Studija slučaja

Zašto su društvene mreže neizostavan alat u brendingu?

Grupa ljudi koji drže megafon u uredu, brendiranje.

Danas su društvene mreže neizostavan alat u poslovanju. Omogućavaju tvrtkama da izgrade snažnu online prisutnost te da se kvalitetno povežu sa svojom ciljanom publikom.

Za krovopokrivačke tvrtke, ovo nije iznimka. S promjenama koje smo vidjeli u 2023. godini te s predviđanjima za 2024. godinu, imperativ je razumjeti kako uspješno upravljati ovim promjenjivim digitalnim pejzažom.

U ovoj studiji slučaja, donosimo presjek trendova u 2023. godini, što nas očekuje u 2024. godini, kako mi ostajemo u toku s rapidnim promjenama te zašto su društvene mreže važan kotačić u cjelokupnoj strategiji klijenata.

Koji trendovi su obilježili 2023. u području društvenih mreža?

Među ključnim trendovima koji su obilježili 2023. godinu posebno ističemo nekoliko njih.

1. Mikro influenceri su dobili svoje mjesto pod suncem

Influenceri jakog imena koji promoviraju mnogo različitih proizvoda često zapravo naprave kontra efekt kod potencijalnih kupaca brendova koji ih unajme. Oni promoviraju mnogo proizvoda te su kupci posljedično skeptični prema autentičnosti tih istih proizvoda ili usluga, dok mikro influenceri imaju nišni utjecaj.

Nike je odličan primjer brenda koji koristi društvene mreže kako bi se povezao s publikom (kupcima) na osobnoj razini. Predstavljajući sportaše diljem svijeta, dijele inspirativne priče i na taj način grade brend. U ovom slučaju, svaki od tih sportaša je zapravo mikro, odnosno nišni influencer.

Čovjek sa šeširom sjedi za stolom s prijenosnim računalom i kamerom i radi na brendiranju društvenih medija.

2. Live sadržaj i donacije

Live sadržaj također je dobio na popularnosti prethodne godine. Osim toga, mogućnost donacija tijekom live prijenosa omogućava publici da podrže svoje favorite, otvarajući nove puteve monetizacije za kreatore sadržaja.

3. Opušten sadržaj ključan je za dobar brending

Sadržaj koji nije striktno ozbiljan, već prikazuje i autentičnost, „zaigranost“, behind-the-scenes, (ne)uspjehe tijekom nekog procesa – postaje ključan za brending. Na ovaj način, tvrtke (u našem konkretnom slučaju krovopokrivači) pokazuju transparentnost iza koje stoje ljudi od krvi i mesa.

Osim toga, bez obzira radite li u marketingu ili ne, znate kako dobar utjecaj i angažman nose popularni memeovi.

Odličan primjer toga je Netflix, koji privlači svoju publiku (odnosno potencijalne kupce) duhovitim objavama i memeovima napravljenima od njihovih emisija i filmova. Na taj način stvaraju vjernu publiku koja dijeljenjem humorističnog sadržaja zapravo promovira Netflixov sadržaj.

4. SEO je bitan i za društvene mreže, ne samo web stranice

2022. godine gotovo 40 % generacije Z preferiralo je TikTok nego Google u potrazi za informacijama. Zbog toga, optimizacija vašeg sadržaja na društvenim mrežama postaje važnija nego ikada.

Airbnb uspješno integrira strategije optimizacije za tražilice (SEO) u svoj sadržaj na društvenim mrežama koristeći ključne riječi i izraze koje će potencijalni gosti vjerojatno pretraživati. Ovaj pristup povećava njihovu vidljivost u društvenim pretraživanjima vezanim uz putovanja i smještaj.

Bijeli miš pored riječi SEO i brendiranje.

Što nas očekuje u 2024. godini?

Gledajući unaprijed, očekuje se da će personalizacija i umjetna inteligencija (AI) imati ključnu ulogu u oblikovanju korisničkog iskustva na društvenim mrežama. Nove platforme i tehnologije, poput proširene stvarnosti, mogu ponuditi inovativne načine za prikazivanje projekata i usluga.

Brendovi će morati biti spremni prigrliti ove promjene kako bi ostali relevantni. Koje trendove želimo istaknuti kao vodeće ove godine?

1. Umjetna inteligencija postaje neizostavan dio strategije

Svi smo već svjesni utjecaja umjetne inteligencije na svaki spektar naših života. Marketing nije pošteđen.

Osim što nam umjetna inteligencija može poslužiti kao odličan saveznik u kreiranju tekstova, pomoći kod kreativne blokade pa sve do produkcije YouTube videa i vizualnih sadržaja, vrijeme je da se uistinu zapitamo kako sve možemo iskoristiti ove tehnologije u svoju korist.

Bez obzira na koji način koristite ili želite koristiti umjetnu inteligenciju, izrazito je važno paziti na etično korištenje iste, zakonske regulative i GDPR. Trebate li pomoć oko implementiranja novih strategija u vaše poslovanje, slobodno nam se obratite za marketing consulting.

