kalapresence.hr Monogram

Zašto ne trebate prepustiti Google Ads kampanje Google predstavnicima?

Vrijeme čitanja: 7 minuta
Google ads blog - digitalna marketing agencija.

Ako ste vlasnik Google Ads računa, velike su šanse da vam se, putem maila ili čak putem telefonskog poziva, obratio Google predstavnik koji bi htio optimizirati vaš Google Ads račun. Pri tome, ovaj predstavnik vas kroz razne tehnike uvjeravanja i već unaprijed pripremljene prodajne skripte pokušava pošto-poto uvjeriti da ga morate poslušati i da je to u vašem interesu. Ako vam se to do sada nije dogodilo, ne brinite, uvjeravamo vas da ćete taj poziv ili mail dobiti i prije nego ga očekujete (objasnimo i zašto u nastavku ovog teksta).

E, sad, ovisno o vašem iskustvu, ovaj kontakt možete doživjeti kao pozitivan ili kao iznimno neugodan.

Naime, manje iskusni možda pomisle da su dobili na lutriji jer im se, eto, sam Google javio kako bi im pomogao s Google Ads računom. Možda se osjete i ponosnim zbog toga, možda se čak i pohvale prijateljima, uvjereni da je taj poziv vrijedan pohvale.

S druge pak strane, iskusniji među nama, pri tome mislimo na Google Ads specijaliste koji svoj kruh zarađuju svakodnevno optimizirajući kampanje i testirajući razne sales funnele, vjerojatno će zakolutati očima kada dobiju takav poziv, razmišljajući kako moraju proći kroz neugodan razgovor upornog telemarketing dosadnjakovića, što zapravo taj poziv i jeste.

Zašto Google predstavnici nisu prijatelji vašeg Google Ads računa?

Naime, nekoliko je razloga zašto taj poziv možete svrstati u gore spomenut opis, a najkonkretniji među njima jest sljedeći – Google predstavnici imaju skroz drugačiji cilj s vašim Google Ads računom nego što ga imate vi. I dok je vaš cilj pronalaženje kvalitetnih kupaca i povećanje konverzije, njihov cilj je, pazite, što veće povećanje vašeg proračuna za reklamiranje. To je jedini cilj za kojim se vode. I ne samo to. Toliko su dosljedni u provedbi tog plana da su unajmili druge agencije ili tvrtke koje za Google pokušavaju ostvariti taj cilj (i ovisno o uspjehu, dobiju proviziju).

Dakle, ako ste dobili poziv od Google predstavnika, prije nego se krenete hvaliti prijateljima da ste s Google-om na ti, velike su šanse da ste tek jedan u nizu kontakata na popisu određene tvrtke koju je Google unajmio. To čak možete saznati i netom nakon što dobijete poziv potencijalnog Google predstavnika. Naime, dovoljno je da zatražite od njega da vam pošalje mail sa svoje google.com mail adrese u kojem će upisati vaš Google Customer ID broj. Ako vam s druge strane slušalice krenu objašnjavati da to nisu u stanju napraviti, zbog bilo kojeg već razloga, znajte da zapravo razgovarate s podizvođačem radova.

No, svejedno od koga je došao poziv, službenog Google predstavnika ili nekog od mnogobrojnih kooperanata, zapamtite, cilj im je isti, povećati vaš proračun za reklamiranje, bez obzira na sve.

U svrhu postizanja tog cilja, ne prezaju ni pred čim, te su savjeti koje daju često puni logičkih rupa i marketinških pogrešaka, što ne čudi jer se radi o osobama koje nisu marketinški obrazovane niti se u potpunosti razumiju u Google Ads (kao što smo već više puta spomenuli, radi se o Sales timu).

