„Koliko košta izrada web stranice?“ najčešće je i uglavnom prvo pitanje koje digitalne marketinške agencije i web dizajneri dobivaju od potencijalnih klijenata.
Odgovor na to pitanje nije uvijek jednostavan i univerzalan, baš kao što je to slučaj i kada poželite kupiti novu kuću. Ovisno o tome koliko veliku i opremljenu kuću želite, toliko će varirati i njezina cijena.
Tako i cijena izrade web stranice neće uvijek biti jednaka za sve koji zatraže tu profesionalnu uslugu. Kako svaki klijent ima drugačije potrebe, ciljeve i specifične rezultate koje želi postići, tako se i sama web stranica te njezina izrada moraju prilagoditi željenim ciljevima i rezultatima klijenta.
I sama cijena stranice će, prema tome, također biti individualna te ovisiti o velikom broju faktora koje ćemo pobliže objasniti u ovom članku.
Faktori koji oblikuju konačnu cijenu web dizajna
Kao što smo prethodno spomenuli, jedan od glavnih razloga zašto izrada web stranice uglavnom ne dolazi s fiksnom cijenom jest činjenica da je svaka tvrtka različita te ima svoje specifične potrebe i poslovne ciljeve.
A s obzirom na te potrebe i ciljeve, bit će potrebno izraditi više ili manje kompleksne web stranice s nizom različitih funkcionalnosti i značajki. A upravo prema tome će se oblikovati i konačna cijena.
U nastavku donosimo neke od tih glavnih značajki i čimbenika koji će utjecati na konačnu cijenu izrade web stranice.
Vrsta i namjena web stranice
Tip web stranice i njezina namjena najviše će diktirati njezinu izradu jer će se prilikom postavljanja ovih temelja odrediti što će se sve nalaziti na njoj.
Web stranica koja se izrađuje putem sustava za upravljanje sadržaja (content management system, CMS) kao što je WordPress, jednostavnija je za izradu. Izrada prilagođene web stranice ili web trgovine, s druge strane, zahtjevniji je proces jer uključuje razvoj kompleksnijih softverskih rješenja, a s time više vremena za izradu, te će u konačnici i cijena biti veća. Manje ili više radnih sati web dizajnera značajno se odražava na konačnu cijenu.
Domena i hosting
Web stranica mora imati svoju adresu, tj. domenu, kako bi se korisnike moglo usmjeriti na točnu online lokaciju vaše tvrtke. U našem slučaju to je www.kalapresence.hr. Svaka domena mora se registrirati i kupiti na servisima za registraciju i pohranu domena čime se dobiva pravo na korištenje odabrane domene kroz određeno razdoblje. Uz domenu je potrebno kupiti i hosting.
Servisi za hosting, pak, pružaju uslugu virtualnog prostora na kojem prikazujete sadržaj svoje web stranice i omogućavaju pristup stranici preko World Wide Weba (www). Vaša se web stranica smješta na server kako bi u svakom trenutku bila dostupna posjetiteljima putem interneta. Bez web hostinga, vaša web stranica ne bi bila dostupna i vidljiva online.
Kako domena i hosting nisu besplatne usluge, potrebno ih je kupiti od tvrtki specijaliziranih za pružanje tih usluga. Bitno je napomenuti kako se te usluge naplaćuju na mjesečnoj ili godišnjoj razini.
Dodatno, potrebno je kupiti SSL certifikat (HTTPS) radi osiguravanja sigurnosti web stranice.
Tehnologija, responzivnost i brzina učitavanja
Za izradu svake web stranice, potrebne su, naravno, određene tehnologije. To mogu biti programski jezici kao što su HTML, PHP, CSS i JavaScript ili pak gotovi sustavi za upravljanje sadržajem, poput najpoznatijeg WordPressa koji koristi oko 40% web stranica. WordPress se može koristiti besplatno s ograničenim funkcionalistima, a za zahtjevnije i naprednije procese nudi mjesečne planove različitih cijena.
Web stranica mora imati i responzivan dizajn, odnosno prilagoditi se svakom uređaju na kojem joj se pristupa (računalo, tablet, mobitel, pa čak i televizor). Ovo je iznimno bitno jer čak 90% svjetske populacije pristupa internetu putem mobilnih uređaja.
Brzina učitavanja web stranice ponekad se može smatrati ključnim faktorom za privlačenje novih korisnika, a web dizajneri (čiji radni sati ulaze u konačnu računicu) optimizirat će je tako da se na svakom uređaju učita što je brže moguće.
Dodatne web komponente
Primarna tehnologija neće biti dovoljna za zahtjevnije web stranice, stoga će se na neke ugraditi dodatne web komponente. To su setovi tehnoloških značajki koje omogućuju kreiranje personaliziranih elemenata kako bi web stranica dobila željeni izgled, veću funkcionalnost i interaktivnost.
