kalapresence.hr Monogram

Kako izraditi poslovnu web stranicu: Vodič za mala poduzeća

Vrijeme čitanja: 9 minuta
Žena koristi prijenosno računalo za digitalni marketing s natpisom programiranje na njemu.

Gotovo niti jedan posao više se ne može voditi bez web stranice – ne ako želite biti uspješni i imati jak i prepoznatljiv brand. Potrošači koriste internet za sve što im treba – od informacija, usluga, proizvoda, do zabave i slično.

U potrazi za vašim proizvodom ili uslugom, potrošači će isto tako otići na Internet kako bi ih istražili te saznali vašu lokaciju i radno vrijeme.

Prema tome, čak i s jednostavnom web stranicom koja je dobro osmišljena možete ostvariti prednost na svom tržištu. A ako imate proizvode za prodaju, vaša web lokacija može vam otvoriti nova tržišta i proširiti posao na jednostavan način i bez velikih troškova.

Danas postoje jednostavni softveri za izrada web stranica, te više ne morate znati kodiranje da biste izradili atraktivnu i funkcionalnu web stranicu. Iako preporučujemo cijeli proces prepustiti stručnjacima radi boljeg korisničkog iskustva i cijele optimizacije, svoju web stranicu za prvu ruku možete izraditi i sami.

Naravno, postoje određena osnovna pravila i savjeti koje treba slijediti kako bi vaš web izgledao profesionalno, bio jednostavan za korištenje i predstavljao vašu tvrtku u najboljem svjetlu.

Donosimo vam detaljan vodič za izradu uspješne poslovne web stranice.

1. Odredite osnovnu svrhu svoje web stranice

Internetska stranica tvrtke uglavnom služi kao prostor za pronalazak općih podataka o vašoj tvrtki ili kao izravna platforma za e-trgovinu. Bez obzira stvarate li jednostavnu web stranicu koja govori o vašoj tvrtki u kraćim crtama ili složeniju stranicu za e-trgovinu, najvažnije što morate učiniti jest jasno reći što vaša tvrtka radi odmah na početnoj stranici.

U suprotnom, kupci bi vrlo brzo mogli napustiti vaše web jer nisu sigurni imate li ono što im treba. Korisničko iskustvo iznimno je važno, stoga učinite web potpuno user-friendly i jednostavnim za snalaženje.

Ako vaše web nije u funkciji e-trgovine, odnosno neće se vršiti plaćanja putem njega, tada nećete imati previše posla u postavljanju. Ako ste pak prodavač ili davatelj usluga i želite ponuditi kupcima mogućnost plaćanja putem interneta, morat ćete koristiti vanjsku uslugu za primanje plaćanja, o čemu će biti govora kasnije u ovom članku.

2. Odaberite ime za svoju domenu

Naziv vaše domene jedna je od najvažnijih značajki vaše web stranice. To je URL koji ćete dijeliti s trenutnim i potencijalnim klijentima i promovirati na društvenim mrežama. Stoga, poželjno je da bude opisni te da se lako pamti i upisuje. Neka bude što kraći i ako je moguće, klonite se kratica, akronima i brojeva kako biste izbjegli zabune kod kupaca.

Također morate odabrati i tzv. TLD (Top-Level Domain). Ovo se odnosi na sufiks na kraju imena vaše domene, poput .com, .net ili .hr. Netradicionalna imena TLD-a porasla su posljednjih godina i iako mogu biti opisni, .com je i dalje osnovni.

Nakon što odaberete naziv domene, morat ćete potvrditi njezinu dostupnost i kupiti je putem registara domena poput GoDaddy, Squarespace, Wix ili Web.com. Ne zaboravite provjeriti autorska prava kako biste bili sigurni da na web mjestu ne kršite tuđe zaštićeno ime. Ako je vaš željeni URL već zauzet, možete nazvati tvrtku i zatražiti da je kupite od njih.

3. Odaberite web hosting

Svakoj web stranici potreban je i „domaćin“, odnosno poslužitelj na kojem su svi podaci javno pohranjeni te im se u svakom trenutku može pristupiti. Kao mala tvrtka, hosting vlastite web stranice jednostavno je prevelik trošak, tako da ćete morati odabrati vanjski hosting.

Ovisno o vašem proračunu, postoje dvije opcije. Dijeljeni web hosting, kao najpovoljnija  opcija, znači da ćete dijeliti poslužitelj s drugim web mjestima. Namjenski hosting košta znatno više, ali to znači da dobivate vlastiti privatni poslužitelj i nećete se morati natjecati s drugim web lokacijama koje bi mogle povući vašu brzinu.

Kad odaberete domaćina, razmislite koliko dobro taj domaćin može odgovarati na pitanja o lokaciji svog poslužitelja i pouzdanosti. Svaki dobar pružatelj usluga hostinga trebao bi imati alate za prikazivanje mjerenja njihovih performansi.

Kako rastete, možete primijetiti da se trebate nadograditi na drugi web host ili čak raditi s više pružatelja usluga kako biste učinkovito upravljali prometom i operacijama na vašoj web stranici.

4. Izradite sve potrebne stranice na webu

Dobra web stranica je više od jednostavne, statičke početne stranice. Poželjno je stvoriti više stranica posvećenih različitim aspektima vašeg poslovanja, kao što je detaljan katalog vaših proizvoda ili usluga ili blog s najnovijim vijestima iz tvrtke.

