Želite pisati, imate volju i interes, odabrali ste temu o kojoj biste pisali, ali ne znate kako početi? Upravo smo na vas mislili dok smo kreirali ovaj vodič za pisanje contenta! Kako pretvoriti inicijalnu ideju u kvalitetan sadržaj, saznajte u ovom blog postu.
Priprema za pisanje
Priprema za pisanje je osnova! Bez nje nema teksta, zapamtite to!
Priprema, za početak, podrazumijeva istraživanje o kojoj temi ćete pisati. Od tema o kojima piše konkurencija pa sve do tehničkih specifikacija i posebnosti konkretnog sadržaja za koji ste se odlučili, valja uzeti sve u obzir. Zapamtite – što se bolje pripremite, lakše ćete pisati o određenoj temi.
Ako ste možda nekad čuli za spisateljsku blokadu, znajte da takvo što ne postoji, već postoji samo nedovoljna pripremljenost za pisanje.
Primjerice, zamislite da pišete tekst o nekom vrhunskom usisavaču.
Prije nego što sjednete za tipkovnicu i napišete naslov, provjerite sve informacije o tom proizvodu. To uključuje:
- – specifikacije
- – značajke,
- – posebnosti
a kao dodatnu vrijednost možete istražiti i istaknuti, na primjer, neku zanimljivost o proizvodu (ako takva postoji).
Na taj način zasigurno ćete kreirati jednu suvislu strukturu teksta u kojoj ćete imati naznačene podnaslove, razradu teme, uvod i zaključak.
Nakon što se dobro upoznate s proizvodom/uslugom, vrijeme je za pisanje!
Realizacija
Što se tiče same realizacije pisanja, kao što smo već spomenuli iznad, uvijek se možete držati one dobro poznate srednjoškolske metode kreiranja sastavaka:
- – uvod
- – razrada teme,
- – zaključak.
Uvod
Uvodni dio služi za predstavljanje teme te su dovoljne jedna do dvije rečenice. Uvedite čitatelja u tekst i objasnite ukratko što ćete obrađivati.
Razrada teme
Kako biste kvalitetno razradili temu, podijelite ju na određene podnaslove koji su usko povezani s temom. Vodite računa o stilu pisanja te kome se obraćate. Ako vam je ciljana publika osobe iznad 50 godina, nemojte im se obraćati tonom kojim biste se obratili tinejdžerima.
Isto tako, pokušajte sve najvažnije informacije istaknuti odmah na početku jer je raspon ljudske pažnje izrazito mali. Prema prošlogodišnjem Microsoftovom istraživanju, u proteklih nekoliko godina, raspon ljudske pažnje pao je za dramatičnih 25% te danas iznosi samo 8 sekundi. Upravo je ovo jedna od kardinalnih grešaka u copy i content pisanju. Za razliku od pisanja priče, bajke, basne ili pak cijele knjige, ovdje čitatelja ne treba polako voditi do vrhunca, već mu odmah na dlanu pružiti najbitnije informacije, zaokupirati mu pažnju, a zatim dalje razraditi temu.
Zaključak
Zaključak služi kako bi zaokružio cjelokupni tekst te mu, opcionalno, možete pridružiti određeni CTA (call-to-action), odnosno poziv na akciju.
Sad kad ste uspješno savladali osnovni predložak, u nastavku donosimo i određene formule za pisanje koje vam zasigurno mogu pomoći. Naravno, ne morate ih se striktno držati, ali itekako vam mogu pomoći i olakšati.
Formule za pisanje
Postoji mnogo formula za pisanje, no one najpoznatije su:
- – Formula za pisanje AIDA te
- – Formula za pisanje PAS.
Radi se o formulama za pisanje koje su idealne za kreiranje kako kraćeg tako i dužeg sadržaja, kao recimo, blog tekstova.
Formula za pisanje AIDA
Formula za pisanje AIDA skraćenica je od:
A – Attention (Pozornost),
I – Interest (Interes),
D – Desire (Želja) te
A – Action (Poziv na akciju).
