Društvene mreže odavno su sastavni dio digitalnog marketinga i online prodaje. Svaki brand koji drži do sebe planski gradi i održava svoju online prisutnost kako bi ojačao reputaciju, proširio svoj doseg publike, i povećao popularnost. Potrebna vam je službena web stranica bogata korisnim i relevantnim sadržajem optimiziranim za online tražilice koji će omogućiti korisnicima da vas što lakše nađu, a ako imate katalog proizvoda – onda vam definitivno treba web shop.
Ipak, web stranica nije dovoljna, jer moderan prodajni brand oko sebe treba okupiti zajednicu sljedbenika – kupaca, leadova i fanova koji u bilo kojem trenutku mogu postati kupci. Zbog toga, brand mora imati profile na društvenim mrežama preko kojih održava redovnu interakciju s publikom, te reklamira proizvode s ciljem da ostvari prodaju. Kako to funkcionira?
Imate proizvod, napravite primamljivu promotivnu objavu na Facebooku koja sadrži link na vaš web shop, i želite da vaši followeri kliknu taj link, odu na web shop i kupe proizvod koji im nudite. Možemo li ovaj proces učiniti još bržim i lakšim za korisnike? Odgovor je – da, možemo, i za to nam služi društvena trgovina ili social commerce. U ovom blogu, detaljno ćemo predstaviti što to zapravo znači. Krenimo!
Društvene mreže, društvena trgovina
Glavni igrači u ovoj priči su Facebook, Instagram i Pinterest, uz TikTok i YouTube koji rapidno razvijaju prodajne kanale. Prije dvije godine, dok smo bili usred pandemije, ove mreže su uvele opciju koja brandovima olakšava prodaju tako što im omogućuje integriranje web shopova sa svojim social media profilima. Promotivna objava više ne mora voditi korisnika izvan Facebooka. Jedan klik na objavu koji sadrži shop now button i već je na blagajni, potrebno je samo da potvrdi i završi kupovinu.
Naravno, ovo funkcionira samo ako iskoristite opciju integriranja web shopa s vašim Facebook, Instagram ili Pinterest profilom. Marketinške kampanje i dalje imaju važnu funkciju, kao i interakcija s followerima, ali prodaja je sada mnogo, mnogo lakša. Ako su transakcije jednostavnije (što sada i jesu), konverzija će biti više.
Alat koji koristimo je Facebook Shops. Preko njega, možete u nekoliko koraka besplatno postaviti svoj web shop u sklopu vašeg poslovnog Facebook profila. Ako za web shop koristite jednu od Facebookovih partnerskih platformi, automatizacijom možete prebaciti čitav katalog proizvoda iz eksternog web shopa u vaš Facebook Shop. Među partnership platformama možete naći vodeće ecommerce sustave kao što su Shopify, Wix, i Magento, a Facebook redovno obnavlja kompletan popis platformi.
U slučaju da koristite web shop platformu koja (još uvijek) nema partnerski odnos s Facebookom, svoj katalog proizvoda možete uploadati preko spreadsheeta. Ovo je doista brz proces, pogotovo ako koristite partnersku platformu, jer onda čitavu stvar možete obaviti u svega nekoliko sekundi.
Svojim Facebook Shopom upravljate preko Commerce Managera. Koristite li jedan od partnerskih servisa, sve promjene koje napravite primjerice na svojem Shopify web shopu pojavit će se i u Facebook Shopu. Ovdje trebate pripaziti da su vaši proizvodi i njihovi opisi u skladu s Facebookovim pravilima ponašanja, a ako ih je potrebno editirati, to možete napraviti direktno u Commerce Manageru.
