+385958158171 info@kalapresence.hr

Digitalne tehnologije su drastično promijenile način na koji rade poduzeća diljem svijeta. Danas se oglašavanje vodi na potpuno drugačiji način.

Cilj svakog marketinga jest doprijeti do krajnjeg kupca i uvjeriti da ga je upravo vaš proizvod ili upravo vaša usluga ono što njemu treba – da vašu uslugu ili proizvod treba kupiti.

No kako to učiniti, kako se istaknuti u moru konkurenata? Online, odnosno putem interneta i digitalnog marketinga.

U današnje vrijeme, tvrtke kojih nema online, odnosno koje nisu vidljive na internetu, gotovo kao i da ne postoje. Pogledajte zašto je to tako, koja je vrijednost digitalnog marketinga te koje sve prednosti digitalni marketing donosi vašem poslovanju.

Što je zapravo digitalni marketing?

Digitalni marketing predstavlja marketinške aktivnosti tvrtki koje se obavljaju putem elektroničkih uređaja, kako online, tako i offline, a postoje različite sfere i podjele digitalnog marketinga:

  • SEO optimizacija
  • Content marketing (sadržajni marketing)
  • PPC (Pay-Per-Click) oglašavanje
  • Oglašavanje na društvenim mrežama (SMM)
  • Partnerski (Affiliate) marketing
  • Email marketing

Odlična vijest je to što je na vama da odaberete što najbolje odgovara vašem poslovanju, odnosno kako ćete najbolje povećati svoju prisutnost, privući potencijalne klijente i na kraju krajeva ostvariti veću dobit.

Sve vrste digitalnog marketinga potiču vašu kreativnost i omogućavaju vam održavanje koraka sa svjetskim trendovima.

Iako je u svijetu sve više malih i srednjih poduzeća koja su aktivna u digitalnom marketingu, tu je još uvijek ogroman broj tvrtki koje kaskaju za suvremenim trendovima i to iz različitih razloga – nedostatak vremena, nedostatak znanja ili ograničavanje na samo jedan tip marketinga.

Utjecaj digitalnog marketinga

Sa sve većim pristupom internetu, broj ljudi koji je online svakodnevno se povećava (u 2018. godini oko 3,3 milijarde ljudi prisutno je na nekoj vrsti društvenih mreža). Gotovo svaka usluga, proizvod i informacija pretražuje se putem interneta:

  • Tražilice (Google, Bing, Yahoo) generiraju oko 93% prometa na internetu
  • 82% ljudi koristi pametne telefone kako bi pretraživali internet te donijeli odluku prije nego što se odluče na kupnju u trgovini
  • 50% potrošača će se odlučiti za nekog proizvođača ako se njegovo ime pojavi više od jednom tijekom njihove pretrage

Gore navedeni podaci ukazuju na to koliko je digitalni marketing prisutan u svakodnevnom ponašanju kupaca ili korisnika usluga.

Ukoliko se vaše ime, odnosno ime vaše tvrtke ili vašeg proizvoda ne pojavi prilikom online pretrage korisnika („guglanja“), možemo reći da efektivno gubite promet, gubite potencijalnu zaradu.

Prednosti digitalnog marketinga

Jeste li i vi među onima koji još uvijek ne vjeruju u digitalni marketing? Ako jeste, provjerite što vam imamo za reći o digitalnom marketingu i uvjereni smo da ćete promijeniti svoje mišljenje.

Digitalni marketing je u današnje vrijeme iznimno važan, ako ne i najvažniji oblik marketinga, a ovo su glavni razlozi zašto:

1) Pruža jednake mogućnosti svim tvrtkama

Digitalni marketing nije ograničen na samo na velika ili srednja poduzeća. Mala poduzeća uvelike mogu profitirati te konkurirati onim većima kroz ovu vrstu marketinške strategije.

U digitalnom marketingu fokus je na online vidljivosti, ciljanju točno određene publike, dobrom pozicioniranju na Google tražilici i sl., a u svemu tome veličina tvrtke i poslovanja ne igra veliku ulogu.

Dapače, digitalni marketing idealan je način da male tvrtke povećaju svoju vidljivost i prisutnost na internetu, budu ukorak s njima ili čak korak ispred.

Uz dobru marketinšku strategiju te iskusnog i vrsnog stručnjaka za digitalni marketing, vaš proizvod i vaša usluga mogu vrlo lako pomesti konkurenciju na internetu, bez obzira na vašu veličinu.

2) Povećava vidljivost

Digitalni marketing značajno povećava vašu vidljivost na internetu, a time i vašu izloženost ciljanoj publici, odnosno potencijalnim klijentima.

Uz različite strategije digitalnog marketinga, vaš proizvod ili vaša usluga predstavlja se upravo onim korisnicima koje zanima vaša usluga, odnosno koji je već pretražuju i trebaju.

Bez obzira koristite li PPC oglase kao što su Google Ads (donedavno Adwords) ili Facebook Ads, ili pak radite kompletnu SEO optimizaciju, doprijet ćete do svog potencijalnog klijenta.

SEO optimizacijom visoko ćete rangirati svoj web na Google-u, što znači da ćete biti među prvim web stranicama koje vaši potencijalni klijenti vide.

PPC oglašavanje podrazumijeva iznimne načine vrlo preciznog targetiranja, odnosno ciljanja korisnika, te će se vaš oglas pojaviti onim korisnicima koji najviše žele vidjeti taj oglas, odnosno onima koji će najvjerojatnije kupiti vaš proizvod ili uslugu.

