Strpljenje prosječnog online korisnika danas je ravno nuli. Vjerojatno sada mislite kako to baš i nije fer, ali sjetite se sami svoje reakcije kada ste duže od 2-3 sekunde trebali čekati da vam se određena stranica učita. Upravo su 3 sekunde maksimalno preporučeno vrijeme učitavanja stranice po Googleu. Mnogi, a pogotovo mlađe generacije će se složiti da nema veće kazne od sporog internet (sporog učitavanja stranica) i prazne baterije na mobitelu.
Brzina učitavanja stranice jedan je od ključnih elemenata koji utječe između ostalog i na rangiranje iste na tražilicama. Osim toga brzina uvelike utječe i na bounce rate.
Bounce rate je postotak korisnika koji napusti vašu web stranicu prije nego se ona učita. Ako imate jako velik bounce rate, ili vam na stranicu uporno ljudi dolaze slučajno, što svakako nije nešto što želite, ili se događa još gora situacija. Ljudi s namjerom dolaze na vaš web, ali s obzirom da se on učitava brzinom prosječne kornjače, korisnici izgube strpljenje i odu.
Kako biste izbjegli taj scenarij, donosimo vam 6 koraka koje morate napraviti ako želite imati kvalitetnu i brzu web stranicu.
1. korak – prilagodite fotografije
Kvalitetne fotografije na web stranici su nužne. Većina korisnika neće čitati cijeli sadržaj na vašem webu nego će ga “skenirati”. S obzirom da smo svi primarno vizualni tipovi, fotografije su poželjne i dobrodošle na svakoj web stranici. Ipak kvalitetne fotografije koje veličinom nisu prilagođene vašem webu mogu znatno usporiti učitavanje vaše stranice. Rješenje je prilagoditi format i veličinu fotografija. Kompresija može imati utjecaj na kvalitetu fotografija, no važno je pronaći optimalne mjere prilagodbe kako bismo postigli ravnotežu između smanjenja veličine datoteke/slike i očuvanja prihvatljive vizualne kvalitete. Zamjenom slika optimiziranim verzijama, ubrzavamo njihovo učitavanje zbog smanjene veličine, što dovodi do bržeg prikaza vaše web stranice.
2. korak – Lazy load
Pojam koji se često koristi pri izradi i optimizaciji web stranica je eng. lazy load. Što to zapravo znači? Kada korisnik dođe na vašu stranicu prioritet neka bude učitavanje materijala koji je na vrhu. Znači prvo se učitava sadržaj koji je odmah vidljiv korisniku, a potom se, po potrebi kako korisnik scrolla po stranici učitava ostatak sadržaja. Dio korisnika će se možda zadržati samo na početku web stranice pa zašto učitavati footer do kojeg neće ni doći? Dobar način da ubrzate vrijeme učitavanja vaše web stranice bez narušavanja kvalitete UX-a.
3. korak – omogućite caching
Kada web preglednik otvara vašu web stranicu, da bi ju uspješno prikazao krajnjem korisniku, mora preuzeti sve datoteke na njoj. Ako omogućite predmemoriju (eng. cache) preglednika, on će pohraniti određene elemente vaše web stranice i određeno će vrijeme čuvati kopiju vaših datoteka. Stoga sljedeći put kada korisnik dođe na vaš web određeni se elementi neće morati ponovno preuzimati nego će biti pohranjeni u samom pregledniku. Na taj način uspješno smanjujete vrijeme učitavanja stranice svakog ponovnog posjeta.
4. korak – smanjite CSS i JavaScript datoteke te izbacite kod koji se ne koristi
Smanjite i komprimirajte CSS i JavaScript datoteke. Minificiranje je postupak izbacivanja praznih redaka, razmaka i komentara tj. koda koji nije potreban za prikazivanje i uredno funkcioniranje web stranice. Tako olakšavate preglednicima preuzimanje i analizu podataka s vaše web stranice što posljedično ubrzava njeno učitavanje.
5. korak – koristite CDN (Content Delivery Network)
Blizina vaših servera određenom korisniku izravno utječe na brzinu učitavanja vaše stranice. Naravno, nemoguće je imati servere po cijelom svijetu kako biste osigurali optimalnu brzinu. Rješenje je korištenje Content Delivery Networka.
CDN je mreža servera na različitim lokacijama diljem cvijeta. Koristeći CDN, kopije vaših web stranica pohranjene su na raznim lokacijama. Na taj način svaki korisnik pri učitavanju stranice dobije kopiju vaše web stranice s najbližeg servera. Smanjenjem udaljenosti između servera i korisnika ubrzava se vrijeme učitavanja vaše stranice.
6. korak – redovna analiza
Redovno analizirajte vašu stranicu i prioritizirajte kvalitetno mobile-friendly iskustvo. Možda se vama na računalu web stranica dobro prikazuje i brzo učitava, ali ne zaboravite da većina korisnika danas uglavnom surfa s mobitela. Provjerite je li vaša stranica optimizirana za mobilne uređaje koji, između ostalog, često imaju sporiju internet vezu. Upotrijebite alate kao što su Google PageSpeed Insights ili GTmetrix kako biste redovito testirali svoju stranicu i na vrijeme primijetili element koje je potrebno optimizirati.
Trebate pomoć, javite se Kali!
Ako vam se sve ovo čini prezahtjevno, postoji i puno lakša opcija! Javite se nama u Kali Presence, mi smo vaša pouzdana marketinška agencija u Zagrebu, a među uslugama koje nudimo nalazi se i izrada web stranice. Ako vas zanimaju plan i cijena izrade ili održavanja web stranica, kontaktirajte nas na info@kalapresence.com.
Brza i učinkovita web stranica vaš je prvi korak prema tržišnoj dominaciji!
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.