Što se tiče vašeg cjelokupnog weba, pobrinite se da svaka stranica podržava glavni cilj web stranice, ima jasnu svrhu i uključuje poziv na akciju (npr. saznajte više, prijavite se, kontaktirajte nas, kupite).

Stranica s kontaktima direktna je veza vaših klijenata s vama i jedan od najvažnijih dijelova web stranice, stoga obavezno uključite što više informacija (telefonski broj, adresu e-pošte i fizičku lokaciju, ako je primjenjivo). Također je dobro uključiti podatke o osnivačkom timu ili osoblju na stranicu „O nama“ kako bi kupci vidjeli stvarne osobe i lica iza vaše tvrtke.

Ako vaše poduzeće još uvijek nema logo, unajmite grafičkog dizajnera ili sami izradite logo koji će se koristiti na vašoj web stranici, posjetnicama i profilima društvenih mreža. Ovo će pomoći vašim klijentima da brzo i lako prepoznaju vašu tvrtku na webu.

Budite jasni o tome čime se bavite. Sažmite bit svog poslovanja  jasnu i sažetu izjavu i započnite s tim. Posjetitelji bi trebali biti u stanju razumjeti što radite u roku od nekoliko sekundi od dolaska na stranicu.

Strateški postavite pozive na akciju (CTA). Gumbi za poziv na akciju imaju najbolji učinak kada odgovaraju podacima na stranici. Na primjer, gumb „Kupi odmah“ ima smisla na stranici proizvoda, ali ne i na stranici „O nama“. Na njoj bi „Kontaktirajte nas da biste saznali više“ bilo prikladnije.

Izbjegavajte stock fotografije. Tzv. stock fotografije koje se kupuju ili skidaju s interneta nisu najbolje korisničko rješenje. Ako tražite fotografije koje biste koristili na svojoj stranici, najbolje je upotrijebiti sliku vašeg stvarnog tima ili ureda.

5. Postavite sustav za plaćanje (ako je primjenjivo)

Iako se ovaj korak neće primjenjivati ​​na sve poslovne web stranice, tvrtke koje žele ponuditi mogućnost plaćanja putem interneta morat će integrirati elektroničke sustave za plaćanje u svoje web stranice. Najlakši način za to je kroz softver za e-trgovinu ili vanjske procesore plaćanja.

Mnogi web host-ovi nude internu košaricu ili integraciju s programima za e-trgovinu. Provedite nekoliko istraživanja kako biste bili sigurni da ćete naći rješenje s kojim je lako raditi i koji je dovoljno fleksibilan da udovolji vašim potrebama sada i u budućnosti.

6. Testirajte i objavite svoju web stranicu

Prije objave weba, provjerite radi li u svim glavnim preglednicima, kao što su Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox, Safari i Chrome. Kliknite svaku stranicu i značajku na svakom pregledniku kako biste provjerili da se slike pojavljuju, da su veze ispravne i format prikladan. To može potrajati neko vrijeme, ali napor koji sada uložite spriječit će potencijalne žalbe posjetitelja koji ne mogu pristupiti određenim značajkama.

Još jedna važna značajka koju biste na svom webu trebali uključiti od samog početka je program analitike. Ako ovo postavite prije nego što web stranica zaživi, ​​možete ispraviti sve nepravilnosti i koordinirati pravilno postavljanje. Nakon što web stranica postane aktivna, možete pratiti izvedbu stranice i utvrditi zašto je stranica uspješna ili neuspješna na temelju vaših analitičkih podataka.

7. Promovirajte web stranicu na društvenim mrežama/tražilicama

Društveni mediji, bilo da su to Facebook, Twitter, LinkedIn ili Pinterest, najbolji su način za povećanje dosega publike i obavještavanje kupaca i klijenata o tome što se događa u vašoj tvrtki. Kad god ažurirate svoju web stranicu, objavite je na društvenim mrežama.

Na webu također uključite poveznice na svoje društvene mreže. Najčešća mjesta za to su podnožje ili pomoćna traka (dodatni izbornik u gornjem desnom kutu koji često sadrži poveznice za prijavu ili kontakt).

Registriranje vaše web stranice na glavnim tražilicama također će pomoći u dovođenju potencijalnih klijenata na web, kao i implementacija dobre strategije za optimizaciju weba za tražilice (SEO).

8. Održavajte web

Važno je redovito ažurirati svoju web stranicu s  blogovima i člancima o najnovijim događajima u industriji, novim proizvodima i ponudama te vijestima o tvrtki kako bi se posjetitelji vraćali na web i u budućnosti.

Također biste trebali provjeriti ažuriranja softvera i svih dodataka (add on-ova) najmanje jednom mjesečno. Ako vaš softver nije ažuriran, postoji opasnost od hakiranja, čak i ako je sigurnost web hosta stranice snažna. Ako nemate vremena za to sami, prenesite zadatak pouzdanom zaposleniku ili zaposlite stručnjaka za održavanje web stranica.

Izgradnja web stranice za vaše poslovanje povoljno je ulaganje koje će vam pomoći da uspostavite kredibilitet i ostvarite iznimno široku korisničku bazu uspješnije nego što biste to mogli kroz tradicionalne marketinške tehnike.

Ako ažurirate svoju web stranicu sa svježim i aktualnim sadržajem i brzo rješavate sve tehničke probleme vaši korisnici uvijek će vas moći pronaći i uvijek će vam se rado vraćati.

A ukoliko nemate vremena ili resursa izrađivati i održavati web stranicu samostalno, prepustite se u ruke iskusnih stručnjaka Kale Presence i izradit ćemo vam vrhunsku web stranicu.

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.