Ovisno o vašim potrebama, na web stranicu mogu se ugraditi dodaci (plug-ins), aplikacije ili vanjske usluge. Radi se o uslugama koje poboljšavaju određene funkcionalnosti vaše web stranice. To može biti brza promjena vizualnih elemenata, prikaz dodatnih informacija ili mogućnost kupovanja, a sve to utjecat će na povećanje cijene izrade web stranice.
Vizualno i sadržajno brandiranje
Korisničko iskustvo vrlo je važno za uspjeh vaše web stranice, stoga svakako treba obratiti pažnju na njezin cjelokupni vizualni dojam. Iako danas postoji mnoštvo besplatnih multimedijskih i dizajnerskih sadržaja koji se mogu koristiti, ako želite jedinstvenu web stranicu s kvalitetno izrađenim logom, zanimljivim ikonama i obrađenim autentičnim fotografijama, za to je potrebno posvetiti nešto više vremena, kao i sredstava.
Ovdje pripada i pisanje kvalitetnog, informativnog i kreativnog sadržaja. Ako vi niste osoba koja će objavama na blogu redovito rješavati korisničke probleme i educirati ih kako nešto poboljšati, možete se odlučiti za usluge sadržajnog marketinga. Vaša će web stranica biti ažurna i privlačiti nove korisnike što ponovno utječe na cijenu.
Optimizacija i održavanje web stranice
Jednom stvorena web stranica ne znači da je proces web dizajna završen. Kako bi ona polučila željeni uspjeh, treba je redovito optimizirati i aktivno održavati te putem rješavati sve tehničke poteškoće i korisničke upite koji će se bez sumnje povremeno pojavljivati.
Uz to, danas je većina stranica dinamičke prirode – na njima se redovno objavljuju aktualnosti te novi proizvodi i usluge. A za objavu i ažuriranje novog sadržaja i potencijalnih dodataka te ažuriranja sustava zaslužan je upravo web dizajner kojemu ste povjerili izradu svoje web stranice. Ovdje se može raditi o nekoliko sati mjesečno, ali i više sati dnevno, ovisno o složenosti web stranice i koliko često želite ažurirati sadržaj.
Stoga je u konačnu cijenu izrade web stranice potrebno uključiti i njezino održavanje.
Koja je konačna cijena izrade web stranice?
Koliko će vas koštati izrada web stranice ovisi o navedenim faktorima i detaljima koji su dio njih, ali i o usluzi i iskustvu koje želite pružiti svojim korisnicima te o vašim krajnjim ciljevima. Ne želite samo imati web stranicu da ona postoji, već ona mora služiti kako bi privukla vaše posjetitelje i donosila vašoj tvrtki profit.
Ako vam je cilj stvoriti prepoznatljiv brand koji će se isticati u moru konkurencije, za očekivati je da će takav projekt iziskivati određeni ulog. Međutim, taj ulog višestruko će vam se vratiti u budućnosti jer ono u što zapravo ulažete jesu vrhunski dugoročni poslovni rezultati, odnosno znatno veća online vidljivost i veći broj kupaca.
Uložite u kvalitetnu web stranicu i budite konkurentni
Vaša web stranica je, dakle, odraz vaše profesionalnosti i poslovanja te prvo što će vaši korisnici vidjeti online. Izrađuje se za tvrtku, ali imajući na umu korisnike, odnosno da ti korisnici konvertiraju u kupce. Da bi se do toga došlo, potrebno je istražiti koje su njihove želje i potrebe, pogledati kakva web dizajn rješenja ima konkurencija, a zatim to pretočiti u vašu viziju predstavljanja tvrtke, proizvoda i usluga.
Web stranica stvara se ili redizajnira s dugoročnim trajanjem na umu, stoga je iznimno važno uložiti u izradu kvalitetne web stranice. Najbolji način da to postignete jest da izradu svoje web stranice povjerite stručnjacima – web dizajnerima.
Uz njih ćete dobiti web dizajn kakav želite, ali i onaj koji prati najnovije trendove i tehnološke pomake. Web stranica prilagodit će se mobilnim uređajima i optimizirati za internetske tražilice kako bi vaša tvrtka generirala veći broj novih klijenata, a time i veću prodaju te povrat uloženog.
Potreban vam je redizajn web stranice? Kontaktirajte nas!
Ako tražite optimalno rješenje za svoju tvrtku i želite saznati točnu cijenu izrade vaše web stranice, Kala Presence stoji vam na usluzi. Koristimo niz platformi, tehnologija i prilagođenih vrsta web dizajna kako bismo stvorili web stranicu prema vašim zahtjevima i potrebama kako bi vaši korisnici imali stalan i kvalitetan pristup informacijama.
Obratite nam se za uslugu izrade web stranice i dominirajmo zajedno!
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.