kalapresence.hr Monogram

Marketing u doba koronavirusa: Kako se suočiti s novonastalom situacijom i što donosi budućnost?

Vrijeme čitanja: 7 minuta
Dva poslovna čovjeka s maskama za lice gledaju u prijenosno računalo, raspravljajući o strategijama digitalnog marketinga i tehnikama SEO optimizacije.

Nalazimo se usred jedne od najvećih svjetskih zdravstvenih kriza, a vrlo vjerojatno i na početku jedne od najvećih financijskih kriza. Globalna pandemija koronavirusa vrlo brzo se proširila cijelim svijetom te ostavila ogromne posljedice iza sebe.

Naša ekonomija već je osjetila posljedice širenja virusa COVID-19, a vrlo je neizvjesno što nam još ova kriza može donijeti. Situacija se mijenja gotovo iz dana u dan, a sve više tvrtki priprema se za najgori scenarij.

Naravno, sveukupno zdravlje globalne populacije najveća je briga, ali treba reći nešto o implikacijama potencijalne recesije i ove pandemije za marketinšku industriju.

Svi se suočavaju s istim problemima i teško je točno utvrditi pravi put. Nitko ne može znati koliko će točno ova kriza i pandemija potrajati i kakve će točno posljedice imati na njihovo poslovanje.

Ali ono što znamo jest da se svakoj novoj situaciji, uključujući i krizne situacije, treba pokušati prilagoditi i pronaći nove prilike koje nam se otvaraju.

No nije uvijek lako držati glavu iznad vode i vidjeti pozitivne aspekte kada se sve oko nas čini crnje nego ikada.

Upravo zato smo mi prikupili sve najvažnije informacije za vas i otkrili gdje se trenutno nalaze najpovoljnije prilike za  vaše poslovanje.

Što i kako dalje? Donosimo najvažnije informacije i konkretne savjete.

Veliki pad cijena oglašavanja

Većina tvrtki u kriznim situacijama poput ove u kojoj se nalazimo odlučuju igrati na sigurno i prekinuti svo online oglašavanje. No što se dogodi kada se gotovo svi odmaknu od oglašavanja, pauziraju svoje oglase i napuste platforme za oglašavanje poput Google-a i Facebook-a?

Cijene padaju! I to brzo i značajno. Platforme poput ovih funkcioniraju kao aukcije, odnosno na temelju ponude i potražnje, a cijene oglašavanja na njima odražavaju upravo tu potražnju.

Kada potražnje nema, kada nema nikoga tko bi licitirao za prostor za oglašavanje, cijene oglasa padaju. A to se događa upravo sada – cijene su trenutno niže nego što su ikada bile, a upravo se tu nalazi i vaša prilika. 

Ovo, dakle, nije vrijeme da prestanete oglašavati, nego upravo suprotno. Ovo je vaša prilika da se oglašavate više i jače nego prije – i to uz znatno manji financijski trošak.

Ovo je vaša prilika da prestignete konkurenciju koja se prestala oglašavati i budete jedan korak ispred njih.

Osim toga, nemate gotovo ništa za izgubiti. Za razliku od tradicionalnog, offline oglašavanja (TV, radio, tiskani mediji), kod online oglašavanja nećete plaćati oglasni prostor sam po sebi. Ovdje plaćate samo klikove na oglas, odnosno samo rezultate. Ako klikova na oglas nema, ne gubite ništa!

Pad CPM-a (cijena za 1000 impresija) u brand kampanjama na društvenim mrežama. Izvor: SocialBakers

Vrijeme za pritajiti se ili prilika koju ne smijete propustiti?

 

Klasično poslovanje bez sumnje je duboko potreseno i mnoge tvrtke su izbačene iz ravnoteže, ne znajući što i kako dalje.

Većina tvrtki u ovim nesigurnim vremenima kao odgovor na krizu ide u defenzivni način poslovanja. Dakle, trošak se smanjuje gdje god je to moguće, a to najčešće uključuje rezanje ili čak potpuno ukidanje marketinških budžeta, te maksimalnu štednju.

Strah je sasvim normalan i očekivan u ovakvoj situaciji. Predviđa se čak da će COVID-19 globalnu ekonomiju koštati vrtoglavih 2,7 milijardi američkih dolara, a sigurno ste već na jedan ili drugi način osjetili utjecaj ovog ekonomskog sloma.

