kalapresence.hr Monogram

Digitalni marketing: Vodič za tvrtke

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Vrijeme čitanja: 13 minuta

Danas više od polovice svjetskog stanovništva koristi internet u svim aspektima svakodnevnog života – za pretraživanje informacija, educiranje, obavljanje poslova, rezerviranje usluga i kupnju proizvoda.

Budući da su se navike kupaca izrazito promijenile u usporedbi s prošlim desetljećem, za očekivati je da će digitalne tehnologije iz korijena promijeniti i način poslovanja tvrtki diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku.

Digitalne strategije tako su postale ne samo sastavni, već ključni dio marketinga tvrtki svih veličina. Budući da se kupci danas za sve svoje potrebe okreću internetu, postaje jasno da se jedino uz digitalni marketing može postići željeni rast i istaknuti se na tržištu.

No što je točno digitalni marketing? Koje su njegove ključne prednosti i zašto baš on danas igra središnju ulogu u ostvarivanju poslovnog uspjeha i kontinuiranog rasta? Sve odgovore donosimo u nastavku, u našem vodiču kroz digitalni marketing za tvrtke.

Što je digitalni marketing?

Digitalni marketing, poznat i kao internet marketing, predstavlja marketinške aktivnosti koje se obavljaju putem online kanala i elektroničkih uređaja.

Nekada je centralni oglašivački medij bio radio, nakon kojeg se pojavila televizija, a potom su glavnu ulogu polako, ali sigurno počeli preuzimati elektronički uređaji. Digitalne tehnologije i digitalni marketing eksponencijalno su se razvijali posljednja dva desetljeća te smo došli do trenutka u kojemu čak 93% internetskog prometa dolazi s mobitela.

Jedan od glavnih zaključaka koje iz ovoga možemo izvući je taj da poslovanje i marketinške strategije treba prilagođavati zahtjevima tržišta i navikama kupaca. Svoje marketinške napore treba usmjeravati prema trenutačno najučinkovitijem i najisplativijem kanalu – a danas je to digitalni marketing.

Osim što vas dovodi na internet gdje potrošači danas provode najviše vremena, digitalni marketing omogućuje vam da dosegnete svoju ciljnu publiku, a ne generalnu populaciju kao što je slučaj s tradicionalnim marketingom.

Osim toga, internet marketing omogućuje precizno praćenje i mjerenje rezultata marketinških kampanja pa oglašivači napokon mogu saznati koliko im se određene kampanje (ne) isplate. Radio, televizija, printani mediji i drugi tradicionalni marketinški kanali ne nude ove mogućnosti pa je njihovu profitabilnost teško izmjeriti.

Stoga možemo reći da, iako digitalni marketing i tradicionalno oglašavanje imaju isti cilj – dosegnuti potrošače i ostvariti prodaju – digitalni marketing taj cilj ostvaruje na puno učinkovitiji i mjerljiviji način nego tradicionalni marketinški kanali.

Glavni digitalni marketinški kanali i taktike

Pogledajmo sada neke od glavnih marketinških kanala i taktika koje se koriste u sklopu digitalnog marketinga:

SEO optimizacija

Optimizacija za tražilice (search engine optimization) označava marketinšku strategiju optimiziranja web stranice kako bi se prikazala pri samom vrhu rezultata pretraživanja na internetskim tražilicama. Ova taktika omogućuje potencijalnim kupcima da pronađu vašu tvrtku kada pretražuju ključne riječi vezane za vaš proizvod ili usluge.

PPC oglašavanje

PPC (Pay Per Click) marketing je vrlo učinkovit i mjerljiv način oglašavanja kod kojeg pomno osmišljenim kampanjama brzo dosežete potencijalne kupce, a plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas. Neke od najpoznatijih PPC platformi su Google Ads (nekada Google AdWords), Facebook, YouTube i LinkedIn.

Učinkovitosti PPC oglašavanja uvelike pridonosi i opcija retargetiranja koja omogućuje prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posjetili vašu stranicu, iskazali interes za vaše poslovanje ili kupovali vaše proizvode, tj. koristili vaše usluge. Time se značajno povećava šansa za konverzije.

