Danas kad je internet postao glavni izvor informacija, proizvoda i usluga, biti visoko rangiran na tražilicama je od vitalnog značaja. SEO (eng. Search Engine Optimization), tj. optimizacija web stranica za internet tražilice ne samo da povećava vidljivost web stranica korisnicima koji traže određene ključne riječi na tražilicama, već unapređuje korisničko iskustvo i olakšava pronalazak relevantnih informacija. Također, bitno je spomenuti da SEO sadržaj ne ovisi samo o ključnim riječima i meta opisima, već i o pružanju vrijednosti posjetiteljima. Stoga, putem temeljitog planiranja i provođenja SEO strategija, vaša web stranica može postići veći broj posjetitelja, povećati broj konverzija i izgraditi snažniju online prisutnost, što je ključno za uspjeh u digitalnom svijetu.
Ako vas zanimaju korisni savjeti o tome kako stvoriti SEO-friendly sadržaj koji će osvojiti, ali i odgovoriti na upite vaših potencijalnih korisnika, nastavite čitati ovaj blog!
Čime se bavi jedna SEO agencija?
Ukratko, SEO agencija se bavi pisanjem SEO sadržaja i objavljivanja istog s ciljem postizanja višeg ranga u rezultatima pretraživanja tražilica (Google, Bing, itd.). Iz tog razloga, ako pišete sadržaj koji je SEO-friendly, možete dati tražilici bolji uvid u to o čemu se radi na vašoj web stranici i ako je vaša web stranica relevantna za korisnikov upit, Google ili neka druga tražilica će vas rangirati na višu poziciju.
Evo nekoliko savjeta kako povećati šanse za viši rang:
- Pronađite relevantne ključne riječi,
- Pišite o onome što korisnika zanima,
- Optimizirajte on-page SEO elemente (naslovi i zaglavlje).
Zapamtite: Kad pišete sadržaj za web, važno je uvijek imati na umu SEO jer može značajno pomoći u privlačenju organskog prometa, pružanju vrijednosti čitateljima kako biste ih potaknuli na akciju i privlačenju nove publike koja traži relevantne informacije. S druge strane, ako ne obraćate pažnju na SEO u vašem sadržaju, šanse da će ljudi otkriti vašu web stranicu bit će znatno smanjene.
Kako kreirati SEO-friendly sadržaj koji privlači čitatelje?
S obzirom na to da postoje brojne web stranice i obilje dostupnog sadržaja na internetu, od iznimne je važnosti osigurati da vaša web stranica pruža visokokvalitetan sadržaj. Svrha vaše web stranice nije samo privući korisnike i pružiti im kvalitetne informacije koje će im biti korisne, već je i ključna za uspjeh vašeg poslovanja. Stoga, pogledajmo koji su najučinkovitiji načini na koje možete koristiti SEO sadržaj za dobrobit vašeg poslovanja.
Pišite o onome što korisnika zanima
Vi kao i vaši korisnici, kad pretražujete internet, uglavnom pretražujete ključne riječi. Na primjer, ako osoba upiše u tražilicu “seo optimizacija web stranice Zagreb” ili “cijena SEO optimizacije”, želi znati više o SEO agenciji koja se bavi optimizacijom web stranica u Zagrebu ili koja je cijena usluge. I to je jezik koji Google razumije.
Google posvećuje puno pažnje učenju algoritma kako bi ispravno procijenio što korisnik točno traži, a kreatore sadržaja i SEO pisce potiče da objavljuju sadržaj koji odgovara na pitanja korisnika.
Istražite ključne riječi
Optimiziranje sadržaja za određene ključne riječi omogućit će tražilicama prikazati taj sadržaj za relevantne upite pretraživanja što vam može pomoći povećati organski promet. Već smo natuknuli da tražilice ne razumiju jezik koji ljudi koriste, ali koriste ključne riječi kako bi razumjele sadržaj.