Čarolija? Ne, to je samo digitalni marketing. 😊    

3) Omogućuje ciljanje prave publike

Jedan od glavnih prednosti digitalnog marketinga, naspram običnog marketinga, je to što se može kvalitetno i točno ciljati skupina ljudi koju želimo, a upravo zbog toga ćete trošiti manje novca da biste došli do većeg broja potencijalnih klijenata.

Primjerice, PPC oglasima možete ciljati korisnike određeni dobi, korisnike koji se nalaze u određenom području, državi, gradu, možete ih targetirati prema razini obrazovanja, jezicima koje govore, osobnim interesima, možete ciljati korisnike koji su već bili na vašem webu, i sl. Mogućnosti su iznimno mnogobrojne.

Upravo zbog ovih i mnogih drugih sličnih mogućnosti, često se kaže da je digitalni marketing i najosobniji tip marketinga.

4) Odličan omjer uloženog i dobivenog

Digitalni marketing ne zahtjeva prevelika ulaganja. Mala poduzeća mogu pronaći kvalitetan kanal digitalnog oglašavanja koji njima najbolje odgovara, a uklapa se i u njihov budžet.

Digitalni marketing povoljniji je od mnogih drugih tradicionalnih načina oglašavanja, kao što su radio, TV, i sl., a osim toga, novac uložen u digitalni marketing najbolje je uložen novac.

Zašto? Upravo zbog razloga navedenih u prethodnim dijelovima – zato što ciljate upravo one korisnike koji će najvjerojatnije kupiti vaš proizvod, a oglasi se prikazuju ciljanoj publici.

Kada govorimo o Google oglasima, primjerice, takvi oglasi zovu se „pay-per-click“, što znači da oglas plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas. Ne plaćate oglas sam po sebi, njegovo stvaranje niti postojanje. Nema „bačenog“ niti uludo utrošenog novca.

5) Povećava prihode

Uspješna strategija digitalnog marketinga rezultira povećanim brojem klijenata, a kao rezultat toga, dolazi i povećanje prihoda.

Uzmimo za primjer društvene mreže, odnosno oglašavanje na društvenim mrežama i njihovo vođenje, što je također jedna od strategija i vrsta digitalnog marketinga. Istraživanja su pokazala da tvrtke koje koriste društvene mreže generiraju 78% više posla nego tvrtke koje ih ne koriste.

U današnjem svijetu ovaj podatak niti ne čudi ako uzmemo u obzir koliko su društvene mreže postale važne u svakodnevnom životu te koliko ih ljudi koristi (u svijetu ova brojka doseže milijarde).

Zamislite stoga do koliko korisnika i potencijalnih klijenata možete doći oglašavanjem putem ovih kanala, te samim postojanjem i otvaranjem profila na društvenim mrežama.

Zamislite, također, što sve može postići kombiniranjem nekoliko strategija digitalnog marketinga. Uz dobar SEO i visoku poziciju na Google-u, Google oglašavanje, društvene mreže, te mnoge druge digitalne strategije, zasigurno ćete privući nove klijente te ostvariti visoke prihode.

6) Povećava prepoznatljivost brenda

U digitalnom marketingu fokus nije isključivo na prodaji proizvoda ili usluge, nego se jednaka važnost stavlja i na promociju i razvoj brenda, čiji je, dakako, krajnji cilj povećani broj novih klijenata.

Razlika, dakle, između tradicionalnih načina marketinga i digitalnog, jest što se fokus prenosi i na sam proces pozicioniranja brenda i proizvoda, odnosno stvaranja brenda o kojem će se pričati, koji će biti prisutan i vrlo vidljiv online korisnicima, brend kojem će se vjerovati i koji će biti autoritativan u svojoj niši.

Cilj svake tvrtke je privući što veći broj klijenata, a upravo tako djeluje i digitalni marketing – cilj mu je privući što veći broj ljudi koji čitaju, pišu ili govore o vama. Što ste prisutniji na internetu, to je veća mogućnost da će vas ljudi zapamtiti i htjeti poslovati s vama.

7) Pruža mjerljive rezultate

Za razliku od tradicionalnih metoda i kanala oglašavanja, gdje ne možemo sa sigurnošću reći niti znati koliko je ljudi vidjelo naš oglas ili reklamu, kod digitalnog marketinga tog problema nema. Postoje iznimno precizni alati kojima se mogu mjeriti razni aspekti digitalnih kampanja, te koji nam daju precizne rezultate.

S takvim alatima svakodnevno i u bilo koje doba dana možete pratiti mnogobrojne statističke podatke na različitim marketinškim platformama. Samim time možete ocjenjivati uspješnost vaših ciljeva, usklađivati ih, te donositi dugoročnije odluke.

Zaključak

Ako pogledamo cijelu listu nameće se zaključak da svaka tvrtka, koliko god ona bila mala, treba ulagati u digitalni marketing jer je to marketing sadašnjosti, a nadasve i budućnosti.

Standardni načini oglašavanja zasigurno mogu pomoći vašem poslovanju, no samo uz digitalni marketing možete biti sigurni da vas neće pregaziti vrijeme niti konkurencija.

Promovirajte svoje ime, dosegnite nezamisliv broj potencijalnih klijenata i sigurni smo da ćete biti sretniji i na kraju krajeva, zadovoljniji.

Pin It on Pinterest