kalapresence.hr Monogram

Posjetitelji weba ne konvertiraju? Povećajte konverziju uz 7 savjeta naših web dizajnera

Vrijeme čitanja: 9 minuta
Opis: 7 savjeta za web dizajnere u digitalnom marketingu i SEO-u.

Kada pozivate goste u svoj dom, osobito ako prvi put dolaze k vama, želite ostaviti dobar (prvi) dojam. Isto vrijedi i za vašu web stranicu, ali su kriteriji ipak nešto oštriji jer na internetu ne možete znati tko će vas i kada posjetiti. Stoga vaša web stranica u svakom trenutku mora biti u savršenom stanju i nuditi korisnicima ono što traže.

Web stranica neprekidno radi za vas, stoga je u nju potrebno uložiti najviše truda i vremena. Potrebno je dobro optimizirati svoj web i sve njegove funkcionalnosti za savršeno korisničko iskustvo kako biste naposljetku potaknuli te korisnike da konvertiraju, odnosno naprave željenu akciju na webu – bila to prijava na newsletter ili prodaja.

A koji su to ključni elementi web stranice koji privlače i konvertiraju vaše posjetitelje? Na što trebate obratiti posebnu pažnju kako posjetitelji ne bi napustili vašu web stranicu prije određene akcije?

Naši web dizajneri donose vam sedam ključnih savjeta kako najbolje povećati, odnosno optimizirati stopu konverzije te tako zadržati svoje posjetitelje na webu.

Što je optimizacija stope konverzije?

Optimizacija stope konverzije (od engl. conversion rate optimization; CRO) proces je povećanja postotka korisnika koji izvode željenu radnju na vašoj web stranici. Kako je stopa konverzije u direktnom odnosu s prihodima tvrtke, izrazito je bitno održavati je visokom.

To ćete postići kvalitetnom web stranicom, odnosno kvalitetnim i ispravno postavljenim elementima web dizajna na njoj. Kako se konverzija može dogoditi na bilo kojem mjestu web stranice, morate se pobrinuti da svaki piksel vaše web stranice bude dobro optimiziran.

Isto tako, nešto što vama izgleda dobro, ne mora izgledati jednako dobro i vašim posjetiteljima – čak 38 % korisnika napušta web stranicu zbog neprivlačnog dizajna. Prilikom izrade web stranice uvijek treba imati na umu što će se svidjeti vašim korisnicima, što će zadovoljiti njihove potrebe, što žele/trebaju vidjeti, te koje su najbolje prakse i najnoviji trendovi web dizajna.

A u nastavku vam naši dizajneri donose upravo neke od tih najboljih praksi i trendova za visoku stopu konverzije!

1. Najvažniji sadržaj prikažite na vrhu web stranice

Kada korisnici otvore web stranicu, odmah moraju znati tko ste i što nudite. Vašim je posjetiteljima bitno znati da su došli na pravo mjesto, stoga im je potrebno odmah dati do znanja što će točno dobiti ako ostanu na vašoj web stranici i odluče se za vaše proizvode i usluge. Primjerice, ako nudite zubarske usluge, pokažite osmijeh i opišite svoju specijalizaciju.

Na taj način dodajete na vrijednosti vaše web stranice te povećavate mogućnost da će se korisnik na njoj zadržati. Osim toga, tako hvatate pozornost nestrpljivih korisnika koji samo prelete web stranicu.

Osim toga, važno je obratiti pozornost i kako ta stranica i njezin sadržaj izgledaju na drugim uređajima, i to na prvom mjestu mobilnim uređajima, jer danas čak 90 % korisnika pristupa internetu upravo preko njih. Dakle, web dizajn treba biti prilagođen mobitelima i ostalim uređajima kako bi se najvažniji sadržaj i na njima prikazao na najbolji mogući način, te omogućio besprijekorno iskustvo surfanja web stranicom.

