kalapresence.hr Monogram

Kako napraviti osnovnu SEO optimizaciju za blog

Vrijeme čitanja: 7 minuta
Prijenosno računalo, pametni telefon, šalica kave i neki dokumenti na drvenom stolu s tekstom o osnovnoj SEO optimizaciji za blogove.

Temelj online poslovanja svakog brenda je funkcionalna i SEO friendly web stranica. Danas kada se korisnici o svemu raspituju i sve istražuju online, visoko rangiranje na tražilicama poput Googlea ključno je za uspješno poslovanje.

Jedan od koraka oko održavanja SEO friendly web stranice svakako je pisanje blogova sa praktičnim savjetima ili vijestima iz industrije. Zanima li vas kako napraviti osnovnu SEO optimizaciju za blog nastavite čitati.

U korak s algoritmom

S obzirom da je među internet tražilicama kod nas daleko najpopularniji Google, fokusirat ćemo se na rangiranje na Googleu. Svaka tražilica ima brojne algoritme koji rangiraju mnogo web stranica. Ti algoritmi nisu statični nego se konstantno mijenjaju pa proces adaptacije vaše web stranice nikad ne prestaje ako idete u korak s tim izmjenama.

Google pri rangiranju stranica (uključujući i blogove) gleda na ključne riječi, backlinkove, UX, relevantnost samog sadržaja, reputaciju te povjerenje stranice. To dakako ne znači da stranicu kreirate za algoritam. U fokusu uvijek mora biti krajnji korisnik, lakoća i ugodnost snalaženja na stranici, te ono najbitnije, pronalaženje relevantnih i korisnih informacija koje korisnika zanimaju.

Kako napraviti osnovnu SEO optimizaciju za blog?

Niže možete provjeriti korake koji će povoljno utjecati na SEO rangiranje vaše web stranice s naglaskom na pisanje bloga uz osnovnu SEO optimizaciju.

Pripazite na strukturu, format i sadržaj bloga

Pažnja današnjeg korisnika je minimalna. Prvo što korisnici rade je brzo skeniranje sadržaja vaše stranice, odnosno bloga, tijekom kojeg odlučuju isplati li se nastaviti s čitanjem ili je vrijeme za traženje nove, bolje web stranice.

Kako biste zadržali korisnika napravite što god možete da im olakšate skeniranje vašeg bloga. Dobra struktura sadržaja može privući korisnika, kao i poboljšati čitljivost samog teksta. Stoga, pri pisanju bilo kakvog sadržaja obratite pozornost da sadržaj podijelite u manje odjeljke s kratkim i privlačnim podnaslovima. Kad to ima smisla, posebice za nabrajanja, koristite numerirane popise.

Osim navedenog, Google cijeni redovno ažuriranje postojećeg sadržaja, odnosno redovno objavljivanje novog sadržaja koji ima svrhu i relevantan je čitatelju. Isto tako, prekomjerno korištenje umjetne inteligencije pod posebnim je povećalom Googlea. Kako se umjetna inteligencija nastavlja razvijati, bitno je informirati se o njegovoj ulozi u algoritmima tražilica kao i stvaranju sadržaja za čitatelje.

Ubacite relevantna vizualna rješenja

Ako je sadržaj dug, možete ga prelomiti privlačnim i relevantnim vizualnim rješenjima. Fotografije, videozapisi te infografike mogu na lak i zanimljiv način podržati poruku koju prenosite u tekstu.

Uz to, pripazite da sve vizualne elemente imenujete u skladu s ključnim riječima koje se javljaju u blogu. Na taj način i vaši vizuali doprinose boljem rangiranju na tražilicama. Također, ne zaboravite na ispravan format i veličinu vizuala. Preveliki vizuali mogu nepotrebno opteretiti učitavanje vaše web stranice. Sporije učitavanje ruši dobru poziciju jer korisnici neće čekati duže od 3 do 5 sekundi da se vaša stranica učita.

Pravilna struktura sadržaja pomaže korisnicima, ali i samim tražilicama da bolje razumiju vaš sadržaj. Bolje razumijevanje znači i bolje rangiranje na Googleu.

Pametno koristite ključne riječi u tekstovima

Kako biste uspješno napravili osnovnu SEO optimizaciju vašeg bloga, nužno je pripaziti i na sadržaj koji pišete. Neki od alata koji vam mogu pomoći u pronalaženju ključnih riječi su Google Keyword Planner, Ahrefs i SEMrush.

