Izrada web stranica bez plana je poput izgradnje zgrade bez nacrta. Stvari su na krivom mjestu, značajke se zanemaruju, te lako može doći do pogrešne komunikacije između developera web stranice i klijenta. Planiranje vaše web stranice na vrijeme dat će joj jasan smjer, spriječiti propuštene rokove i vraćanje unazad.
Ako ste web dizajner koji radi s klijentima, ovaj vodič će vam pomoći da isplanirate web stranicu na pravi način. Ako ste vlasnik tvrtke ili zaposlenik organizacije, tada će vam ovaj vodič pomoći postaviti temelje za web stranicu koju planirate napraviti.
1. Postavite svoju svrhu i ciljeve
Koja je svrha vaše web stranice? Je li joj je svrha podići publicitet vašoj tvrtci? Prodati vaš oglasni prostor? Ovo su važna pitanja koja vam pomažu utvrditi svrhu vaše web stranice, kao i ciljanu publiku.
Osim toga, trebali biste definirati svoje ciljeve. Koliko posjetitelja očekujete mjesečno? Koliko korisnika očekujete da će se prijaviti za vaš newsletter? Koliko očekujete od prodaje? Postavite mjerljive, specifične ciljeve za svoju web stranicu koji su u skladu s vašim marketinškim ciljevima. Alat za analizu kao što je Google Analytics omogućit će vam da pratite izvedbu vaše web stranice kroz određena razdoblja.
2. Dodijelite uloge
Uloge su jako bitne u bilo kojoj firmi ili tvrtci. Ako ste ispravno dodijelili uloge, bit će puno lakše i vama i vašim zaposlenicima raspoznati tko ima koju ulogu u firmi te koji su njihovi zadaci koji se moraju obaviti.
Nekoliko bitnih uloga u web firmi ili digitalnoj agenciji su:
- Web developer
- Osoba koja piše sadržaj za vaš web (content writer)
- HTML profesionalac
- Grafički i web dizajner
Naravno, uz ove pozicije još su tu i vlasnici dionica, sam vlasnik firme, marketing menadžer, i svi ostali koji koji su važni za uspješno funkcioniranje tvrtke.
3. Postavite budžet
Bez obzira jeste li organizacija srednje veličine ili firma koja tek počinje, uvijek biste trebali postaviti proračun za troškove web stranice. To će vjerojatno uključivati sredstva za web dizajn, programiranje i web hosting (iako se mogu primijeniti i drugi troškovi).
Istražite tržište savjetovanjem s profesionalcima. Nemojte sami uspoređivati cijene ako niste stručnjak. Kada sami određujete budžet, možete vam se činiti da ćete uštedjeti s određenim ponudama ali kasnije vam može sve to doći na naplatu kada shvatite da niste uzeli neki paket koji vam bolje odgovara, te na kraju platite više nego što biste platiti da ste se konzultirali sa stručnjakom.
Kada su u pitanju zaposlenici, vano je obratiti pozornost na njihove preporuke i posao koji su obavljali prije nego što su se prijavili na vaš oglas, nego da ih zapošljavate na temelju dojma i simpatičnosti. Takve greške vas mogu skupo koštati u budućnosti.
4. Strategija za sadržaj
Jedna od vrlo bitnih stvari koje trebate ranije odrediti je kakav sadržaj želite imati na svojoj web stranici.
U suštini, sadržaj je sve ono što vašim korisnicima daje bitne informacije o vašem proizvodu ili usluzi, a on može biti u različitim oblicima:
- Blog
- Dokumenti
- Video
- Slike
- Različiti oblici prezentacije
- Različiti oblici live streama
Možete razviti strategiju i raspored za objavljivanje sadržaja. Na primjer, možete se odlučiti objavljivati dva blog posta mjesečno i objavljivati besplatno. Možete raditi određena tromjesečna izvješća koja ćete objavljivati 4 puta godišnje, a koje vaši korisnici mogu skinuti.
Nakon što ste shvatili važnost dobrog sadržaja na webu i razvili dobru strategiju, sljedeći korak je zapošljavanje pisca tj. content writera koji je iskusan u pisanju sadržaja za web, osim toga možete čak zaposliti i profesionalnog fotografa koji će napraviti nekoliko fotografija koje ćete staviti na vaš web.
5. Struktura website-a
Bitno je da u samome početku imate viziju kako želite da vaša stranica izgleda. Svaki web treba imati “about page” (“O nama” ili nešto slično) i “contact page” (“Kontaktirajte nas” i sl.), ali ono na što biste se vi trebali fokusirati jesu tzv. “money pages”. To su stranice na kojima promovirate i prodajete svoj proizvod ili uslugu, te stranice na koje želite da vaši korisnici dođu i da se zadrže.
6.Testirajte svoju stranicu
Testiranje je važno za pronalazak bugova i nekih sitnijih stvari i pogrešaka koje ste možda propustili u početku. Provjerite prikazuje li se vaša web lokacija na način na koji želite u svim preglednicima, uključujući Chrome, Firefox, Internet Explorer, kao i mobilne web preglednike kao što su Safari i Opera Mini. Ispitajte je na mobitelu, tabletu i to ne samo jednom nego više puta. Želite da vaša web-lokacija ima dosljedan izgled bez obzira na zaslon na kojem se prikazuje. Provjerite funkcioniraju li svi linkovi, jesu li slike pravilne veličine te je li sav sadržaj na stranici.
7. Održavanje stranice
Nakon što pokrenete web stranicu, vaš posao i dalje nije gotov. Web stranica kontinuirano predstavlja vašu tvrtku stoga je njeno održavanje vrlo važno. Pratite svoj softver za analizu kako biste vidjeli kako vaša web stranica funkcionira s javnošću. Pratite podatke kao što je vaš broj jedinstvenih posjetitelja, stopa napuštanja početne stranice te koje su stranice najpopularnije na vašem web site-u. Možda ćete otkriti da su vam određeni podaci korisniji od drugih, ali to su informacije koje ćete saznati tijekom vremena.
Trebali biste imati i plan za održavanje web stranice, primjerice tko je odgovoran za objavljivanje novog sadržaja ili nadziranje sigurnosti web stranice. I na kraju, najbitnija je povratna informacija od vaših korisnika. Tu informaciju čuvajte i uvijek ju uzmite u obzir.
Uz ovih sedam koraka i vi možete napraviti odličan plan i strategiju te razviti i poboljšati web stranicu koja će pomoći vama i vašem poslovanju, te koja će oduševiti vaše posjetitelje.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.