2. Olakšajte navigaciju i snalaženje korisnika na web stranici

Navigacija na vašoj web stranici ima dvije svrhe: pomoći korisnicima pronaći ono što traže u što manje klikova te pomoći tražilicama da vas (što bolje) rangiraju u rezultatima pretrage. Iako će visoke pozicije na tražilicama dovesti korisnike na vašu web stranicu, vi te korisnike trebate zadržati na njoj i naposljetku ih konvertirati. A to ćete napraviti stvaranjem optimalnog korisničkog iskustva kroz jednostavnu navigaciju.

Naime, Hickov zakon kaže da što više izbora korisnici imaju, to će im duže trebati da donesu odluku. Navigacija vaše web stranice, prema tome, mora biti smislena i jednostavna te korisnicima ponuditi dovoljno, ali ne previše opcija. Ona treba biti intuitivna, a korisnik u svega tri klika treba doći do onoga što traži.

Ako korisnici moraju otići u potragu za Nemom kako bi se, primjerice, pretplatili na vaš newsletter, onda to sigurno neće napraviti.

3. Predstavite se minimalističkim web dizajnom

Često možete čuti izreku „manje je više“ i ona je uglavnom točna kada posjetitelje želimo pretvoriti u kupce. Minimalistički web dizajn omogućuje vam usmjeriti pažnju korisnika na vaše proizvode i usluge eliminiranjem nepotrebnog sadržaja.

Odaberite prikladan font koji se lako čita, kvalitetne vizuale optimizirane za brzo učitavanje i boje u skladu s onim što nudite. Iskoristite moć tzv. „bijelog prostora“, odnosno dijelova web stranice koji nisu ispunjeni sadržajem kako biste, privukli korisnikovu pažnju, odnosno usmjerili je na ono najvažnije – na vaše proizvode i usluge.

Ako se potencijalnom kupcu uporno odvraća pozornost vizualnim efektima, animacijama ili čestim pop-upovima, možete očekivati smanjenu stopu konverzije. Zašto? Jer vrijeme provedeno na web stranici u konačnici treba rezultirati željenom akcijom, odnosno konverzijom. Velika je vjerojatnost da ćete prevelikom količinom audiovizualnog sadržaja odvratiti pozornost posjetitelja zbog čega će napustiti vašu web stranicu prije nego što učini ono što od njega želite.

4. Smanjite brzinu učitavanja web stranice

Brzina učitavanja stranice iznimno je važna za zadržavanje korisnika na njoj, jer u današnje vrijeme, uz ovakav brz ritam života kojim živimo, nitko nema vremena niti strpljenja predugo čekati na nešto, uključujući informacije.

Idealno i preporučeno vrijeme učitavanja web stranice je do dvije sekunde, jer će gotovo 50 % korisnika napustiti stranicu ako se učitava duže. Prema tome, svaka dodatna sekunda čekanja na učitavanje može dovesti, a najčešće i dovodi do gubitka strpljenja i interesa, te korisnik svoju pretragu uglavnom nastavlja na drugim web stranicama.

Količina i veličina vizualnog sadržaja na webu jedna je od glavnih stavki koja utječe na sporo učitavanja, stoga je prvenstveno potrebno optimizirati i smanjiti veličinu slika i videa na web stranici.

5. Dodajte i istaknite pozive na akciju

Znaju li vaši posjetitelji što napraviti i kako doći do onoga što ih zanima kada dođu na vašu web stranicu? Ne želimo reći kako je sve potrebno nacrtati, no malo usmjeravanja može puno značiti za konverziju. A poziv na akciju (call to action ili CTA) jedan je od najboljih načina usmjeravanja korisnika prema onome što nudite.

Osmislite plan korisničkog puta na svojoj web stranici i pomoću poziva na akciju uputite korisnika što treba napraviti kako bi dobio ono što želi. To može biti gumb „kupi“ ili „preuzmi PDF“ koji se bojom ističe od ostatka dizajna web stranice, ali i rečenica na kraju bloga (koju možete pronaći upravo na kraju ovog bloga).

Poziv na akciju treba odražavati ono što želite da korisnik napravi, a pritom treba biti uvjerljiv, jasan i pratiti korisnikove potrebe. Ponekad je dobro i stvoriti određen osjećaj hitnosti kako bi se korisnika dodatno potaknulo na određenu radnju – primjerice, u slučaju određenih akcija ili ponuda koje su vremenski ili količinom ograničene preporučuje se jasno naglasiti ta ograničenja.

