Ispričaj mi priču! Ovo nam je svima dobro poznata izjava, to je nešto što smo govorili u najranijem djetinjstvu kad smo htjeli da nas zabave. Ljubav prema pričama ostaje s nama cijeli život, tražimo ih kroz filmove, serije, knjige, stripove – jednostavno, tražimo ih kroz sve medije koji su nam dostupni.
Reklamna industrija odavno je shvatila snagu priča. Od tiskanih medija, preko televizije do današnje ere digitalnog marketinga, storytelling temeljni je sastojak reklamne kampanje. Svaki brand i proizvod iza sebe ima specifičnu priču. To im daje karakter, olakšava poistovjećivanje korisnika s brandom, povećava prepoznatljivost imena, stvara potrošačke navike i dugotrajne odnose.
Instagram je od starta bio game-changer
Kada je u kolovozu 2018. godine Instagram uveo Story kao video format, marketing na društvenim mrežama dobio je do tad neviđenu potisnu snagu. Slično kao što je Instagram u vrlo kratkom roku postao senzacija – riječ je doslovno o tjednima – Instagram Storyji postali su instant hit s korisnicima. Dodana je nova doza osobnosti i interaktivnosti toj društvenoj platformi, povećala se angažiranost publike, i uza sve to – otvoren je novi kanal digitalnog marketinga na društvenim mrežama.
Influenceri su odmah prepoznali snagu ovog video formata, a druge društvene mreže su prema uzoru na Instagram uvele svoje verzije Storyja. Facebook je uveo Reels (mogli bismo ih prevesti kao filmske role), YouTube je dodao kratki format Shorts, a Twitter ima Fleets – format koji se predstavlja kao „Stories for Twitter“, što znači da čak i ne skrivaju utjecaj Instagram Storyja.
U zadnjih pet godina, Instagram je narastao za čak 1400% i progresivni trend ne usporava. Za dobar dio tog rasta zaslužni su upravo Storyji. Nije rijedak slučaj da se korisnik prebaci skoro isključivo na objavljivanje Storyja umjesto fotki, prvenstveno jer je format dinamičniji, jamči veći angažman publike i više reakcija.
A kako su storyji utjecali na marketing na društvenim mrežama? Zavirimo dublje u ovu temu i otkrijmo kakve sve benefite Storyji donese digitalnom marketingu.
Najviša razina interaktivnosti
Započnimo s očitim: interaktivnost i angažiranost ciljane publike. Instagram Storyji kao video format korisnicima daju priliku za direktno obraćanje publici. Kroz priču, oni traže feedback, komentare publike, postavljaju pitanja i istovremeno stvaraju teme i sadržaj za nove storyje.
Naravno, i statičan format Instagram posta ili Facebook posta, za usporedbu, također nude sekciju komentara u kojoj je omogućena interaktivnost s publikom, ali video format ograničenog trajanja poput Storyja daleko je dinamičniji, i samim time zabavniji za publiku. Upravo to ograničeno trajanje – jer Story nakon određenog vremena nestaje iz vašeg feeda i od vas zahtjeva brzu reakciju – povećava našu angažiranost, jer znamo da moramo brzo reagirati, inače ćemo propustiti priču.
Ovo je veoma osoban i živ pristup, i kada se koristi u marketinške svrhe, može biti najjače oružje vašeg arsenal digitalnog marketinga. Primjerice, što ako influencer kojeg pratite nudi poseban popust na određeni proizvod za prvih 20 followera koji odgovore na Story? Ne možete odoljeti a da ne odgovorite, jer vam se nudi korisna prilika veoma kratkog roka trajanja.
Povećana vidljivost branda
Ako želite da vaš brand postane vidljiv što većem broju korisnika Instagrama, onda redovito objavljujte Storyje. Nedavna analiza tržišta Social Insidera govori nam da ako objavljujete u pet ili više Storyja dnevno, možete povećati stopu zadržavanja klijenata za čak 70%. U razdoblju od 2020. do 2021. godine, svjetski brandovi dvostruko su povećali objavljivanje Instagram Storyja.
Više Storyja znači više followera. Primjerice, isto istraživanje Social Insidera nam također ukazuje na to da brand koji ima otprilike 5000 followera objavljuje u prosjeku pet Storyja mjesečno. Brandovi koji imaju između 50 i 100 tisuća followera mjesečno objavljuju otprilike 50 Storyja.
Vidljivost branda i prepoznatljivost imena možete povećati direktno preko profila branda ili koristiti usluge influencera. Obje metode dokazano djeluju. I naravno, nemojte zaboraviti da Instagram algoritmi mogu raditi u vašu korist i sugerirati ciljanim korisnicima vaše Instagram Story Adse, te na taj način širiti doseg vašeg branda.