Marketing na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama ili social media marketing za cilj ima izgraditi i ojačati vaš brand objavljivanjem relevantnog i ažurnog sadržaja na društvenim mrežama.

Putem društvenih mreža možete educirati korisnike o svom poslovanju, dijeliti iskustva zadovoljnih klijenata i izgraditi povjerenje kroz osobnije objave o svakodnevici vaše tvrtke, članovima tima, neformalnim druženjima i slično. To ih čini idealnim kanalom za izgradnju povjerenja s potencijalnim kupcima te održavanje komunikacije s postojećima.

E-mail marketing

E-mail marketing omogućuje promociju usluga ili proizvoda te kontinuiranu komunikaciju s korisnicima putem elektroničke pošte, popularnije poznate kao newsletter.

E-mail marketingom svojim korisnicima možete ponuditi benefite i ekskluzivne popuste koji nisu dostupni putem drugih kanala i dijeliti s njima najnovije informacije o vašoj tvrtki i industriji u kojoj poslujete. Tako možete izgraditi listu vjernih pretplatnika koja će postati vaš dugoročni izvor potencijalnih kupaca nad kojim imate potpunu kontrolu.

Sadržajni marketing

Cilj sadržajnog ili content marketinga je kreiranje kvalitetnog sadržaja za vašu web stranicu, društvene mreže i ostale platforme koje koristite u sklopu svoje marketinške strategije. Zanimljivim i korisnim sadržajem privući ćete svoju ciljnu publiku, prezentirati svoju stručnost i profesionalnost, te se pozicionirati kao autoritet u svom području.

Izrada web stranica (web design)

Web stranica je vaša poslovnica u online svijetu i centralno mjesto na kojem korisnici mogu saznati relevantne informacije o vašoj tvrtki te uslugama ili proizvodima koje nudite. Budući da je svojevrsni odraz vaše tvrtke u online svijetu i često prva točka kontakta s potencijalnim kupcima, mora biti funkcionalna, nuditi kvalitetnu vizualnu prezentaciju vašeg branda i pružati vrhunsko korisničko iskustvo.

Influencer marketing

Influencer marketing u svijetu je već uzeo maha, a i u Hrvatskoj postaje sve popularniji. U pitanju je vrsta marketinga gdje brandovi surađuju s takozvanim influencerima, odnosno osobama koje imaju značajan broj pratitelja na društvenim mrežama poput Instagrama, Tik Toka, Facebooka, YouTubea i sl. Influenceri imaju izgrađen odnos povjerenja sa svojim pratiteljima pa tako mogu utjecati na njihove kupovne odluke dijeljenjem preporuka i recenzija o brandovima s kojima surađuju.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je vrsta marketinga kod kojeg takozvani affiliate partneri na svojim web stranicama, blogovima i drugim kanalima promoviraju proizvode ili usluge neke tvrtke, a zauzvrat dobivaju proviziju od prodaje. Promocija se obično radi kroz poveznice u člancima, banner oglase na web stranici, videozapise, email kampanje i slično.

Native ili nativno oglašavanje

Native oglasi gotovo se u potpunosti prilagođavaju formi i sadržaju online lokacije na kojoj se nalaze pa korisnici nemaju osjećaj da čitaju promotivni sadržaj. To su, primjerice, članci unutar feeda nekog weba koji se formom i izgledom u potpunosti uklapaju u ostatak organskog sadržaja na webu, preporuke na dnu stranice i slično.

Utjecaj digitalnog marketinga na kupovne navike

Svake godine broj internetskih korisnika povećava se za desetine, pa čak i stotine milijuna. U tom procesu digitalizacije mijenjaju se kupovne navike korisnika pa internet marketing sve više dobiva na važnosti i postaje ključni alat za poslovanja svih vrsta i veličina.

  • 93% internetskog prometa dolazi preko tražilica (Google, Bing, Yahoo) (WebFX, SEO Statistics)
  • Preko dvije milijarde ljudi barem je jednom kupilo proizvod ili uslugu online (Statista, E-commerce worldwide – statistics & facts)
  • 67% korisnika na mobilnim uređajima ima barem jednu aplikaciju za kupnju (Smart Insights, Search engine marketing statistics 2022)

Putem digitalnih marketinških kanala, taktika i alata koji se svakodnevno razvijaju i unaprjeđuju imate mogućnost biti prisutni na svakom koraku u procesu kupnje i pomoći potrošačima da u konačnici odaberu upravo vas.