6. Stvarajte vrijedan i kvalitetan sadržaj

Sadržaj mora biti zanimljiv i informativan jer govori o vama, vašim proizvodima i uslugama. Mora biti jednostavan i lak za čitanje, ali i sadržavati sve ključne informacije i odgovore na moguća pitanja vezana za ono čime se bavite i što nudite.

Predstavite se u posebnoj sekciji „o nama“ jer korisnici žele znati s kime će poslovati i čije će usluge koristiti prije nego ih zatraže. Upoznajte ih sa svojom tvrtkom i članovima tima, kulturom vašeg poslovanja, ali i navedite svoj kontaktne podatke i adresu jer to traži čak 64 % internetskih korisnika.

Zatim opišite svoje usluge i proizvode tekstom, fotografijama i/ili videom te objasnite što potencijalni kupci mogu dobiti od vas. Također, postupno i povremeno – jednom tjedno ili mjesečno – obradite temu iz vaše industrije i tako ponudite odgovore na pitanja objavljujući sadržaj na blogu.

Ovakav kvalitetan, informativan i raznolik sadržaj zadržat će posjetitelje na vašoj web stranici te im pomoći u njihovoj odluci da surađuju s vama, odnosno da postanu vaši kupci.

7. Steknite povjerenje recenzijama i korisničkom podrškom

Najbolji način da razvijete povjerenje sa svojim korisnicima i potencijalnim kupcima upravo su korisničke recenzije. Velikom broju ljudi koji traže određene usluge i proizvode one su jako važne, a vrlo često čak i presudne.

One mogu biti u obliku teksta koji ste vi sami objavili na stranici, no veću snagu imaju recenzije koje su objavljene na Googleu, društvenim mrežama i servisima za ostavljanje recenzija. Najbolji učinak ostvarit ćete ako recenzije postavite na više mjesta na web stranici. Tako će korisnici uvijek biti u njihovoj virtualnoj blizini kako bi ih mogli pročitati i vidjeti koliko su drugi korisnici zadovoljni onime što nudite.

Također, ako raspolažete korisničkom podrškom, obavezno istaknite da vam se korisnici mogu obratiti u bilo kojem trenutku. Komunikacija se može olakšati i implementacijom chatbota koji će prikupiti ključne informacije o korisnikovim upitima te ih obraditi prvom prilikom.

Povećajte konverziju s Kalom Presence!

Web stranica je često prvi kontakt korisnika s vama i vašim uslugama, ali isto tako i glavni izvor informacija o vama te mjesto gdje će korisnici stvoriti mišljenje o vama i odlučiti žele li s vama surađivati. Prema tome, svoj web trebate u potpunosti prilagoditi svojim korisnicima i pomoći im da se lakše odluče za suradnju i komunikaciju s vama.

Optimizacijom i prilagođavanjem ovih sedam elemenata, odnosno aspekata web stranice značajno ćete utjecati na tu njihovu odluku, odnosno povećati stopu konverzije svojih posjetitelja. A ako trebate stručnu pomoć s time ili pak niste sigurni zbog kojeg aspekta weba imate loše stope konverzije, obratite se iskusnom web dizajn timu Kale Presence i rado ćemo vam pomoći!

O autorima

Mi smo digitalna agencija koju pokreće tim mladih, ali iskusnih stručnjaka. Zajedno smo rasli, širili se, gradili i nadograđivali svoje usluge, usavršavali se i, za svoje klijente – dominirali. Dominacija je riječ koja se provlači kroz cijelo naše poslovanje i kroz rad kojeg obavljamo za klijente, a na kraju krajeva, dominacija je ono što obećavamo i sebi i njima. Ali za nas to nije samo obična riječ, nešto što govorimo da zvučimo opasno. U Kali Presence je to poput lajtmotiva koji nam je u isto vrijeme pokretač i motivator, ali i krajnji cilj svakog projekta.

Naši radovi.  Istražite kolekciju projekata u kojima smo pomogli našim klijentima da postignu željene rezultate.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.