Kada govorimo o web stranicama, riječ trend je pomalo neobična. Nije da se web trendovi magično mijenjaju preko noći. No ipak je sve stvar percepcije, a ako se vaša web stranica doima zastarjelo u novoj godini, to može – i hoće – naštetiti vašem poslu.
Prije nego što započnemo, važno je još ovo napomenuti: većina ovih trendova zapravo nisu novi. Ali ono što jeste novo je činjenica da ih više ne možete ignorirati. Neki su izdržali test vremena upravo zato što su se vremenom pretvorili u nužnost radi stvaranja kvalitetnog online korisničkog iskustva i izrade web stranica.
Mnogo web trendova s kojima smo se upoznali ove godine nastavit će se i dobrano nakon 2020. Ovo je prvenstveno radi njihove edukativne prirode, davanja odgovara na specifična pitanja, te pružanja kvalitetnog iskustva svojim korisnicima.
Imajući to u vidu, istražimo koji su to najnoviji trendovi (ili bismo trebali reći nužnosti) u dizajnu korisničkog iskustva u 2020. godini.
1. VUI – Glasovno korisničko sučelje
Ono omogućava interakciju s računalima, zbog čega nevjerojatno podsjeća na Alexu, Siri i Google Home. Koristi prepoznavanje govora za razumijevanje naredbi i odgovaranje na pitanja, te sintetizator govora (ili text-to-speech sustav) za reprodukciju izgovorenog.
Glasovno upravljanje postaje sve važniji dio naših svakodnevnih života, ali tehnologija i dalje ne može potpuno kontrolirati naše online iskustvo. Radi ovoga, 5 tehnoloških divova (Amazon, Facebook, Google, Microsoft i Apple) su nedavno uložili milijarde u kreiranje i poboljšanje njihovih digitalnih asistenata.
Neki smatraju da će potreba za tipkovnicama izumrijeti kroz narednih 5 godina upravo radi glasovnog upravljanja, koje stoji iza približno 50% pretraživanja u tražilicama.
iPhone iOS 13 ima glasovnu kontrolu koja vam omogućuje upravljanje svakim aspektom vašeg mobilnog uređaja, bez polaganja prsta na njega. Zahvaljujući ovome, vrlo lako možete navigirati web stranicama koristeći samo svoj glas.
Kako ova tehnologija napreduje i samim time čini web stranice sve dostupnijim i pristupačnijim, bit će zanimljivo vidjeti kakav će to utjecaj imati na daljnju interakciju između web stranica i korisnika.
2. Video sadržaj
Moć videa kao sadržaja web stranica ne samo da ne nikamo ne ide, nego se predviđa da će nastaviti rasti i jačati kroz naredne godine. A statistika govori sama za sebe:
- Očekuje se da će video činiti čak 82% internetskog prometa do 2021. godine.
- 85% potrošača želi vidjeti više video sadržaja na web stranicama.
- U prosjeku, ljudi troše 2,6 puta više vremena na stranicama s videom, nego bez njih.
- 53 puta je izglednije da će web stranica dospjeti na prvu stranicu Google-a ukoliko uključuje videozapise.
Upravo radi ovoga, trebali biste (nastaviti) stavljati video u prvi plan svojeg poduzeća i angažmana. Međutim, morate uzeti u obzir i korisničko iskustvo, te osigurati da videozapisi pruže tražene odgovore na pitanja vaših posjetitelja i ispune njihove potrebe.
Predlažemo sljedeće:
- Provedite vaše korisnike kroz specifična pitanja o proizvodima ili uslugama. Ako imate 10 često postavljenih pitanja, kreirajte 10 videozapisa kako biste odgovorili na svako od njih.
- Nemojte samo govoriti o kulturi svoje tvrtke, stvarajte videozapise i pokažite sve na djelu.
- Napravite videozapis s vašim proizvodom. Sama fotografija više nije dovoljna. Ljudi žele vidjeti kako proizvodi izgledaju u stvarnim situacijama.
- Intervjuirajte nekolicinu zaposlenika o vašoj tvrtki i svemu što ona može pružiti, te postavite videozapis na vašu web stranicu.
- Nakon što ispune online formulare, snimite video zahvale za vaše posjetitelje.
3. Cijene (više nisu tabu)
Ovo su neki od glavnih razloga radi kojih se ne uključuje cijena proizvoda na web stranice. Zvuče li vam poznato?
- Moj cjenik je previše složen.
- Kupci neće razumjeti vrijednost moje usluge.
- Konkurenti će saznati moje cijene.
Ovo više nisu dopuštene izlike. Ljudi posjećuju web stranice kako bi dobili odgovore na svoja pitanja, a najčešće i najbitnije pitanje mnogih kupaca je upravo „Koja je cijena?!“
Razmislite o tome. Kada kupujete online, očekujete znati koliko ćete novaca potrošiti. A posao svakog poduzeća je navesti cijenu svog proizvoda te vas uvjeriti zašto su baš te čizme koje su vam zapele za oko vrijedne svake kune.
Ukoliko to ne napravite i odlučite NE navesti cijenu proizvoda, vaši kupci neće imati izbora nego pomisliti da je cijena ili vrtoglavo visoka ili da nešto krijete. U svakom slučaju – vi ste na gubitku. Navođenje cijene je znak da ste pouzdani, te da ne pokušavate zavarati ljude ili gubiti nečije vrijeme.