2. Autentičnost mijenja paradigmu kreiranja sadržaja

Autentičnost na društvenim mrežama, posebno na platformama kao što su TikTok i Instagram, postaje sve izraženiji trend koji se očekuje da će dominirati i u 2024. godini. Ovaj pomak prema većoj otvorenosti i „sirovosti“ sadržaja reflektira želju korisnika za stvarnijim, ljudskijim povezivanjem online, što uključuje dijeljenje stvarnih iskustava, izazova i emocija.

Odličan primjer autentičnosti je Dove kampanja “Real Beauty” koja izaziva tradicionalne standarde ljepote i promiče pozitivan odnos prema našim tijelima. Dove je svoje društvene mreže ispunio pričama o stvarnim ženama, potičući pozitivan razgovor, podršku te inkluzivnu zajednicu koja je u skladu s vrijednostima njihove marke.

3. Društvene mreže kao tražilice

Društvene mreže u ulozi tražilica postaju sve popularnije, s korisnicima koji za informacije sve više koriste društvene mreže umjesto tradicionalnih pretraživača poput Googlea. Ovo ukazuje na potrebu za jačanjem SEO strategija unutar društvenih mreža.

Brendovi ovaj trend mogu iskoristiti u svoju korist te edukativnim sadržajem koji daje stvarnu vrijednost povezati se s kupcima.

BuzzFeed i Tasty to rade već godinama. Savladali su umjetnost stvaranja sadržaja koji je vrlo informativan i lako pretraživ. Usredotočuju se na teme koje su u trendu, razne vodiče s uputama (“how-to”) te osiguravaju da korisnici (kupci) koji traže specifičan sadržaj lako otkriju njihove objave.

4. Sadržaj dužeg formata vraća se na mala vrata

Nedavni izvještaj Pew Research Centera pokazuje kako američka publika najviše koristi YouTube, zatim Facebook, a slijede ih Instagram i Pinterest. Na „šokantnom“ petom mjestu nalazi se TikTok. Ovi podaci pokazuju kako korisnici ipak posežu za duljim video formatima kako bi dobili informacije koje žele. Upravo zato, TikTok je u fazi testiranja videozapisa dužeg formata. Iako je prethodne tri godine sadržaj kratke forme bio ključna strategija za rast, sasvim je prirodno vidjeti kako TikTok i Instagram trenutno potiču svoje korisnike da stvaraju i duže videozapise.

Kako ostati u toku s trendovima koji se mijenjaju iz dana u dan?

Biti u toku s trendovima na društvenim mrežama ključan je kotačić cjelokupne marketinške strategije. Brendovi, pa tako i krovopokrivači, koji žele zadržati konkurentsku prednost i uspješno komunicirati sa svojom ciljanom publikom, izgraditi brend i postati broj 1 u mislima potencijalnih kupaca naprosto moraju biti u korak s trendovima.

Sviđalo se to pojedincima ili ne, društvene mreže ključne su u zaokruživanju cjelokupne marketinške strategije i naporima koji daju i drugi odjeli unutar digitalne marketinške agencije.

Evo još nekoliko smjernica kako ostati u toku s trendovima:

Osoba koja tipka na laptopu na stolu, pregledavajući društvene mreže.

1. Educirajte se i kontinuirano učite

Logičan odabir za prvo mjesto; nužno je konstantno pratiti blogove, webinare i izvještaje iz industrije. Ovo je jedan od najbitnijih i ključnih načina kako ostati u toku s trendovima.

2. Koristite analitiku

Alati poput Google Analytics, Facebook Insights i Instagram Analytics omogućuju dublje razumijevanje ponašanja vaše publike i efikasnosti vašeg sadržaja. Analizom ovih podataka možete prilagoditi svoje strategije kako biste bolje odgovorili na interese vaše publike.

3. Surađujte s agencijom za digitalni marketing

Agencije poput Kale Presence specijalizirane su za navigaciju digitalnim trendovima i mogu pružiti stručno vodstvo i podršku u implementaciji učinkovitih strategija na društvenim mrežama. Takvo iskustvo i resursi mogu biti neprocjenjivi u optimizaciji vaših digitalnih kampanja.

4. Eksperimentirajte s novim formatima i platformama

Ono što dijeli dobrog od najboljeg je upravo konstantno testiranje i eksperimentiranje. Nemojte se bojati testirati nove trendove, nove platforme, nove značajke kako biste privukli ciljanu publiku. Kako možete uopće znati funkcionira li nešto ako to ne isprobate? Fleksibilnost i prilagodljivost ključni su za održavanje relevantnosti.

5. Slušajte što vam publika govori

Aktivno slušanje i komunikacija s vašom zajednicom na društvenim mrežama pružit će vam uvide u to što vaša publika želi vidjeti, odnosno što kupci žele kupiti. Alati za praćenje društvenih mreža i softveri za upravljanje odnosima s klijentima (CRM) mogu pomoći u analizi povratnih informacija i trendova u ponašanju publike.

