Svi volimo reklame, zar ne?
Ovo je zapravo škakljivo pitanje.
Sigurno postoje reklame koje volimo; neke osobito dovitljive pamtimo čitav život, a neke postanu dio kulture.
S druge strane, neke izbjegavamo jer su napadne u načinu na koji nam se obraćaju. Na televiziji nas ometaju usred gledanja serije, prekidaju nam uživanje u glazbi na radiju, a u tiskanim medijima prekidaju nam tijek čitanja i dekoncentriraju nas.
Outbound marketing je alat klasičnog reklamiranja
Sve navedeno spada u outbound marketing. Riječ je o svim oblicima marketinške komunikacije koji nam se direktno obraćaju kroz reklamne kanale i potiču nas na kupnju. To su tradicionalne marketinške metode u koje se ubrajaju televizijske i radijske reklame, letci, plakati i promotivni događaji poput sajmova. Njihova komunikacija nije prirodna, već najčešće iznenadna.
Outbound marketing je opipljiv, vidljiv, jako često ga je teško izbjeći jer nam bez našeg odobrenja ulazi u komunikacijski prostor. To je poziv iz nekog call centra koji vam prodaje anatomske madrace ili investicijske fondove ili promotivni email od tvrtke na čiji newsletter niste pretplaćeni. Cilj takvog marketing je prvenstveno prodaja, stvaranje novih kupaca, povećanje dobiti tvrtke.
No postoji li drugačija metodologija koja također daje rezultate?
Inbound marketing znači interakciju s leadovima
Upoznajte inbound marketing. Ova tehnika je suprotnost outbound marketingu kojeg percipiramo kao klasičan oblik reklamiranja, a način na koji komunicira s publikom posve je drugačiji. Pristup je osobniji, komunikacija nije promotivna, sadržaj koji se nudi skrojen je prema zahtjevima korisnika.
Najjednostavnije rečeno, cilj inbound marketinga jest privući kupce prije nego što su spremni za samu kupovinu. Dok je outbound marketing direktan i predstavlja jednosmjernu komunikaciju između tvrtke i potencijalnih kupaca, inbound marketing je dvosmjeran i temeljen na interakciji s publikom kojoj se nudi dodatna vrijednost.
Zvuči zanimljivo, ali što to zapravo znači?
Neka vas potencijalni kupci sami nađu – na Googleu
Razmislite o načinu na koji se danas spremate za kupovinu nečeg novog. Najvjerojatnije ćete prvo guglati proizvod kako biste saznali što zapravo kupujete i što se sve nudi. Tu počinje inbound marketing – stvaranjem interesa kod potencijalnih kupaca.
Ovakav pristup je u potpunoj suprotnosti outbound marketingu kod kojeg se, primjerice, promovira proizvod u reklamnom bloku serije koju gledate na televiziji. Kod inbound marketinga, brandovi moraju inicijalno stvoriti dodanu vrijednost kojom će zaintrigirati pojedinca i potaknuti ga na pretraživanje putem internetskih tražilica.
A kako potaknuti ciljnu publiku da razvije zanimanje za vaše proizvode?
Ponudite nešto vrijedno, korisno i besplatno
Potrebno je ponuditi nešto vrijedno putem digitalnih kanala – vaše web stranice i društvenih mreža. Ljudi naprosto žele nešto korisno i besplatno. Na vašem webu to može biti e-knjiga ili digitalni vodič kroz temu koja je vašoj publici važna, a povezana je s vašim uslugama ili proizvodima.
Recimo, primjerice, da imate agenciju za trgovanje nekretninama. Na svom webu posjetiteljima možete ponuditi besplatno preuzimanje e-knjige „Vodič za održavanje modernog kućanstva“ u kojem objašnjavate najbolje načine za održavanje kuće ili stana, navodite alate koje svaki vlasnik nekretnine mora imati i dajete uputstva za sitne popravke.
Ta e-knjiga je dodatna vrijednost koju ste stvorili i publici besplatno dali. Oni će je koristiti jer im uistinu može pomoći, a nisu je morali platiti, što stvara pozitivne emocije vezane za vaš brand.