Nakon što ste istražili što vaši korisnici pretražuju uz pomoć navedenih alata, vrijeme je da te relevantne ključne riječi uključite u svoj sadržaj. To ne znači da ih morate u svakoj trećoj rečenici uključiti jer ćete napraviti kontra-efekt.

Imajte na umu glavnu ključnu riječ, te ju na prirodan način ubacite pri samom vrhu teksta. Glavnu ključnu riječ također dodajte u meta title, ali i H1 naslov. Ovdje posebno pripazite da glavna ključna riječ nije identična u meta titleu i H1, već jako slična.

Uz to, koristite nekoliko dodatnih ključnih riječi koje smisleno doprinose samoj tematici.

Zašto ne biste ubacili što više ključnih riječi i time poboljšali SEO optimizaciju? Odgovor je jednostavan. Ako to radite, Google vas može penalizirati zbog korištenja Black Hat SEO taktika. Ako Google procijeni da koristite navedene taktike, penalizirat će vas u obliku nižeg rangiranja.

Stoga, izuzetno je važno naglasiti korištenje etičnih SEO praksi, odnosno White Hat SEO taktika. Nemojte nikad posezati za lošim praksama u nadi da ćete naći prečac kako se što brže i bolje rangirati. Vjerujte nam, to nikad ne uspijeva.

Ne zaboravite meta data

Najbolje SEO prakse kažu kako primarnu ključnu riječ uvijek treba spomenuti već u samom naslovu teksta. Uz naslov, posebnu pažnju obratite na title tag. Neka korisnik već na prvi pogled može znati kakav ga sadržaj očekuje ako klikne na link.

Osim naslova, bitno je optimizirati i meta opis koji opisuje sadržaj vašeg bloga, a obično se prikazuje u SERP-u (eng. Search Engine Results Page). Meta opisi ne utječu izravno na rangiranje stranice, ali mogu utjecati na odluku korisnika hoće li ili ne kliknuti na vaš blog.

Strateški razmislite o interlinkanju

Interlinkanje je način međusobnog povezivanja sadržaja na vašoj web stranici. Funkcionira na način da na jednoj stranici, primjerice u blogu, smisleno u tekstu ubacite link uz anchor tekst koji potom vodi na drugu podstranicu. Kada strateški međusobno povežete sadržaj, olakšavate tražilicama razumijevanje strukture vašeg bloga, ali i cjelokupne web stranice. Osim toga, kvalitetnim interlinkanjem zadržavate korisnika duže na svojoj stranici.

Mjerite, analizirajte i težite napretku u svakom idućem blogu

Kako ćete znati čita li itko vaše tekstove i jesu li relevantni korisnicima? Vrlo lako. Praćenjem analitike kroz Google Analytics. Ako razumijete osnovne podatke kao što su organic traffic, bounce rate i conversion rate, lako možete mjeriti, analizirati i težiti napretku u svakom idućem blogu kojeg pišete.

Razumijevanje želja i potreba vaših korisnika ključan su segment koji razdvajaju loše web stranice i blogove od dobrih. Ako znate pravilno interpretirati podatke, možete napraviti odličnu strategiju prilagođenu vašim korisnicima.

Također, ako je vaša ciljana publika specifična za određenu lokaciju, svoj blog možete i dodatno lokalno SEO optimizirati. To možete napraviti optimizacijom Google Business Profilea kao i spominjanjem i interlinkanjem lokacije u samom blogu.

Prepustite SEO optimizaciju iskusnoj marketinškoj agenciji

Iako ova osnovna pravila za SEO optimizaciju vašeg bloga mogu pomoći u cjelokupnoj SEO optimizaciji vaše web stranice, njima ste tek zagrebli površinu pravilne SEO optimizacije.

Ako vam je potrebna pomoć oko kreiranja te kontinuirane SEO optimizacije web stranica, obratite se Kali Presence. Mi smo iskusna agencija za digitalni marketing iz Zagreba, a među našom ponudom možete pronaći i SEO usluge.

Za informativnu ponudu za SEO optimizaciju te sva dodatna pitanja, slobodno nas kontaktirajte. Tu smo da vam pomognemo dominirati tržištem.

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.