6. Pratite konkurenciju

Praćenje aktivnosti vaših konkurenata može vam pružiti dragocjene informacije o industrijskim trendovima i inovacijama. Razumijevanje što konkurenti objavljuju i što njihovu publiku privlači može biti odličan adut u prilagodbi strategije koju vi želite komunicirati na društvenim mrežama.

Kako mi u Kali Presence to primjenjujemo na naše klijente iz krovopokrivačke industrije?

Naši kolege iz SEO i PPC odjela izrazito se trude kako bi naši američki klijenti došli i ostali na prvim mjestima Googlea. Oni su ovdje kako bi se pobrinuli da ih njihovi potencijalni kupci nađu i odluče se na kupnju njihovih usluga.

Prisutnost na društvenim mrežama je, s druge strane, ovdje kako bi njihove potencijalne kupce još dodatno uvjerile u vjerodostojnost kvalitete koju naši američki klijenti krovopokrivači nude. To radimo kroz brending i usmjerene strategije.

Također, izrazito je bitno da smo svi sinkronizirati te da pratimo jedni druge. Što to znači? Ako oglašavamo na Googleu uslugu besplatne provjere stanja krova, bilo bi idealno to popratiti i na društvenim mrežama kroz neke edukacijske objave (npr. 10 znakova da vaš krov pod hitno treba pregled).

Možemo uzeti jedan dobar primjer situacije s našim dugogodišnjim klijentom Pro Restoration LLC. Jedan od njihovih glavnih aduta je „doorknocking“ (kucanje od vrata do vrata i nuđenje usluga). Mnogi njihovi potencijalni kupci kojima su pokucali na vrata rekli su kako prepoznaju njihov logo i boje s Facebooka. Komunikacija je odmah bila otvorenija, pozitivnija i sama prodaja je bila u konačnici daleko lakša jer su prepoznatljivi. Odmah su izbjegli skeptična pitanja i nepovjerenje te ih zamijenili pozitivnim tonom poznanika. Ovo je jedan od najboljih primjera kako društvene mreže i brending idu ruku pod ruku sa krajnjim ciljem – prodajom.

Što još radimo na društvenim mrežama kako bismo ih pozicionirali kao lidere u industriji?

1. Gradimo povjerenje

Redovitom komunikacijom s njihovim postojećim i potencijalnim kupcima izgrađujemo povjerenje. Objavljivanjem autentičnog i edukativnog sadržaja, odgovaranjem na upite i komentare, objavljivanjem before & after projekata, te dijeljenjem recenzija njihovih zadovoljnih kupaca stvaramo transparentnu i pouzdanu sliku o njihovom poslovanju.

2. Educiramo publiku

Redovitim dijeljenjem stručnih savjeta, vodiča i najnovijih trendova u industriji, krovopokrivači se mogu pozicionirati kao lideri u svojem području. Ovo ne samo da im pomaže u izgradnji branda, već i privlači kupce koji traže pouzdane stručnjake.

3. Utječemo na odluke kupaca

Prisutnost na društvenim mrežama može značajno utjecati na odluke potencijalnih kupaca krovopokrivača. Kroz stalnu vidljivost i dostupnost informacija, potencijalni kupci mogu se lakše odlučiti za angažman baš njih, pogotovo ako su u mogućnosti vidjeti dokaze o njihovom prethodnom uspješnom projektu.

4. Dosežemo ciljanu publiku

Ne zaboravimo u ovome svemu i sponzorirane objave. One nam pomažu kako bi krovopokrivači ciljano dosegli određene demografske skupine ili geografska područja, odnosno potencijalne kupce. Kroz plaćene oglase i sponzorirane objave, moguće je precizno ciljati njihove potencijalne kupce temeljem njihovih interesa, lokacije, i drugih faktora, što povećava efikasnost marketinških kampanja.

Društvene mreže ključan su element svake digitalne marketinške strategije

Društvene mreže nude cijeli spektar mogućnosti. Platforme su koje služe za izgradnju povjerenja s vašim kupcima i kvalitetnije pozicioniranje na tržištu. Omogućavaju vam da se istaknete iz mase, pokažete zašto ste drugačiji od drugih i, u konačnici, prodate svoj proizvod i/li uslugu.

Za krovopokrivače, ulaganje u prisutnost na društvenim mrežama predstavlja neophodan korak u razvoju poslovanja, a vjerujemo i vama. Stoga nas slobodno kontaktirajte za neobavezan razgovor u kojem vam možemo reći kako vam možemo pomoći da postanete broj 1 svojih sadašnjih i potencijalnih kupaca.

Planirajte dugoročno, rastite kontinuirano i postanite sveprisutni na Google tražilici. Uz Kalu Presence to možete. Kontaktirajte nas i započnimo Vaše SEO putovanje ka vrhu!