Zbog toga je bitno optimizirati sadržaj tako što ćete dodati relevantne ključne riječi, no pripazite da ne koristite krive ključne riječi. Pod tim mislimo da ako prodajete kreme za lice, nećete odabrati ključnu riječ koja glasi “losioni za tijelo”.
Primarne i sekundarne ključne riječi
Pri kreiranju SEO sadržaja, važno je pažljivo odabrati koje riječi će vam biti primarne, a koje sekundarne. Primarne riječi bi trebale najbolje opisivati temu vašeg sadržaja te bi one trebale biti relevantne za potrebe vaše ciljane skupine. Suprotno tome, sekundarne riječi su dodatne riječi koje podržavaju primarne ključne riječi i doprinose boljem razumijevanju sadržaja.
Pravilno istraživanje ključnih riječi pomoći će vam razumjeti koje fraze vaši korisnici pretražuju o temi o kojoj pišete, te će vam omogućiti da stvorite sadržaj koji zadovoljava njihove potrebe i koji ima veće šanse da se visoko rangira na tražilicama.
Optimizirajte title tagove i meta opise
Svaki HTML kod u sebi sadrži naslovne oznake (title tagove) koje definiraju naslov stranice, a prikazuju se kao rezultat pretraživanja. Iz tog razloga, najbolja SEO praksa je uvijek uključiti primarnu ključnu riječ u naslovu teksta. Još jedan savjet je da vaš title tag bude jedinstven i specifičan kako bi korisnik znao što može očekivati kad klikne na vaš sadržaj.
Osim naslovnih oznaka, bitno je optimizirati meta opis koji opisuje sadržaj vaše web stranice, a obično se prikazuje u SERP-u (eng. Search Engine Results Page). Iako meta opisi ne utječu izravno na rangiranje, mogu utjecati na to hoće li korisnik kliknuti na vašu web stranicu.
Struktura sadržaja
Struktura vašeg sadržaja može privući pozornost korisnika, kao i pomoći poboljšati čitljivost stranice. Osim toga, pravilna struktura sadržaja pomaže tražilicama da bolje razumiju sadržaj koji vaša stranica pokriva te korisnicima omogućuju jednostavno skeniranje sadržaja na web stranici u potrazi za informacijama koje su im potrebne.
Uvijek kad pišete sadržaj, vaš naslov treba biti označen H1 oznakom, a zatim biste trebali organizirati ostatak sadržaja relevantnim podnaslovima koji će biti označeni oznakama H2, H3, H4 ili H5.
Koristite interne linkove
Zadaća internih linkova je da vode s jedne vaše stranice na drugu, a kada strateški međusobno povežete svoj sadržaj, omogućujete tražilicama da razumiju strukturu vaše web stranice i način na koji su vaše web stranice međusobno povezane. Osim toga, ako koristite interne linkove u svom sadržaju, usmjeravate korisnike na druge, vrijedne i relevantne stranice koje se nalaze na vašem web mjestu.
Zaključak
U ovom blogu mogli ste pročitati samo mali dio o stvaranju SEO-friendly sadržaja, no realnost je da je ovo područje veoma široko te ako se želite baviti SEO optimizacijom, potrebno je uložiti puno truda, vremena i volje u ovo područje. Kroz pažljiv odabir ključnih riječi, kvalitetno i informativno pisanje kao i pravilno strukturiranje sadržaja i korištenje nekih od najboljih alata za SEO, velike su šanse da ćete se rangirati na visoko mjesto na tražilicama te ćete tako privući svoju ciljanu publiku.
Ako tražite SEO stručnjake ili želite saznati više o cijeni usluge, agencija koja nudi SEO usluge kao što je Kala Presence, može vam pomoći. S našim iskustvom u digitalnom marketingu i stručnim znanjem, možete biti sigurni da će vaša web stranica ostvariti optimalne rezultate u digitalnom svijetu!
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.