Real-time marketing
Marketing u realnom vremenu posebna je razina interaktivnosti s publikom. Kroz Story, možete objavljivati sadržaj koji je bitan u određenom trenutku, za određeni ograničeni vremenski period i od publike tražiti brze reakcije. Sadržaj koji nudite i teme koje predstavljate moraju, naravno, biti relevantni vašoj publici, jer to zapravo jamči angažiranost koju tražite.
Ako ste na nekom eventu, snimite to za Story, pitajte followere jesu li i oni tamo – i ako nisu, zašto? Vrlo lako ćete zgrabiti njihovu pažnju, što itekako može biti iskoristivo u marketinškim svrhama.
Nova razina blogova
Vaš brand ima web, taj web ima blog, vi objavljujete blog postove, dijelite ih po društvenim mrežama poput Facebooka i LinkedIna, i – što dalje? Završava li životni ciklus blog posta s njegovim dijeljenjem na ove dvije društvene mreže? Definitivno ne. Tu je Instagram Story koji blog postove vodi na višu razinu, a vama može donijeti leadove.
Predstavite temu aktualnog bloga na Storyju, zaintrigirajte publiku i stavite CTA koji od followera traži da posjete vaš web kako bi na blogu saznali više. Što to donosi vašem brandu? Veći promet na službenom webu, veću angažiranost, nove leadove.
Najbolji detalj ove metode? Ne morate promovirati najnoviji, aktualni blog post. Možete izvući neku stariju objavu iz digitalnog naftalina i predstaviti je preko Storyja, te ponovno odvesti followere na vaš web.
Supermoći za influencere – i brandove
Instagram Storyji su influencerima praktički dali supermoći. Njihov pristup promoviranju sadržaja u svojoj prirodi je osoban, a Storyji kao kanal komunikacije nude najvišu razinu osobnog pristupa. Taj sadržaj sa sobom donosi određenu intimnost i povjerenje između influencera i pratitelja.
Danas influenceri čak ne moraju biti ljudi. To mogu biti životinje – neki od vodećih Instagram accountova su psi i mačke – ili čak ne moraju biti živa bića, već 3D renderi umjetne inteligencije. Brandu za promoviranje nije bitna vrsta influencera, već reakcije koje generiraju.
Želite osnažiti svoj brand? Organizirajte jednodnevni takeover vašeg Instagram accounta s odabranim influencerom (ili više njih). Na taj način, vaš brand se pojavljuje u newsfeedu pratitelja tog influencera, što vama proširuje publiku i generira leadove.
Implementacija reklama u Storyje
Instagram Storyji promijenili su marketing na društvenim mrežama, ali i marketing je imao svoj utjecaj na Storyje. Za kraj, predstavljamo Instagram Story Ads, reklamni format koji se korisnicima pojavljuje u newsfeedu dok skrolaju kroz Storyje profila koje inače prate. Budući da imaju istog vlasnika, Story Ads koriste Facebookov marketinški sustav koji ima nevjerojatno preciznu sposobnost ciljanja skupina publike.
Vaš Instagram Story ad pojavit će se u newsfeedu onih korisnika za koje je Facebookov marketinški algoritam zaključio da ih vaše teme zanimaju. Ispričajte im kratku video priču o svojem proizvodu kroz Story do kojeg će doći neprimjetno, skrolajući kroz svoj newsfeed. Stavite relevantan link i CTA, i posao generiranja leadova je obavljen i to predstavljanjem zabavnog, relevantnog sadržaja.
Za kraj – ne zaboravite na kontrolu kvalitete
Instagram Storyji zauvijek su promijenili krajobraz marketinga na društvenim medijima i njihov utjecaj ne prestaje, već se razvija zajedno s platformom. U četiri godine postojanja, korištenje Storyja ne prestaje rasti, a brandovi sve više koriste Instagram Story kao svoj primarni kanal digitalnog marketinga, upravo zbog benefita koje smo naveli.
Content is king, kaže izreka, a njegova vladavina je najjača na Instagram Storyjima.
Naravno, nije bilo kakav sadržaj kralj. Ne smijete zanemariti važnost kvalitete sadržaja kojeg predstavljate. Storyji se konzumiraju brzo i velikom broju, ali samo oni koji nude kvalitetan sadržaj zapravo mogu biti u potpunosti korisni i ciljano iskorišteni.
Nudite kvalitetan sadržaj, i to često. Budite iskreni u svojem pristupu i apsolutno posvećeni u interakciji s publikom. Tada ćete u potpunosti iskoristiti utjecaj Storyja na marketing društvenih mreža.
O autorima
Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.