Velika većina online kupovine – otprilike 70-90% na globalnoj razini – obavlja se preko mobilnih uređaja. Shodno tome, većina korisnika Facebooka toj društvenoj mreži pristupaju iz mobilne aplikacije. Logično je zaključiti da će većina vaših followera na Facebooku kupovati vaše proizvode preko smartphonea, unutar aplikacije. I to je dobra stvar, jer to je ono što korisnici žele, da što više stvari mogu obaviti na jednom mjestu. Vama, kao prodavaču, Facebook Shop nudi direktan pristup kupcima, i brže transakcije.
Prodaja na Instagramu usko je povezana s prodajom preko Facebooka. Ovo nas ne treba čuditi, jer obje platforme imaju istog vlasnika, a to je Meta. Alat koji ovdje koristimo je Instagram Shopping kojim direktno povezujete svoj poslovni IG profil sa svojim poslovnim Facebook profilom i Facebook Shopom. Nakon što ih povežete, katalog proizvoda s Facebook Shopa možete jednostavno prebaciti na Instagram, ili kreirati novu selekciju proizvoda samo za tu platformu.
Sigurno je to da će vaši followeri biti prva i glavna skupina kupaca, jer oni već prate vaše Instagram aktivnosti, a vaši proizvodi ih zanimaju dovoljno da drže vaš profil u svojem newsfeedu, i povremeno su interakciji s vama preko komentara. Kako povećati doseg i ponuditi vaše proizvode većem broju ljudi?
Reklamne, plaćene objave su jedan siguran način. Ali, više kupaca možete doseći i bez Instagram Adsa, koristeći hashtagove preko kojih je sav sadržaj na Instagramu segmentiran. Instagram Product Tags, hashtagovi koji su povezani s vašim brandom i proizvodima, omogućit će vam pristup širokom auditoriju, i korisnici će moći otkriti vaš brand upravo preko tih hashtagova. Lakše će vas naći u Instagram Shop tabu, a klikom na hashtag koji ste vezali uz određeni proizvod brzo će doći do vašeg shopa. Isto kao na Facebooku, kupovne transakcije obavljaju se unutar same aplikacije.
Situacija je malo drugačija na Pinterestu. Dok Facebook i Instagram nude opciju web shopa unutar platforme, prodajne objave na Pinterestu vas ipak vode na vanjski link. Dakle, u vaš web shop koji se nalazi van Pinteresta, ili na landing page proizvoda kojeg nudite. Ovdje koristimo Product Pins, objave koje su naočigled iste kao obični pinovi, ali sadrže i informacije o cijeni i dostupnosti proizvoda.
Postoji jedna iznimka, koja vrijedi ako imate Shopify online dućan. Pinterest for Shopify aplikacija je koja spaja vaš Shopfiy account s Pinterest poslovnim profilom. Shopify je, za sada, jedina ecommerce platforma koja je integrirana s Pinterestom.
Nemojte da vas ta činjenica obeshrabri. Naime, Pinterest ima jaku prodajnu moć. Uzmite samo u obzir činjenicu da čak 89% korisnika Pinteresta tu platformu koristi za inspiraciju pri kupovini. Pinterest im pomaže pri kupovini, koriste ga za otkrivanje proizvoda, uspoređivanje ponude i cijena. Product Pinovi od vas zahtijevaju malo više tehničkog znanja od Facebooka i Instagrama, ali ako ih precizno definirate, vaši proizvodi će biti lako dostupni korisnicima koji su spremni na kupovinu.
Što je potrebno za uspješnu prodaju na društvenim mrežama?
Postavljanje web shopa u sklopu vašeg poslovnog profila na Facebooku i Instagramu nije kompliciran proces i dobrim dijelom je posve automatiziran, ali ipak od vas zahtjeva određen trud. Naime, social commerce dio je vaše marketinške strategije, to je prodajni kanal koji mora biti aktivni dio čitave strategije kako bi vam omogućio ostvarivanje željenih ciljeva.
Prije svega, potrebno je da znate svoju ciljanu publiku. Analizirajte tržište, izradite profile kupaca i definirajte svoju komunikaciju s njima – ton kojim im se obraćate, teme koje ih interesiraju, poruke koje ih potiču na dijalog i interakciju s vašim brandom.
