno i sedam dana probnog razdoblja. Ako vam se alat ne svidi, za vrijeme probnog perioda možete otkazati uslugu bez ikakve naplate.
10. Answer The Public
U drugom dijelu našeg popisa korisnih SEO alata uglavnom prevladavaju oni koji se odnose na pretraživanje ključnih riječi pa smo s jednim takvim odlučili i zaključiti naš post.
Answer The Public najviše će koristiti copywriterima, odnosno piscima koji će pomoću njega dobiti uvid u želje i brige potencijalnih kupaca ili korisnika usluga. Njegova je primjena jako jednostavna, a funkcionira na način da unesete ključnu riječ.
Nakon toga, alat će vam na osnovu unesene ključne riječi “izbaciti” popularne upite te će kreirati grafiku s pitanjima i frazama koje ljudi najčešće koriste kada traže konkretnu ključnu riječ. Sigurni smo da ćete pomoću ovog alata stvarati kvalitetan sadržaj te privući veliki broj (novih) korisnika na vašu web stranicu.
Na početku posta smo istaknuli kako je SEO jako kompleksna i široka tema, stoga je i broj alata koji se koriste u njegovu svrhu uistinu velik i šarolik. Moramo priznati kako je bilo iznimno teško izdvojiti deset najboljih.
U ovom slučaju riječ “najbolji” je relativan pojam te sve ovisi o vašim preferencijama, ciljevima, mogućnostima i onome čemu težite u vašem poslovanju. Zato je “najbolji” savjet kojeg vam možemo dati da se malo poigrate s alatima i odaberete one koji vama najviše odgovaraju.
Svakako preporučujemo da bacite oko i na Serpstat, BuzzStream, Haro, Keyworddit, Mobile Friendly Test, Browseo i WooRank. Vjerujemo kako će vam i oni koristiti.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.