Mnoge tvrtke već su se okrenule korištenju digitalnih kanala, no još uvijek postoji velik broj onih koje zaostaju za suvremenim trendovima iz različitih razloga – nedostatka vremena, nedostatka znanja ili ograničavanja na samo jednu vrstu marketinga.

Možda baš zbog jednog od tih razloga čitate naš vodič o digitalnom marketingu. Možda ste počeli primjećivati promjene koje se događaju u svijetu marketinga i navikama kupaca, te tražite način kako ići ukorak s njima, poboljšati svoje poslovanje i (p)ostati konkurentni. U nastavku saznajte kako točno digitalni marketing funkcionira i koje sve benefite može donijeti vašem poslovanju.

Kako digitalni marketing funkcionira?

Budući da su se moderni potrošači „preselili“ online, značajan dio svog vremena provode na internetu te upravo njega koriste kao prvi i glavni izvor informacija. Oglašivačima ne preostaje ništa drugo nego slijediti svoje potrošače u online svijet i pratiti ih na svakom koraku njihovog putovanja.

To se može postići digitalnom strategijom koja kombinira prethodno spomenute digitalne marketinške kanale i strategije:

  • Sadržajnim marketingom informirate potrošače o svojim proizvodima ili uslugama, rješenjima koje nudite i vijestima iz vaše industrije;
  • SEO strategijama optimizirate napisani sadržaj i cjelokupnu web stranicu kako bi se korisnicima prikazala kada pretražuju vaše proizvode ili usluge i teme o kojima pišete;
  • Marketingom društvenih mreža dijelite napisane sadržaje sa svojim pratiteljima, angažirate ih i gradite odnos povjerenja;
  • Plaćenim oglašavanjem (npr. Google Ads ili Facebook oglašavanjem) promovirate svoje proizvode ili usluge te dosežete korisnike spremne na kupnju;
  • Email marketingom njegujete odnos sa svojim kupcima, ostajete u kontaktu s njima i nastavljate im nuditi rješenja za njihove potrebe.

Kombiniranjem ovih i drugih digitalnih kanala i taktika razvit ćete učinkovitu i profitabilnu marketinšku strategiju koje će dugoročno raditi za vas, davati opipljive rezultate i pomoći vam u širenju poslovanja.

No što je točno potrebno za razvoj uspješne digitalne strategije, kako mu pristupiti i koji su glavni koraci? Donosimo u nastavku.

Kako kreirati digitalnu strategiju?

Postoji nekoliko bitnih koraka u procesu kreiranja digitalne strategije:

1. Izrada profila idealnog kupca

Prvo i osnovno pravilo svake uspješne marketinške strategije jest definirati ciljnu publiku ili idealnog kupca prema kojem će biti usmjerene sve vaše marketinške aktivnosti. U tome vam mogu pomoći istraživanje tržišta, ankete i intervjui, kao i postojeća baza korisnika, primjerice na društvenim mrežama ili newsletteru.

Cilj je izraditi psihološki i demografski profil idealnog kupca koji će obuhvatiti informacije kao što su lokacija, dob, interesi, hobiji, prosječni prihodi, zanimanje, te prioriteti i glavni izazovi s kojima se vaš idealan kupac susreće kada je u pitanju vaša usluga ili proizvod.

2. Definiranje marketinških ciljeva

Od ključne je važnosti precizno definirati ciljeve koje želite postići digitalnim marketinškim kampanjama jer jedino kada znate koji su vam ciljevi možete znati i jeste li ih ostvarili. Pritom trebate voditi računa o tome da definirani ciljevi budu jasni i mjerljivi – ali i realni.

Neki od ciljeva koje možete postaviti su podizanje svijesti o vašem brandu (brand awareness), povećanje prodaje vaših proizvoda ili usluga, zadržavanje kupaca, smanjenje troškova oglašavanja, povećanje prometa na web stranici, itd.