Okupite svoj prodajni tim kako biste odredili sve korake kroz koje prolaze prilikom određivanja cijena s potencijalnim klijentima. Zatim navedite sve čimbenike koji mogu povećati ili smanjivati cijenu.
Nakon toga, prođite kroz najčešća moguća pitanja i nejasnoće vezane za cijene, nakon čega možete sve navesti na vašoj web stranici na najiskreniji mogući način. Transparentnost više nije izbor nego nužnost.
4. Digitalni asistenti i chatbot-ovi
Predviđa se da će se 85% svih interakcija potrošača u vrlo bliskoj budućnosti provoditi isključivo putem chatbot tehnologije, ne uključujući ljudske agente. Zašto? Jer ljudi očekuju biti u mogućnosti stupiti u kontakt s tvrtkom 24/7.
Srećom, chatbot-ovi mogu uputiti ljude na specifične stranice za dovršavanje željenih radnji, poput rezervacije konzultacija. Iako postoje neka ograničenja u tome koliko mogu unaprijediti razgovor, potreba za trenutnim zadovoljstvom i realnijim interakcijama samo će potaknuti daljnji napredak.
Drift, na primjer, trenutno proširuje razvoj platforme za chatbot-ove koja sadrži „kontekstualnu promjenu“. Ova tehnologija omogućuje chatbot-u da odgovori kupcima čak i onda kada promjene temu – što većina chatbot-ova ne može raditi.
Bez obzira na to vode li ljudi užurbane živote, imaju izuzetno zahtjevne poslove, ili jednostavno očekuju odgovore kada ih žele, kao profesionalna poduzeća, vaš posao je pružiti odgovore što je bolje i brže moguće. Ako to ne napravite, vaši konkurenti zasigurno hoće.
5. Mobilno iskustvo
Ovo zapravo nije niti novo, niti trend. Mobilno iskustvo važno je već jako dugo i nikamo ne ide. 51,65% globalnog internetskog prometa dolazi s mobilnog uređaja, tako da više nije prihvatljivo razmišljati o mobilnom iskustvu vaše web stranice kao sekundarnoj opciji.
Većina posjetitelja vaše web stranice vjerojatno u određenom trenutku posjeti vašu web stranicu s mobilnog uređaja (što vam analitika može potvrditi). Srećom, postoje koraci koje možete poduzeti kako biste im pružili što kvalitetnije mobilno iskustvo.
Prvo, saznajte u koju svrhu korisnici koriste vašu web stranicu putem mobitela. Koriste li puno tražilicu? Ako je odgovor da, jeste li uveli glasovno upravljanje? Je li pretraživanje jednostavno na mobilnom uređaju?
Ako imate e-trgovinu, je li postupak mobilne kupovine brz, učinkovit i jednostavan? Pomažete li korisnicima da lako pronađu komplementarne proizvode? Bez obzira na to što točno traže na vašoj stranici, ne zaboravite da je sadržaj kralj – posebno na mobitelu.
Pazite da nema nepotrebnih distrakcija, te da vam stranica nije spora. Brzina je odlučujući čimbenik koliko će se dugo posjetitelji zadržati na vašoj web stranici. Ako imalo zakazuje – možete se pozdraviti s njima.
6. Samo-odabir
Alati za samo-odabir, ponekad poznati i kao alati za samo-konfiguraciju, omogućuju web stranici da kupcu pruži personalizirano iskustvo.
Kao potrošači, više nemamo vremena za „generička“ iskustva koja su jednaka za sve pojedince koje se odluče sudjelovati u njima. Umjesto toga, očekujemo prilagođena iskustva koja nam daju upravo ono što želimo i kada to želimo.
Ovdje se radi o nizu pitanja vezanih za specifične interese posjetitelja koji će na koncu pomoći odrediti savršene proizvode i usluge upravo za njih i u konačnici skratiti proces prodaje.
Ovo je posebno korisno za proizvode za koje može biti izazov kupovati putem interneta (kao npr. madrace, grudnjake, šminku, što ljudi obično vole isprobati prije kupnje).
Na ovaj način, ljudi su više informirani, što im uvelike olakšava donošenje odluka vezanih za kupnju vaših proizvoda, te znatno povećava izgled za prodaju.
Pripremite se za budućnost
Bez obzira na vašu industriju, morate početi razmišljati o stvaranju web stranice koja funkcionira upravo onako kako korisnici žele – čak i ako oni sami to još ne znaju.
Glasovno sučelje mijenja način na koji komuniciramo s našim uređajima. Videozapisi pomažu educirati i odgovaraju na pitanja. A osim toga, omogućuju korisnicima saznati kako im vaša tvrtka može pomoći.
Cijene su postale nužan dodatak na svakoj web stranici koja nudi usluge. Chatbot-ovi nude trenutno zadovoljstvo kao ultimativnu uslugu, a alati za samo-odabir nude prilagođeno iskustvo krojeno prema individualnim potrebama vaših korisnika.
A kada sve to zajedno savršeno funkcionira i na mobilnom uređaju, govorimo o vjerojatno najvažnijem trendu među korisnicima. Izrada mobilnih web stranica davno je prestala biti stvar osobnog odabira. U današnje vrijeme to je osnova za svako moderno poslovanje, a Kala Presence to zna.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.