“Attention” se postiže zapanjujućim naslovima i prvim paragrafima teksta koji će privući čitateljevu pažnju. Nakon toga, “Interest” se razvija kroz informativne i relevantne informacije koje čitatelja uvode u temu. Slijedi “Desire”, gdje se ističu prednosti proizvoda ili usluge, potičući želju kod čitatelja. Na kraju, “Action” gdje čitatelja potičete na konkretne korake, kao što su kupnja određenog proizvoda ili rezervacija određene usluge koju ste ponudili u vašem tekstu.
Formula za pisanje PAS
Formula za pisanje PAS skraćenica je od:
P – Problem
A – Agitation (Naglasak problema) te
S – Solution (Rješenje).
Redoslijed je sljedeći:
U prvom dijelu ističete “Problem” koji postoji. Zatim, “Agitation”, gdje se problem dodatno naglašava kako bi se stvorila svijest o njegovoj važnosti i ozbiljnosti. Na kraju, “Solution”, gdje se predstavlja rješenje problema u obliku vašeg proizvoda ili usluge koju promovirate. Ova formula, kao i njen cjelokupan pristup, pomaže ciljanoj publici prepoznati problem, osjetiti njegovu važnost kroz vaš proizvod ili uslugu i ponuditi rješenje koje će im pomoći. Naš savjet: isprobajte ju obavezno! Odlična je i za duže formate, kao i za kraće objave (npr. za društvene mreže).
SEO Copywriting
Uz onaj klasični copywriting / content writing, digitalno doba iznjedrilo je još jedan specijalizirani oblik copywritinga – SEO copywriting. O čemu se radi?
Long story short – vaš sadržaj može biti fenomenalno rješenje za organsko rangiranje vaše web stranice. Također, može vam donijeti ogroman organski promet i doseg. Sve što morate napraviti jest dobro istražiti ključne riječi koje korisnici pretražuju, a koje su povezane s vašim proizvodom/uslugom te onda kreirati content cluster koji će sadržavati sve relevantne teme. Svaka ta tema će sadržavati određene ključne riječi, tj. fraze koje su najčešće pretraživane, a povezane s tom temom.
Naravno, daleko od toga da je to tako jednostavno, stoga, uzmite sa zadrškom onaj naš dio u kojem smo napisali – sve što morate napraviti…. Pisanje iziskuje mnogo prakse i istraživanja te puno znanja i iskustva.
Naime, za razliku od klasičnog pisanja, kod SEO copywriting tekstova potrebno je osmisliti tekst po određenim ključnim riječima. Najgore što možete napraviti jest kreirati tekst i onda nesmisleno ubacivati određene ključne riječi. Takav pristup ne vodi nikamo niti je to ispravan pristup prilikom kreiranja SEO friendly tekstova.
Zbog toga i postoje marketinške agencije koje pružaju specijalizirane copywriting usluge i content marketing po određenoj cijeni, a jedna takva agencija jest i marketinška agencija u Zagrebu, Kala Presence.
Copywriting usluge content marketing agencije iz Zagreba
Stručnost i kreativnost content marketing tima Kale Presence privući će vašu ciljanu publiku i izgraditi snažnu vezu s njom tijekom svih faza prodaje. Kala Presence tim, sastavljen od iskusnih profesionalaca i kreativaca, će kroz pravi izbor riječi i visokokvalitetan sadržaj efikasno predstaviti vaš brend, odražavajući vašu stručnost i profesionalnost.
Zahvaljujući relevantnom i zanimljivom sadržaju koji ćemo kreirati za vas, istaknut ćete se kao vodeći stručnjak u svom području. Zapamtite, content marketing je ključan na putu prema vrhu, a mi smo pouzdan partner koji će vas tamo odvesti.
Stoga, započnite svoj put prema uspjehu već danas i kontaktirajte nas kako bismo vam pomogli u ostvarenju vaših marketinških ciljeva.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.