3. Revizija digitalnih kanala i alata koje koristite

Da bi vaše marketinške kampanje bile uspješne, važno je i znati što funkcionira, a što ne. Koji digitalni kanali i strategije donose najbolje rezultate, a koji su možda trenutačno neprofitabilni za vas? Predstavljate li svoj brand na najbolji mogući način? Iskorištavate li sav potencijal online svijeta?

Kako ne biste uzalud trošili resurse ili pak propuštali neke odlične marketinške prilike, važno je napraviti detaljnu reviziju kanala putem kojih se trenutačno oglašavate i alata koje koristite te razmotriti koje rezultate su vam donijeli. Ovakva revizija odnosi se na sve aspekte vaše online prisutnosti, počevši od web stranice, preko sadržaja kojeg objavljujete na web stranici, društvenim mrežama i drugim online platformama, do plaćenog oglašavanja i SEO optimizacije.

4. Revizija postojećeg i planiranje novog sadržaja

Nakon generalne revizije, možete se posvetiti pojedinačnim kanalima, počevši s jednim od najvažnijih – sadržajem. Za učinkovitu digitalnu strategiju prvenstveno je potrebna kvalitetna i profesionalna web stranica, a potom i kvalitetan sadržaj na web stranici, društvenim mrežama i ostalim kanalima digitalnog marketinga.

Pregledajte i evaluirajte sav postojeći sadržaj te ga analizirajte kako biste zaključili je li u skladu s vašim brandom i saznali što je donosilo najbolje rezultate u vidu povećanja prometa na webu i novih klijenata.

Zatim na temelju analize i zaključaka sastavite plan izrade sadržaja s definiranim vrstama sadržaja i platformama na kojima će se objavljivati. Preostaje vam još redovito pratiti uspješnost objavljenog sadržaja te ga po potrebi optimizirati kako bi postizao još bolje rezultate.

5. Revizija i planiranje plaćenih kampanja

Revizija plaćenog oglašavanja slijedit će slična načela kao i revizija sadržaja. Potrebno je napraviti detaljnu analizu svih trenutačnih oglasa i kampanja te vidjeti koji su bili najuspješniji.

Kada saznate koji oglasi i kampanje su donijeli najviše klikova, upita, prodaja, koji su dosegnuli najviše korisnika, te naposljetku, koji su vam pomogli da dosegnete svoje poslovne ciljeve, moći ćete zaključiti gdje preusmjeriti budžet za oglašavanje kako biste ostvarili zadane marketinške ciljeve.

Ako ste slijedili ove korake, sada imate razrađenu i sveobuhvatnu strategiju digitalnog marketinga koja će uvelike povećati vašu učinkovitost i pomoći vam da se usredotočite na najisplativije digitalne kanale.

Prednosti digitalnog marketinga

Čitajući ovaj članak, zasigurno ste već dobili dojam o tome koliko je digitalni marketing važan za poslovanje u bilo kojoj industriji i koliko prednosti ima u odnosu na tradicionalne marketinške kanale. Za kraj, istaknut ćemo neke od najvažnijih:

Pruža jednake mogućnosti tvrtkama svih veličina

Ključna prednost digitalnog marketinga je ta da njegovo korištenje nije ograničeno samo na velika ili srednja poduzeća. U digitalnom marketingu fokus je na online vidljivosti, dosezanju ciljne publike i dobrom pozicioniranju na tražilicama, a veličina poslovanja u tome ne igra središnju ulogu.

Dapače, kroz digitalni marketing male tvrtke mogu povećati svoju vidljivost na internetu te konkurirati većima. Uz dobru marketinšku strategiju i iskusne stručnjake za digitalni marketing, možete dominirati svojim tržištem bez obzira na veličinu vašeg poslovanja.

Povećava vidljivost ciljanjem prave publike

Uz pomoć digitalnog marketinga možete značajno povećati svoju vidljivost na internetu, a time i izloženost ciljnoj publici, odnosno svojim idealnim kupcima. Uz različite strategije digitalnog marketinga, vaš proizvod ili usluga predstavlja se upravo onim korisnicima koji vas žele vidjeti, odnosno koji već pretražuju ono što vi nudite.