Zbog manjka iskustva, kao i zbog svog cilja, predlagat će vam odabiranje Broad Match ključnih fraza, što je dobro po njih, jer će se potrošnja drastično povećati, ali je rezultat hrpa klikova katastrofalne kvalitete. Zatim, jedna od njihovih preporuka je i u potpunosti slijediti automatizaciju bidova (Automated Bidding), bez obzira na kvalitetu leadova ili CPA, s nerealnim objašnjenjem da će se sve riješiti nakon izvjesnog vremena, kad se algoritam krene sam modificirati i mijenjati. Još jedan jako opasan savjet koji Google predstavnici dijele šakom i kapom jest savjet da uključite Auto-apply recommendations opciju. Ovaj savjet, ako poslušate Google predstavnika, može užasno naštetiti vašem Google Ads računu zato što, u tom slučaju, sam Google preuzima dobar dio vašeg Google Ads računa i čim algoritam prepozna prostor za optimizaciju, isti iskorištava, bez obzira na posljedice. Ako ste, ne daj Bože, sam svoj vlasnik Google Ads računa i ako nemate iskustvo i znanje marketinškog stručnjaka, cijeli račun se kroz par dana ili tjedana pretvara u neprijatelja vašeg poslovanja, Aliena, koji uporno gura optimizaciju prema Google standardima, bez obzira na postavke kao i real world situaciju. Posljedica po vaš proračun može biti katastrofalna te se možete naći u ogromnom dugu, bez obzira na to što ste, nekad davno, odabrali postavku ograničene potrošnje.

Pročitavši gore napisano, pri pomisli na predstojeći poziv, vjerojatno osjećate neugodnost u želudcu, a kao što smo napisali na početku teksta, ako i niste dobili ovaj poziv, vjerojatno ćete ga dobiti. Zašto? Pa zbog toga što Google i na ovaj način želi uprihoditi onaj dio od 95% prihoda koji im dolazi s Google Ads platforme. Dakle, nije uopće upitno hoćete li dobiti poziv već samo kad će telefon zazvoniti, a s druge strane slušalice nalazit će se osoba koja se vodi samo jednim ciljem, dijametralno suprotnim od vašeg.

No, što učiniti kad poziv dođe? Kako odgovoriti na poziv? Evo odgovora.

Kako odgovoriti na poziv Google predstavnika?

Prije svega, uvijek budite pristojni, bez povišenih tonova i svađalačkog stava. Ništa dobro iz toga ne može izaći. Bilo da ste predstavnik agencije ili sami vodite svoj Google Ads račun, saslušajte prijedloge te ih zapišite, no bez bilo kakvih izmjena na računu. Ovaj pristup je odličan ako ste predstavnik agencije koji za klijente vodi Google Ads račune i upravlja kampanjama. Naime, imat ćete vremena pripremiti obranu kad se Google predstavnici jave samim klijentima koji će vas raspamećeno pozvati tražeći objašnjenja zašto sam Google želi pristup njihovim postavkama reklamnih kampanji.

Nakon što ste priveli kraju razgovor, i jasno dali do znanja da ćete prijedloge samo zapisati, a ne i odmah implementirati, probajte ih zamoliti da vas više ne zovu te da vas uklone s popisa kontakata koje trebaju pozvati. Ne šteti pitati takvo što, tko zna, možda se uspijete spasiti od budućih iritantnih poziva.

Zahvalite se na savjetima i preporukama i recite da ćete ih primijeniti nakon što se posavjetujete s marketinškim stručnjakom koji vam vodi Google Ads. Ako istog i nemate, svejedno im recite da imate, to je white lie koja će vas spasiti od katastrofalnih posljedica ako krenete bez pogovora slušati preporuke te iste krenete provoditi na vašem Google Ads računu.

Na kraju, taktično i diplomatski završite razgovor, u nadi da je neugodnosti kraj i da ćete se sada moći posvetiti svojim pravim ciljevima u Google Ads računu.

Preporuke koje ste dobili prepustite Google Ads specijalistu koji je zadužen za vaš račun, bilo da je netko in-house, bilo da je vanjski suradnik ili da je djelatnik agencije s kojom surađujete. On će, eventualno, napraviti kakvu testnu kampanju s dijelom tih preporuka, ne zato što očekuje uspjeh, već više zbog toga da ima konkretan primjer za pokazati koliko su te preporuke besmislene i beznačajne, nesvrhovite s vašim konkretnim ciljevima i planovima na Google Ads platformi.

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.