A ako ste se pritajili, krenuli u obrambeni način poslovanja, te potpuno prekinuli svoje online oglašavanja, razmišljate u istom smjeru kao i 99% oglašivača koji žele igrati na sigurno.

No želite li zaista biti kao i svi drugi i odmah priznati poraz? Ili želite izaći kao pobjednik/ca iz ove krize?

Ovo možete biti vaša jedinstvena prilika da krenete u napad i proširite svoje poslovanje dok svi drugi spavaju, dok se svi drugi povlače.

Ako želite i ako ste spremni, iz ove situacije možete izvući nešto pozitivno, ovo može biti vaša prilika za ono za što do sada niste imali vremena učiniti.

Konkurencije nemate, gotovo nitko se ne oglašava i svi će se ponovno pokrenuti tek kada kriza završi i kada pandemija prođe.

A vi? Ako iskoristite ovu priliku sada kada nemate konkurenciju i kada su cijene oglašavanja niže nego ikada, Vi ćete tada biti daleko ispred svih, imat ćete jake temelje na kojima ćete samo dalje razvijati svoj posao jači nego ikada, dok će konkurencija kaskati za vama.

Dostavljate? Ovo je vaša prilika da se istaknete

 

Sada kad smo se svi povukli svojim kućama uslijed pandemije i naputaka da svedemo fizički kontakt s drugima na minimum, više nego ikada smo se okrenuli online uslugama. Točnije, dostavi.

Sve što možemo naručujemo online kako bismo smanjili odlazak u trgovine i umanjili svaki rizik od moguće zaraze i širenja virusa. To radimo kako za svoju, tako i za dobrobit drugih oko nas, osobito onih najranjivijih skupina.

Sve tvrtke koje imaju uslugu dostave na kućni prag, prema tome, sada trebaju više nego ikada raditi na svome oglašavanju i istaknuti se ispred konkurencije. Ovo je vaša prilika da zasjate, da pomognete sebi tako što ćete pomoći drugima.

Ljudi sada svakodnevno naručuju proizvode, od osnovnih potrepština i hrane, do proizvoda koji će im pomoći skratiti vrijeme i zabaviti ih dok traju mjere karantene i izolacije.

Dakle, ovo je prilika koja se ne propušta za sve one koji imaju web trgovine, za sve restorane i ugostitelje koji imaju dostavu, za sve trgovine za kućne ljubimce koje nude dostavu, te za sve ostale tvrtke koje svoje proizvode dostavljaju izravno na kućni prag.

Vi ste sada u prednosti i ovo je vaše vrijeme da zasjate. Uložite sve svoje napore u kvalitetno online oglašavanje, iskoristite ovaj značajan pad cijena oglasa i pogurajte svoj proizvod i svoju uslugu daleko ispred svih.

Porast online kupovine namirnica u SAD-u u ožujku 2020. – usporedba s kolovozom 2019. godine. Izvor: DigitalCommerce360

Digitalizacija u usponu i otvaranje potpuno novih mogućnosti

Što duže traje ovakva izolacija te smanjeno kretanje i fizički kontakti, tako se i naš način ponašanja i razmišljanja, kao potrošača i korisnika, neizbježno mijenja.

Online aktivnost korisnika sve je veća, a korištenje raznih digitalnih i online usluga eksponencijalno raste. Čak i kada pandemija COVIDA-19 jenja, kada se život vrati u „normalu“ i kada kretanje više ne bude toliko ograničeno, određene navike korisnika zasigurno će se zadržati.

Komfor i jednostavnost online usluga koje korisnici sada otkriju ostat će u vrlo velikoj potražnji, stoga ulaganje u digitalne alate, usluge i oglašavanje postalo je i ostat će iznimno isplativo i profitabilno.  

Prema tome, ovo je vrijeme da istražite koje sve mogućnosti vam donosi digitalizacija poslovanja, da prepoznate i iskoristite sve prednosti online svijeta i da usmjerite sve svoje poslovne i marketinške napore tamo gdje se vaše korisnici nalaze – a to je online.

Prilika nikada nije bila povoljnija nego sada, iskoristite je maksimalno!

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.