Bez obzira na to koristite li vrlo precizno i financijski isplativo PPC oglašavanje (Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads) ili pak radite kompletnu SEO optimizaciju za tražilice, bit ćete među prvim tvrtkama koje vaši potencijalni klijenti vide te tako povećati promet i rast svog poslovanja.

Odličan omjer uloženog i dobivenog

Ulaganja u digitalni marketing nisu velika u usporedbi s tradicionalnim oglašavanjem kao što su televizija, radio i plakati. Zahvaljujući tome, mala poduzeća i startupi mogu se kvalitetno oglašavati unatoč ograničenom marketinškom budžetu.

Osim toga, novac uložen u digitalni marketing najbolje je uložen novac. Zašto? Upravo zbog prethodno navedenih razloga – konkurencija ste drugima bez obzira na veličinu tvrtke i ciljate kupce koji će vrlo vjerojatno kupiti vaše proizvode ili usluge.

Povećava prihode

Uspješna strategija digitalnog marketinga rezultira povećanim brojem klijenata, a kao rezultat toga, dolazi i povećanja prihoda.

Uzmimo za primjer društvene mreže, odnosno aktivno objavljivanje i plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama. Istraživanja su pokazala da tvrtke koje koriste društvene mreže generiraju 78% više posla nego tvrtke koje ih ne koriste. Zamislite do koliko korisnika i potencijalnih klijenata možete doći oglašavanjem putem ovih kanala te samim otvaranjem i održavanjem profila na društvenim mrežama.

Povećava prepoznatljivost branda

U digitalnom marketingu fokus nije isključivo na prodaji proizvoda ili usluga, već se jednaka važnost pridaje promoviranju branda. Ako je vaš brand vidljiv u online svijetu, pozicionirali ste se kao autoritet u svom području i zavrijedili ste povjerenje kupaca, veća je šansa da će vas ljudi zapamtiti i htjeti poslovati s vama.

Pruža mjerljive rezultate

Za razliku od tradicionalnih oglašivačkih kanala kod kojih se ne može sa sigurnošću znati koliko je ljudi vidjelo oglas ili reklamu, kod digitalnog marketinga tog problema nema. Postoje iznimno precizni alati kojima se mogu mjeriti razni aspekti digitalnih kampanja, a najpoznatiji među njima zasigurno je Google Analytics.

S alatom poput Google Analyticsa u svakom trenutku možete detaljno pratiti brojne podatke, uključujući:

  • Iz kojeg rada ili područja dolaze vaši korisnici
  • Koje su njihove demografske karakteristike i interesi
  • Kojim digitalnim kanalima korisnici dolaze na vaš web
  • Koliko sveukupno korisnika posjećuje vaš web
  • Koliko dugo korisnici ostaju na webu
  • Koje stranice se najviše i najmanje posjećuju
  • Koliki je bounce rate (postotak korisnika koji napušta web odmah po dolasku)
  • Koliko je sadržaj na vašem webu čitan, tj. što se najviše čita
  • Koliko je korisnika kliknulo na vaš oglas

Na temelju ovih i mnogih drugih podataka iz alata Google Analytics moći ćete vidjeti koji digitalni kanal vam donosi najbolje rezultate, ocijeniti uspješnost kampanja i optimizirati ih, te prilagoditi sadržaj na web stranici za bolje rezultate i brži rast vašeg poslovanja.

Kala Presence vaš je partner u rastu

Standardni načini oglašavanja zasigurno mogu pomoći vašem poslovanju, no samo uz digitalni marketing možete biti sigurni da vas neće pregaziti vrijeme niti konkurencija.

Zamislite što sve možete postići kombiniranjem nekoliko strategija digitalnog marketinga. Uz tehnike SEO optimizacije i visoku poziciju na Google tražilici te Google Ads i društvene mreže, zasigurno ćete privući nove klijente, povećati prodaju te ostvariti više prihode.

Iskusni digitalni stručnjaci Kale Presence pomoći će vam na tom putu i pobrinuti se da u potpunosti dominirate svojim tržištem. Kontaktirajte nas i saznajte što sve možemo učiniti za vas!

O autorima

Kala Presence

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.