Čim dodate novi proizvod u svoju ponudu, reklamirajte ga putem promotivnih objava. Ali, pripazite na vrijeme objave, jer to u velikom broju slučaja određuje njenu učinkovitost. Za to je potrebno da znate navike svojih kupaca – kada su online i u koje doba dana najčešće kupuju. Jer, bitno je kada će vidjeti tu promotivnu objavu.
Ako im se pojavi u newsfeedu u vrijeme kada intenzivno skrolaju po Facebooku, velike su šanse za konverziju, odnosno – kupnju. Manje je vjerojatno da će skrolati nazad u starije objave i tako doći do vaše aktualne ponude. Zato, precizno tempirajte vrijeme objava!
Vaš inbox je bitan dio ove priče. Potencijalni kupci često vam se javljaju u inbox s pitanjima o proizvodima. Budite spremni na osobni pristup, i odgovorite im personaliziranim porukama koje ostavljaju dojam da vam je stalo do njihovog mišljenja, i dobrobiti. Te poruke mogu sadržavati i direktni link na proizvod koji ih interesira, i na taj način ih usmjerite u svoj shop, do proizvoda kojeg namjeravaju kupiti.
Analizirajte sve što radite. Pomoću digitalnih alata za online metrike možete dobiti uvid u potrošačke navike vaših kupaca, otkriti koji proizvodi se najbolje prodaju, kada najviše kupuju, u kojem trenutku se odlučuju za kupovinu ili napuštaju vaš shop. Na osnovu tih podataka možete unaprijediti postojeću strategiju, promijeniti pristup gdje je potrebno, i ciljati na povećanje prodaje.
Naravno, u cijeloj ovoj priči ne smijete zaboraviti da vaša trgovina mora poštivati zakone i regulacije, što znači da ste obvezni nuditi legitimne proizvode koji zapravo imaju konkretnu vrijednost. Također, nemojte zaboraviti pratiti komentare i recenzije na vaše proizvode i usluge. Svi komentari i recenzije koje vaši followeri i kupci ostavljaju na vašim društvenim mrežama idu u prilog vašoj reputaciji. Povjerenje ne možete kupiti, morate ga sami izgraditi, i to kroz iskren pristup i transparentno poslovanje.
Benefiti su mnogi, stoga ne čekajte
Društvene trgovine donose mnoge benefite brandovima. To je još jedan aktivni kanal prodaje, ali i komunikacije s (potencijalnim) kupcima, i doprinosi popularnosti i vjerodostojnosti vašeg branda. Vaše proizvode predstavlja široj publici, ne samo followerima, i pruža vam priliku da se predstavite u najboljem svijetlu i ostvarite odličan prvi dojam – što je presudan faktor.
Korisnicima je kupovina lakša, jer ne moraju napuštati društvenu mrežu na kojoj se nalaze. Ako su primjerice na Facebooku, tamo obave čitavu transakciju, ne moraju posjetiti novi link u novom tabu, sve je na jednom mjestu. Jednako tako, vama kao prodavaču lakše je prodavati, jer proizvod koji reklamirate na svojem poslovnom profilu prodajete praktički na istom mjestu.
Kroz interakciju na društvenim mrežama možete dobiti itekako vrijedan feedback followera i saznati što određene proizvode čini best-sellerima, kao i kakve proizvode kupci od vas očekuju u budućnosti. Takvi podaci mogu vam pomoći u daljnjem poslovnom razvoju.
Social commerce vrlo brzo raste iz trenda u standard. Djelujte brzo, i smisleno postavite shopove na vašim društvenim mrežama kako biste osigurali svoj dio tržišta, pretekli konkurenciju i doista uživali u svim benefitima ovog sve popularnijeg načina prodaje – i kupovine.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.