Angažirajte se na društvenim mrežama
Na svojim društvenim mrežama nastavite komunicirati teme iz e-knjige i tražite mišljenje svojih pratitelja. Angažirajte se u raspravama s njima. Nudite im ankete i komentirajte ih zajedno. Ključna riječ je „zajedno“ jer gradite digitalnu zajednicu.
Na društvenim mrežama, brandovi komuniciraju svoje vrijednosti kroz interakciju s publikom. Dajte im savjete, pitajte ih što ih muči i ponudite im rješenja. Predstavite svoje usluge i proizvode kroz multimedijski sadržaj koji će ih istovremeno zabaviti.
Korak po korak, izgradili ste zajednicu ljudi koji su međusobno povezani preko vašeg branda. Članovi te zajednice su i dalje leadovi, još nisu napravili glavni korak i odlučili se za kupnju vašeg proizvoda ili usluge, ali jednom kada to naprave, velike su šanse da će ostati vjerni klijenti jer imaju osjećaj pripadnosti zajednici.
Ovakvim pristupom izgradit ćete povjerenje i stvoriti naviku kod korisnika da vam se preko digitalnih kanala obraćaju u vezi tema koje su usko vezane uz vaše poslovanje. Pa kada pojedinac iz vaše digitalne zajednice bude trebao prodati ili kupiti nekretninu, vi ćete mu biti prva asocijacija i vjerojatno neće tražiti druge agencije za nekretnine jer vjeruje vašem brandu.
Ključne riječi i SEO za preciznije komuniciranje
Za doista precizno komuniciranje, implementirajte SEO strategije i prilagodite sadržaj na web stranici svojim prodajnim ciljevima. Istražite tržite, ponašanje korisnika, potencijalne konkurente, te njihove prednosti i mane. Definirajte ključne riječi koje su usko vezane uz proizvode ili usluge koje nudite, intenzivnije ih koristite na svim komunikacijskim kanalima, te osobito dobro optimizirajte svoju web stranicu.
Tako ćete biti pri vrhu rezultata pretraživanja kada korisnik u internet tražilicu upiše pojam vezan uz vaše usluge ili proizvode. Osim toga, učestalije pojavljivanje ključnih riječi u vašim online objavama osnažit će vezu između tih pojmova i naziva vašeg branda.
Vratimo se na email marketing
Email koji promovira proizvod za koji niste nikad čuli, poslan od tvrtke koju ne pratite na društvenim mrežama i niste pretplaćeni na njihov newsletter, spada u outbound marketing.
Ali ako vam email pošalje tvrtka čiji ste web posjetili, ispunili kontakt formu za preuzimanje besplatne e-knjige i ostavili svoju email adresu, to je inbound marketing. Dodatne bodove dobivaju ako mail započinje vašim imenom jer osobni pristup je od presudne važnosti u inbound marketingu.
Isto vrijedi i kod pretplaćivanja na newsletter – vi dajete dopuštenje tvrtki da vas kontaktira i redovito informira. Newsletter je idealna prilika za reklamiranje proizvoda ili usluga, obično sadrži poziv na akciju, a korisnik ga doživljava kao dodatnu vrijednost jer nije obvezan plaćati pretplatu.
Privucite, angažirajte, zabavite
Tri glavna načela inbound marketinga su: privucite, angažirajte i zabavite.
Zanimljivim i intrigantnim sadržajem na web stranici i društvenim mrežama privucite ciljnu publiku.
Angažirajte ih kroz rasprave na Facebooku, komentare na Instagramu i pojavite se u njihovom inboxu s personaliziranom porukom.
Zabavite ih, pružite im doživljaj uživanja. Dodatna vrijednost sadržaja kojeg nudite ne leži samo u činjenici da je besplatan – stvaraju je i korisnici svojim pozitivnim reakcijama.
Možemo zaključiti da je inbound marketing suptilan i pozicioniran između redaka. Nije direktna promocija, već sadržaj koji gradi put prema prodaji. A budući da se temelji na odnosu između vašeg branda i ciljne publike, najbolje rezultate postići ćete izgradnjom autoritativnog branda koji ulijeva povjerenje.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.